1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor schokt af en toe

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door nl_scorpion, 3 jan 2019.

  1. Ik heb de laatste tijd het probleem dat de motor af en toe een beetje raar doet. Ene moment voel ik de auto inhouden, en ander moment krijg je inene een "duwtje" in de rug. Ook schokt de auto af en toe.
    Het is voornamelijk met koude motor (en koude temperaturen), maar ook met warme motor voel ik het.
    Iemand een id waar ik het zou kunnen zoeken?
    Maart vorig jaar heeft de auto nieuwe bougies en kabels gehad. Heb onlangs ook de bobine vervangen. Het gaat om een 1.6 16v uit 2005
     
  2. Brandstofpomp niet helemaal lekker?
     
  3. Staat er geen water bij de bougies?
     
  4. Hoe kan ik dat testen dan?

    Laatste x dat ik gekeken heb niet. Zal nog een x kijken. Sproeiers waren al afgekit en er zijn toen nieuwe bougies ingegaan.
     
  5. Zou ook zeggen bobine, had het zelfde bij een Focus 2 (ook bij een Focus 1 trouwens ooit gehad), bleek pas toen ik er mee ging rijden, vaak in orde, maar soms kwam het ineens, bij mij openbaarde het zich het meeste en meeste bij sterk versnellen, motorverlies en licht stotteren en het meeste bij het oprijden naar de snelweg via een bocht en dan versnellen voor het invoegen! Hier bij mij moet ik via een S bocht omhoog naar een invoegstrook vlak voor een brug en daar was het altijd raak, werd op een gegeven moment gevaarlijk, kon niet rekenen dat de auto genoeg vaart maakt voor het invoegen, soms moest ik stoppen aan het einde van de invoegstrook en wachten op voldoende vrije ruimte! Na vervangen van de bobine was het in beide gevallen weg, maar je hebt die al vervangen zie ik, was het een nieuwe of oude, want op een oude gebruikte kun je niet vertrouwen! SUC6!
     
  6. #6 nctnico, 6 jan 2019
    Laatst bewerkt: 6 jan 2019
    Goede bougiekabels en bobine zijn belangrijk. Een Febi bobine en goedkope kabels gaven bij mij al snel weer problemen. Na montage van een Bosch bobine en kabels nooit meer problemen gehad (inmiddels ruim een ton verder).

    Met versnellen (van 90 naar 120km in de vijfde versnelling) merk je dat de auto op een gegeven moment even inhoud als er iets in de ontsteking niet lekker is.
     
  7. Heb een nieuwe bobine erin gedaan en heb ook bougies en kabels van bosch erin zitten
     
  8. Nieuwe bobine wil nie uitsluiten dat i nie stuk is..
    Wat ist merk?
     
  9. Weet het merk even niet. Maar problemen waren er al voor de nieuwe bobine. Die heb ik juist vervangen om dat uit te sluiten dat die stuk was
     
  10. Auto al uitgelezen?
     
  11. als je doorslaande kabels of stroomlekken wil opsporen zou je eens in het donker bij een draaiende motor met een plantenspuit deze kunnen benevelen mocht je een vonk over zien slaan deze verhelpen (kabel vervangen of wat nodig mocht zijn) misschien kun je hier wat mee vinden.
     
  12. Auto is nog niet uitgelezen.
    Gisteren wel de carterventilatieslang en gasklephuis schoongemaakt en doorgeblazen. Nu zag ik dat het filtertje van de carterventilatieslang die in het luchtfilter huis zit erg smerig en verstopt was. Die zo goed mogelijk gereinigd.
    Het probleem lijkt nu voor 90% weg. Ga even kijken of ik dat filtertje kan vervangen en dan hopen dat het helemaal weg is.
     
  13. Hallo mede ford rijders
    Ook ik heb dit probleem. Ik kan vrij specifiek uitleggen wat er bij mij gebeurt. En ook wat er zoal gedaan is.
    Het zit zo, bij mijn focus 1.4 wagon met circa 240k km op de teller. Is het dat mijn motor stottert tijdens het versnellen dit is alleen tussen de 2000 en 4000 toeren daaronder en daarboven valt het me in ieder geval niet op. Ook is het niet als ik het gaspedaal maar half indruk. Motor wilt ook pas aanslaan bij de 2de poging om te starten en maakt niks uit of ik 1 seconden probeer of 10 seconden pas bij de 2de poging slaat hij aan. Dit alles is allemaal afgelopen als de motor helemaal warm is dus na ongeveer een half uur rijden. Het probleem is begonnen toen ik 2 maanden geleden de bobine heb moeten vervangen omdat hij nog maar op 3 poten liep. Daarna heb ik hem naar de garage gebracht. En daar hebben ze de bougies vervangen. En warempel toen ging het 2 weken goed maar het is weer terug. Toen heb ik ook de bougiekabels nog maar vervangen. Mijn fout had beter even terug kunnen gaan naar de garage maar goed nu heb ik er zelf alweer aan zitten prutsen. Dus dat stotteren tussen die toerentallen is er nog. En heb uiteraard nog verder gezocht en de meeste antwoorden zijn toch de ontsteking maar aangezien ik dat allemaal al heb vervangen lijkt me dat ook sterk. Nu kwam ik uit bij gasklephuis en nulstandklep, deze er eens afgehaald en schoongemaakt. Behalve dat ze redelijk vuil waren niet iets heel bijzonders gevonden. Krijg alleen op de rand van de gasklep de vuiligheid niet goed weg maar aangezien ik er niet doorheen kan kijken lijkt me dit niet zo’n probleem. Maar aangezien mijn ideetjes een beetje opraken dacht ik ga eens na vragen bij echte ford liefhebbers die hebben hier vast wel een antwoord op. Het start probleem zou eventueel aan de accu kunnen liggen de accu is toch al gauw 5 jaar oud. Maar verwacht eigenlijk niet dat het stotteren dan weg is. Ideeen zijn altijd welkom
     

Deel Deze Pagina