1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe 8 traps automaat

Discussie in 'Performance' gestart door Rosinfield, 31 jan 2019.

  1. Ik zou hier graag de ervaringen lezen met deze nieuwe 8 traps automaat.
     
  2. #2 Johanpg, 31 jan 2019
    Laatst bewerkt: 31 jan 2019
    Als het net zo rijd als de 6traps PowerShift is het prima!
     
    Rosinfield vindt dit leuk.
  3. Gelukkig is de nieuwe automaat een conventionele met koppelomvormer en geen powershift met dubbele koppeling.
    Hij werkt mooier als de 6 traps automaat met koppelomvormer die wij in onze C-Max 1.5 Ecoboost en die werkt eigenlijk ook al erg fijn.
     
    Rosinfield vindt dit leuk.
  4. Ik rijd nu zelf al de 3e auto met DSG. Ben er erg tevreden over, al moet ik er bij zeggen dat ik een software optimalisatie simpelweg beschouw als iets dat ik incalculeer bij de prijs. Met de standaard software wordt er in D veel te vroeg en in S te laat opgeschakeld. Met de optimalisatie worden de schakelpunten verlegd met als gevolg verminderde gevoeligheid voor slijtage van de platen en een veel betere driveability
     
  5. Qua schakelcomfort is de DSG van VW beter dan de 6DCT250 of 6DCT450 van Getrag/Ford.
    Vooral in Amerika heeft Ford een slechte naam gekregen voor wat DCT's betreft en dat is mede de oorzaak dat Ford er mee gestopt is en vanaf de Focus 3.2 langzaam over zijn gegaan naar de 6F15 en 6F35 automaten met koppelomvormer.
     
    Rosinfield vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina