1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 4 fase 1 [Mountune] [M330] [Focus ST] Orange Fury ST Mk4

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Tangerine Scream, 26 feb 2020.

  1. En hoe rijdt de :st: nu? :cheer:
    Ik verwacht de mijne morgen pas.
     
  2. Om heel eerlijk te zijn merk ik niet heel veel verschil (behalve in t verbruik [emoji23]).

    Pop’s and bangs in sport modus zijn wel wat meer, maar qua vermogen toename had ik er meer van verwacht.

    Had na eerste installatie een issue met Hill assist die niet meer werkte. Na een herstart van de auto (motor uit, deur open en dicht en herstart) was die weer weg.

    Ben benieuwd naar jouw ervaring.

    Overigens, heb de map zonder diefstal mode gedaan. Weet niet echt wat die doet....... moet ik nog ff testen.
     
  3. haha enkel hoger verbruik is ook niet echt de moeite denk ik :schater:.
    Heb je een file opgestuurd gekregen of stond alles al op de mtune?

    Ben wel eens benieuwd naar de mijne want ik heb een clipper zonder ccd en hopelijk werkt het zonder problemen.
     
  4. Nee, je drukt die ODB erin en dan kun je via de app een mail sturen met je auto-data. Ik kreeg na 5 minuten een reply met de files.

    Daarna kun je de files uploaden naar de ODB.
     
  5. Ah k redelijk vlot dus, moest het niet veel verschil maken zou ik die nogmaals op stock en terug m330 inladen en anders mailtje sturen want +/- 50pk en 100Nm moet je toch voelen.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  6. Heb net een wat uitgebreidere testrit gemaakt en het verschil is toch wel merkbaar. [emoji2957]

    Vooral boven de 4000 tpm.
     
    jking140 vindt dit leuk.
  7. ik ben ook aan het overwegen om een kit te bestellen voor mijn st
    Maar het enige wat me een beetje aschrikt is het feit dat de garantie van ford wegvalt :(
    hoe zit dit bij jullie qwa garantie??
    bedankt voor de reactie
    greetings
     
  8. Zit een standaard map bij, dus bij issues kan die altijd weer terug gezet worden. Gezien de reputatie van Mountune maak ik me niet zo’n zorgen.
     
    jking140 vindt dit leuk.
  9. zit er veel verschil in trekkracht bvb in lage toeren of hoge toeren??
    en wat is het verschil in verbruik zo??
    momenteel zit ik rond de 10 a 10.5l/100km is standaard enkel met de mountune airfilter
    bedankt voor de reactie
     
  10. Het probleem blijft dat de dealer/Ford kan zien dat er andere software op heeft gestaan.
     
  11. betreft het dan de Mountune SW of elke SW van een willekeurige tuner?
    en hoe constateren ze dat dan, is het gelijk te zien of moet daar naar gezocht worden? (parameters o.i.d)
     
  12. Ze laten het systeem gewoon een vergelijking maken van de map op de ecu en de standaard map. Dan detecteren ze gewoon de afwijking.
    Wat mountune aan geeft is dat de acces port eerst een backup van je huidige map maakt. Hoe veel er van de remap achter blijft als je de oem terug zet zou je moeten vragen. Wat ik begrepen het zou dat niets moeten zijn.
    Wat mountune betreft geven veel dealers in de wereld nog garantie ook met hun onderdelen op je auto(zolang het niet te gek word).omdat die partijen samen werken. Helaas is ford Nederland daar moeilijker in.
     
  13. Bij dreamscience weet ik dat dat startteller of ecu log niet wordt gereset. Dit zal bij mountune niet anders zijn. Mn 1.6 had ook heel zn leven Mountune software en in tegenstelling tot sommige huis tuin keuken tuners heeft die mij geen enkele keer in de steek gelaten.
    Hun ST heeft al wss 40000kms gereden incl circuit dus die is wel te vertrouwen.
    Ze zijn begonnen in september-oktober met de ontwikkeling.

    Als er iets zou naar boven zal het ook standaard gebeurt zijn en zal het ook niet het eerste geval zijn waardoor doorzoeken van oorzaak niet gedetailleerd zal gebeuren.
     
  14. als ze al een vergelijking kunnen maken, ik geloof dan ook niet dat er data achterblijft als je de OEM map weer terugzet.

    @jking140 Jonathan, als ik een tuner blind zou moeten vertrouwen dan is het Mountune wel, niet dat ik er ervaring mee heb maar omdat ze in omringende landen gewoon samenwerken met Ford, dat Ford nl daar niet aan mee doet is mij een raadsel :shrug:
    als hier ooit een ST komt dan komt er zeker een remap van Mountune op :rock:

    @Tangerine Scream sorry Bob dat we een beetje off topic gaan in jouw topic :oops:
    anders moet een Modje het maar verwijderen ;)
     
  15. laatste offtopic: Nergens nog garantie van ford, heeft te maken met co2 normen of het zou 4x de prijs van wat het nu kost voor hetzelfde wat niet verkoopbaar zal zijn.
     
  16. #37 Johoo_NL, 30 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2020
    De Cobbs maken een backups. De Mtunes niet. Die zetten een standaard map terug die al op de handset staat.
    Mtunes en Cobbs zijn van buiten dezelfde handsets, qua software ook. Echter Mountune heeft in de Mtunes een extra beveiliging zitten.

    Het probleem zit echter in de IGN_CNTR. Bij Mtune en Cobb, en ook Mountune wordt die gereset.

    Mountune heeft alleen nog maar in de UK garantie via Ford. En dat is steeds minder.

    Op de mk4 software zit ook al geen garantie meer, zelfs de andere filter geven ze al niet meer aan dat deze met goedkeuring van Ford is.

    Overigens heeft de mk4 geen Mtune handset meer, maar gaat het via smartflash.

    Het gerucht gaat dat de samenwerking met Ford beëindigd is.
     
  17. Een hele gafe kleur!
    Maar zit er naast de zwarte kunststof delen nog een andere antraciete kleur in de bumper? Of is dat lichtinval?
     
  18. @Johoo_NL: Harry, weet jij hoe dat zit met de handhelds van Superchips?

    @Tangerine Scream: die Pops and bangs worden veroorzaakt door onverbrande benzine de uitlaat in te sturen, wanneer deze luider zijn geworden mag je er vanuit gaan dat het verbruik ook hoger is. Eigenlijk een beetje zoals eerder de MK2 ST’s en RS-en getuned werden; pisrijk afstellen.
    Je kan je afvragen of dat het gewenste resultaat is. Onverbrande benzine en bijv. katalysatoren is vaak geen gelukkig huwelijk. Niet voor de lange termijn tenminste.
     
  19. Trekkracht vooral een verschil vanaf 3000tpm, verbruik...... ligt eraan hoe je rijdt Niet schrikbarend..... ik zat hiervoor bij rustig rijden rond de 8.9/100km en bij wat snellere ritten op 10/100. Nu (100km/u max) nog steeds op 9.8 gemiddeld met aardig wat testritjes.
     

Deel Deze Pagina