1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motorstoring, op tilt, help!

Discussie in 'Electronica' gestart door Modena, 28 jun 2018.

  1. Hallo iedereen! Mijn ouders bezitten een hele nette Focus 2 fase 2 Titanium, 1.6 diesel (Peugeot motor) met weinig kilometers (voor een diesel). En nee, dit is geen verkooppraatje! Sinds kort hebben ze namelijk een vreemde storing, die er 'dan wel' en 'dan niet' is.

    Als je de auto uit de garage wilt halen, zet je 'm op contact en dan gaan nagenoeg alle lampjes in het display branden inclusief motorstoring uitroepteken, alles! Als je dan doordraait en echt start, hoor je onder de motorkap vandaan een kort, hard, rauw geluid en verder doet de auto helemaal niets. Feitelijk gezien hoef je niet eens door te draaien om echt te starten, want bij het alleen op contact zetten zie je aan alle lampjes al dat het niet goed is.

    Als je dit een aantal keer achter elkaar doet (uit - op contact - lampjes! - uit - op contact - lampjes!) zit er na een aantal keer ineens een goede poging tussen, en krijg je geen lampjes te zien. Als je dan doordraait om te starten, start hij zonder problemen.

    Het gebeurt ook wel eens dat je 'm uit de garage haalt en hij het in 1x gelijk goed doet. Maar soms moet je echt wel 3 tot 5 keer proberen. Wat is hier aan de hand?? De Focus heeft inmiddels al bij de Ford garage gestaan, maar men weet niet wat het probleem is... dus ga maar weer naar huis...

    Herkent iemand dit probleem? Of heeft iemand tips of suggesties wat het zou kunnen zijn? Ben benieuwd! Alvast bedankt. Groetjes Marina
     
  2. Uhm...het probleem zit em natuurlijk in het feit dattie niet start en een naar rauw geluid geeft onder de motorkap. De lampjes zijn daar een reactie op natuurlijk... Misschien iets met de startmotor??? Iemand een idee?
     
  3. De tellerunit kan de meest vreemde symptomen veroorzaken wanneer de solderingen niet meer goed zijn.

    Maar misschien kun je een filmpje met geluid maken van het start geluid?
    Dat kan al een helpen met de indicatie.

    En als je een obd apparaat heb is het uitlezen van eventuele foutcodes ook handig om die hier te vermelden.


    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  4. Yes, tussenstand! Startmotor vernieuwd, hielp niet. Zojuist tellerunit laten solderen, hielp niet. Paar honderd euro verder, we kunnen wel janken. Wat kan er nog meer aan de hand zijn?
     
  5. alle massapunten nakijken schoon maken opnieuw vast zetten, accu laten testen
     
  6. Als ik er morgen aan denk zal ik een van mijn collegas bij peugeot is vragen of zij iets weten wat het zou kunnen zijn.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  7. Heb je misschien de auto al uitgelezen voor foutcodes?
    Zoiets zou toch wat moeten achterlaten in de computer over een verkeerde start of iets in die geest

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  8. klinkt alsof de diesel klop geluid heeft. tractor geluid noemen we het ook wel eens
    dus je diesel ontbrand/explodeerd voor bdp en krijg je klappen die je niet wil horen.

    kettingspanner tussen de twee nokkenas defect wat voor meer lawaai zorgt

    meer een losse verstuiver geluid. je hoort dan ook een puf geluid erbij

    hier hebben ze het over krukas/drijfstang lagers

    beetje overeen met een dieselklop

    maar zoals hier boven staat welke storingen zitten er in. aangezien ford heeft uitgelezen zal de storing er alleen zijn als je hem op contact zet. doe je hem opnieuw op contact zetten dan wis je de storing al en ben je het kwijt
    tevens eventueel een filmpje zelf van maken dan weten we meer als nu, dan kunnen we je ook beter helpen
     
  9. De gloeispiralen, die de diesel iets opwarmen voordat er gestart wordt zijn die nog zuiver?

    Weet van een maatje van mij dat zijn auto ook niet lkkr starte toen er 2 kapot waren.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  10. #11 StephenV, 19 jul 2018
    Laatst bewerkt: 19 jul 2018
    Collega van me zei dat het hem wel eens in de brandstof aanvoer/retour kan zitten.
    Hij denkt dat omdat zoals wij het lezen staat dat die wel aanslaat maar niet start.

    Er zijn namelijk peugeot met de zelfde motor die soort gelijke problemen hebben.
    Vooral bij de motoren zonder brandstof(opvoer)pomp.
    Die zuigen de brandstof aan en zijn heel gevoelig voor lucht lekken.

    Dingen om naar te kijken volgens hem.

    Brandstof(retour)leiding tijdens starten kijken of je luchtbelletjes voorbij ziet komen.

    Vervuilde vlotter in de brandstoftank (waar de brandstof wordt aangezogen)

    Brandstoffilter

    Verstuivers.


    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina