1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Natte mat...lekkage?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Crafter, 2 jan 2019.

  1. Sinds kort heb ik bij de station een natte mat en tapijt aan de bestuurders kant, zowel voor als achter de bestuurders stoel. Voordat het erger wordt vanavond het hemeltje er netjes uitgehaald om te zien of het ergens vochtig is en waar het eventueel naar beneden loopt. Ik ben nergens druppels tegen gekomen en het hemeltje is helemaal droog, ik vraag me nu af waar ik het moet zoeken. Wat heb ik gedaan en verdenk ik...:
    - Dakrail losgemaakt, zat geen water onder het rubber, toch voorzien van een goeie laag bitumen kit.
    - tuinslang op de auto gezet en helaas geen nieuwe druppels. Nou ja op een plekje wel, kan het alleen niet snappen hoe het daar komt. Zie foto's.

    [​IMG][​IMG]

    Het lijkt er op dat het water tussen de 3 lagen plaatstaal vandaan komt. De foto is boven het stuur naar boven toe gemaakt. Het valt me op dat er een mega dikke laag kit is gebruikt, denken jullie dat het daar ik kan zitten?

    Alvast bedankt voor het meedenken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  2. Je kan beter de afdichting aan de buitenkant controleren en ook waar je antenne vast zit. Het water moet ergens binnen komen en het punt waar je binnen iets ziet, hoeft vaak niet eens in de buurt van het punt waar het naar binnen komt te zijn.
     
  3. Ik zie binnen bij de antenne voet geen enkel spoor van water maar zal m toch loshalen en voorzien van een randje kit. Deze plek viel me ineens op toen ik halverwege de A-stijl een druppel zag (aan het slangetje/snoertje) en het lijkt dat het vanaf het plekje bovenin komt. Enige wat ik niet kan zien is of het de koker van de stijl in loopt en het pas ergens in het midden van de bodem weer zichtbaar wordt. De bevestiging van de rail is nu iig voorzien van kit, kan ik die nu uitsluiten...

    Bedankt voor de tip, als het droog is zal ik vanavond de antenne voet gaan kitten en verder zoeken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  4. Misschien is je kachelradiateur lek, deze zit achter je middenconsole.
    Als deze lekt loopt het water de bodemplaat op.
    Je kunt eens kijken of je koelvloeistof nivo gedaald is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  5. Koelvloeistof niveau is niet gedaald de afgelopen jaar en ruik ook geen zoete of herkenbare geur. De isolatie rond de middenconsole is ook droog en begint pas halverwege (opgetrokken vanaf het laagste punt denk ik).

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  6. Zit de parafan plaat wel goed op de voorruit?
     
  7. De pasagierskant wel, bestuurderskant zit een spleet van bijna een cm tussen. Is schoonmaken en kitten voldoende om het water buiten te houden? Enig idee wat een plaat nieuw kost?

    [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  8. Net de parafaan er helemaal afgehaald en alles schoon gemaakt en met Sikaflex weer vast gezet. Zal niet zo snel drogen met dit weer, laat de auto lekker een paar dagen staan. Hopelijk is dit de oorzaak, auto wordt er niet knapper op. Heb alle bekleding er nu uit, schoongemaakt en laten drogen. Als het er terug in gaat is het hopelijk de laatste keer en blijft het droog.

    Bedankt voor het meedenken tot zover!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  9. zitten de afvoergaatjes onder in je deur niet dicht?
     
  10. Geen idee, maar hoe kan dat er voor zorgen dat er water binnenkomt? Dan zou er toch aardig wat water in de deur zelf moeten staan lijkt me?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  11. Ik heb het zelf vroeger bij mijn Mondeo gehad ,bleek dat de folie tussen de bekleding van de deur lek was.
    Deze heb ik toen weer water dicht gemaakt en het probleem was opgelost.
     
  12. Ik zal het paneel er eens af halen en kijken hoe het plastic er bij hangt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  13. Oorzaak gevonden... de kitrand van de voorruit kwamen druppels langs. Had alles droog gemaakt om te zien waar er eventueel weer wat er binnen zou kunnen komen. Tuinslang er op gezet en op het hoekje van de voorruit kwam het (nog best rap) naar beneden. Er zit een niet-Ford ruit in en een of andere rare manier van bevestigen. Een kitlaag van bijna een CM. Alles schoon en droog gemaakt en de hele rand (onder het rubber) dicht gezet met Sikaflex en voor de zekerheid ook een laagje er overheen. Je ziet er niets meer van en hoop dat het hiermee verholpen is. Dan kan ik alles morgen weer in elkaar zetten.

    Zo was het (foto van de andere kant)
    [​IMG]
    Zo is het nu
    [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  14. Is de voorruit soms vervangen als de kit niet goed is aangebracht kan soms na verloop van tijd lekkage ontstaan, daarom is er misschien ook zo'n groot gat tussen ruit en parafan, duid er mogelijk op dat de ruit ooit is vervangen, kijk op de ruit naar een datum en kijk of die klopt met het bouwjaar van de auto! Had hetzelfde met een Hyundai, ook lekkage na vervangen voorruit, bleek schade te hebben gehad!
     
  15. OK zie dat je het al zelf hebt gevonden, sorry! Een dikke kitrand komt door niet vakkundige montage, maar kan ook duiden op schade aan de auto, de metalen ruitrand zeg maar, want met een dunne kitrand kan de ruit niet worden aangebracht te veel verschil t.o..v. origineel plaatwerk en dan heb je een dikke kitrand nodig om de maatverschillen te overbruggen! Weet je iets van een schade verleden, kun je ook opvragen, niet alle schade's worden geregisterd helaas (zou wel moeten vind ik zelf), maar bied wel inzicht in het verleden van de auto op dat gebied! Ik doe dit altijd voor de aankoop van een duurdere auto of laat het mensen doen die ik begeleid bij de aankoop! Groet!
     
  16. Haha, net langs elkaar heen. Bedankt voor de info. Had ik niet bij stil gestaan dat dit zo zou kunnen zijn. Ik heb geen idee of de auto schade heeft gehad. De rand is vrijwel helemaal rondom zo dik. Ik hoop dat het hiermee is opgelost.

    Iedereen bedankt voor het meedenken!!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina