1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe focus, groot drama, wat nu?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door luchtbakker, 10 feb 2020.

  1. Vandaag goed nieuws. Vrijwel alle benoemde problemen zijn geconstateerd door de Ford dealer.

    De radio heeft een update gehad waarmee het vastlopen, speaker en dat soort issues verholpen worden.
    Ook alle isuses rondom lane keeping en spontane stuurbewegingen zijn gevonden. de TCM module zou zeer veel fouten hebben gegenereerd en zou daar de oorzaak van zijn.
    Deze gaan ze vervangen. Voor de TCM module was overigens een terugroepactie.

    Ik dacht alleen dat TCM ergens anders voor verantwoordelijk was.... maargoed. :-)
     
  2. Auto is na 2 dagen weer terug. Tot op heden lijkt alles te werken. Wel een behoorlijke lijst dat vervangen is: (voor een nieuwe auto....)

    - Regensensor
    - Camera op voorruit
    - Module interface
    - Media hub

    TCU module heeft een update gehad. Radio ook geupdate naar de nieuwste versie.
    Ik heb de 5 pagina lange log meegekregen van de garage. Ze hadden er een beste tijd voor nodig. Ruim 8 uur werk.
     
    jaapd en OmeJoyo vinden dit leuk.
  3. gewoon fijn dat het geregeld is :thumbup:
     
    luchtbakker vindt dit leuk.
  4. Wat een gedoe joh, maar enorm fijn dat het nu opgelost lijkt te zijn!!
     
  5. Nouja.... Opgelost... Haha. We moeten er nog even mee rijden en kijken of het beter werkt. Maar tot nu toe werkt alles goed en werkt vooral lane keeping enorm goed.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  6. Over nieuwe focus drama gesproken; in de ford app een melding over een zgn. nummerserviceactie:19S50
    "Raadpleeg het dealerbulletin voor meer informatie" zegt de app.
    Checken op de RDW app en controleerjevoertuig.nl blijkt voor mijn focus dat:
    de motorkabelboom kan doorschuren tegen een tapeind van de automatische transmissie.
    Actie: neem contact ol met uw erkende dealer.
    Status: Ernstig.
    Verder lees ik ook nog andere ergere en minder ergere klachten waarvan ik niet weet of deze bij mijn auto al opgelost zijn. Om 1 te noemen: te zwakke bouten gebruikt voor de achterbank. Deze kunnen bij aanrijding afbreken met alle gevolgen van dien. Morgen dealer maar eens bellen.
    Wie checkt dit wel eens?
    Ik zou zeggen focus liefhebbers, doe het eens. Ik ben benieuwd.
    Btw. Een nieuwe topic "terugroepactie" zou niet gek zijn.
     
  7. https://www.focusclub.nl/index.php?...-kinderziektes.111550/page-81#post-1821810599
     
  8. Je krijgt ook gewoon een brief thuis hierover, al kan dat even duren. Vorige keer kreeg ik volgens mij ook een mail van de RDW. Als je de Ford Pass app gebruikt krijg je daar ook een melding in.

    Dit soort terugroepacties komen trouwens bij alle merken en types voor hoor, is niet uniek aan Ford of de Focus.
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  9. Klopt ik ken deze acties, elk merk heeft zijn kinderziektes na productie.
    Ik wilde alleen niet op de brief wachten. En ben wellicht de drukte voor. Afspraak inmiddels ingepland.
     

Deel Deze Pagina