1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8i 16V 125pk motor slaat af bij wegrijden koude motor

Discussie in 'Performance' gestart door dorre, 21 apr 2010.

  1. Dit is echt balen en slecht van Ford zeg...
     
  2. Volgende week gaat de auto weer naar de dokter.
    Vanmorgen oprit naar de snelweg, auto voor mij remt en om met slakkegang de bocht te nemen. Ik moet ook in de rem en moet gas los laten Plofffffff auto slaat af en kon hem gelukkig vluchtstrook op sturen. Gaat nu gevaarlijk worden en als het volgende week niet opgelost wordt gaat de auto ERUIT .......ben er klaar mee
     
  3. Zo, dit begint aardig gevaarlijk te worden zeg. Ik zou als ik jou was inderdaad je focus afgeven en hem laten staan tot dat dit probleem opgelost is...
    Suc6 er maar weer mee...
     
  4. Wel balen dat je zoveel gezeik heb met je Focus. Ik heb zelf ook een 1.8 16v uit 2009 en dat is wel een flexifuel. Als ik al die verhalen lees dan ben ik blij dat mijn auto het nog doet. Bij mij stottert de auto dan wel met een koude motor met wegrijden maar dat is alleen in de tweede versnelling, en eenmalig. Mijn auto is een demo model geweest en het laatste half jaar heb de chef-werkplaats er mee gereden. Ik kan wel eens vragen aan hem of hij er nog wat aan gedaan heeft.
     
  5. @ Dorre,

    Ik denk aan een te traag reagerend gasklephuis. De klacht met het afslaan na het starten is nog moeilijk te bestrijden (op de FlexiFuel na, waarbij de update wél werkt). Maar als hij zelfs tijdens het rijden al afslaat, gaat er echt iets mis.
    Naar welke dealer ga je? (mag over PB)
    Ben je al bij een andere geweest?
     
  6. Ik heb maandag m'n update gehad (en een nieuw stoelframe...), maar ik merk geen verschil.
    Nog steeds wisselend stationair toerental, stilvallen, aarzelen met gas aannemen.
    Dwz, je rijdt rustig weg en het lijkt alsof je geen gas geeft.
    En dan, met een knal, komt het gas erop en ben je vertrokken.
    Dus nog maar eens terug naar de dealer...
    Zolang ik dan weer een nieuwe Kuga meekrijg, vind ik het niet zo erg!
     
  7. Ik heb woensdag een afspraak bij de dealer.
    Mijn auto heeft keyless start systeem, waardoor ik de auto dus moet "uitschakelen" om hem weer te kunnen starten. Het is me diverse keren gebeurd, dat bij het wegrijden, me de auto afslaat. Het is me nog niet gebeurd, dat hij onder het rijden afslaat (ik heb een FlexiFuel), maar wel, kan ik gelijk bij het starten merken, of de motor wel goed loopt of niet. Als hij wat slechter start, of slechter weg rijd, heb ik gewoon minder vermogen tijdens de HELE rit. Dit is pas verholpen, als ik de auto "uitgeschakeld" heb en weer opnieuw gestart heb.

    Ook heb ik een keer meegemaakt, dat de auto heel slecht wilde starten, maar vanwege mijn verleden heb ik de motor wel aan het draaien gekregen (heb al 30 jaar mijn rijbewijs en al heel wat auto's bereden), maar deze was niet voorruit te branden, ook niet, toen deze warm was (en dan voel je je op de snelweg, als je amper 100 kan halen wel heel ongemakkelijk!). Wat me toen wel opviel, was dat het benzine verbruik heel laag was.

    Als de motor nu slecht wil starten, dan schakel ik hem weer uit en daarna weer aan. Probleem "weg".

    Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen met de nieuwe software (er komt ook nieuwe software in mijn Blaupunkt Travelpilot FX)
     
  8. Ik ga deze week naar Ardea in de Drechstreek. Voorheen in 010 omdat mijn werk daar vlakbij is en de auto daar gekocht is. Ik neem het de dealerTs ook niet kwalijk want die denken bij iedere update ook het euvel op te lossen.
    Al met al mooi k*t en ben het goed beu. Zal kijken of het wat oplevert anders moeten we de koppen maar eens bij elkaar steken met alle haperende 1.8 eigenaren richting Ford. Tis niet leuk rijden meer in een auto van nog geen jaar oud en 15000km , te zot voor woorden $*^(#&^$&^$@$(&
     
  9. Ik vind dat je je dan nog rustig uitdrukt met : "niet leuk"
    ik dacht gelijk aan de term "zeer gevaarlijk"
    Lijkt mij dat tegenwoordig de importeur zeer gevoelig is voor de term gevaarlijk
    dan volgt er meestal een stil onderzoek gevolgd door een terugroepactie.....
    ik noem de merken Toyota, Chevrolet, Hyundai enz....:schater:
    Toch ben ik blij dat ik dit nu lees, wij zijn al wezen kijken bij een flexi-fuel
    maar na vandaag laten we die mooi links liggen....
     
  10. Misschien een idee om de motor te laten tunen door een tuningsbedrijf


    ik heb zelf zeer goede ervaringen hiermee.

    nou moet ik zeggen dat ik daarvoor ook geen problemen had, maar hij rijd na de update veeeel prettiger, reageerd beter op het gaspedaal is krachtiger en is nog zuiniger geworden ook.
     
  11. #51 dorre, 29 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2010
    Volgens mij is het bij de flexifuel wel opgelost met een update (staat hier ergens in het forum)
     
  12. Zojuist gebeld met Ford Nederland waarvan de dame deed als of ze dit voor het eerst hoorde. ... Nee men wist van niets en moest maar met de garage worde opgenomen. "Ja maar diezelfde garage kan ook niets meer doen in deze dan de door jullie verstrekte update installeren beste tante"
    was mijn antwoord. Ach ik heb altijd engelen geduld maar als het op is............ Laat dit nu net het geval zijn!!!!!!!!!!!! Oplossing wil ik hebben of van die auto af !


     
  13. 1.8i motormanagement, software update

    Ik ben vandaag bij de garage geweest, waar ik hem ook in juni gekocht heb (Ardea in Rotterdam-Noord).
    Ze hebben daar de bougies vervangen, de software update uitgevoerd, mijn koelvloeistof bijgevuld (deze was vanaf het begin al onder het minimum, maar heb daar geen vermindering, lees lekkage, aan geconstateerd), een software update van de Blaupunkt Autopilot FX en nieuwe ruitenwisserbladen geplaatst. En dat alles voor niets :thumbs:

    Ben daarna met de auto weer terug naar huis gereden, naar Weesp, een ritje van ruim 86 km. Ik heb daarna nog een kort ritje gemaakt. Naar mijn mening, rijdt de auto nu ook iets soepeler, en start nu ook veel beter. Zelfs het verbruik is naar beneden gegaan.

    Volgens de monteur, zat er ook een fout in de software, waardoor de motor soms een beetje "verzoop".

    Het is nu nog te vroeg, om te gaan juichen, maar vooralsnog lijkt het nu veel beter te gaan. Ik houd jullie hier op de hoogte, maar eerst even een weekje mee rijden :rock:.

    @Dorre: ik heb een Flexifuel, weet niet, of dit voor jou echt gaat helpen.
    @DeviXL: op zich is de Flexifuel best een lekkere motor, ik hoop dat de problemen voor mij nu opgelost zijn.
     
  14. #54 dorre, 30 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2010
    Yep hier idem dito met de update.
    Ik ga nog niet te vroeg juichen maar gisteren aantal keren gestart en weggereden zonder een op hol geslagen toerenteller. Vanmorgen zonder probleem gestart, weggereden en bij gas los staat de toerenteller muisstil op één positie. Ook hier zuiniger (reed een stuk op de cc met 100 km per uur en liep 4.6ltr/100...??)
    Leek ook een stuk feller maar dat zou kunnen dat ik uit een 1.3 leenwagen kwam ??
    Voor als nog lijkt het de goede oplossing

    Update : Leuke bijkomstigheid is dat het verbruik fors lager is. Was gem. 9,5ltr/100 km naar 6.8ltr/100 km (zelfde rit, zelfde omstandigheden)
     
  15. #55 Rinoceros, 5 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2010
    Goed, we zijn nu een week verder en ik moet eerlijk zeggen: mijn problemen zijn verholpen! Alleen start hij soms nu wat slechter dan voorheen.

    Ik heb even de auto in de test mode gehad en ik heb ROM 233 erin zitten. De auto is ook iets zuiniger geworden maar ook wat feller, meer pit.

    @Dorre: nu wel happy met je Focus? ;)
    Ik wel. En ik kom hier (denk ik) de winter wel mee door :lol:
     
  16. Yep lijkt ook hier verholpen. Start goed, Feller , minder toeren bij snelheden (120 was bijna 4000 toeren nu ca 3100) en last but not least een stuk zuiniger. Nu nog nieuwe deurrubbers en dan hoor je mij niet meer want de auto rijdt lekker !
     
  17. Heb je een cvt automaat?
    Met een handbak zoveel minder toeren draaien kan gewoon niet, of je koppeling slipte door. Ding heeft een vaste overbrengingsverhouding.
     
  18. Toch wel, handbak.
    Liep met 120 km echt zo goed als 4000 toeren , nu rond 3100.
    Zelfs mijn vrouw (en die heeft niets met auto,s) zei vanmorgen op de snelweg lijkt wel oftie stiller is :D
    Enne wat die toeren betreft: Was iedere dag de vraag hoe hoog of hoe laat de toeren waren. Was nog onvoorspelbaarder dan het weer
     
  19. Echt heel apart. Nog garantie?
    Koppeling es laten nakijken dan :P
     
  20. lijkt net of dorre voor het eerst naar zijn 6 is gegaan
    automaat of handbak draait altijd dezelfde toerental
    als dit in 1 keer minder is dan is er ergens slip aanwezig
    een cvt bak heeft dit niet en kan wel minder toeren of zelf meer toeren draaien
    bij mijn focus draait hij ook 3100rpm bij 120km/h
    maar een peugeot 207 met een et3 motor (1.4l) draait 4000rpm bij 120km/h
     

Deel Deze Pagina