1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor revisie focus 2.0L benzine.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door focusgebruiker, 27 sep 2019.

  1. Hierbij een kleine impressie van een volledige motor revisie. Iemand heeft (zoals duidelijk is na demontage) een stukje metaal in de 2de cilinder laten vallen. Resultaat is dus cilinderkop naar de *** en olie verbruik. De kop wordt bij een revisiebedrijf onderhanden genomen, nieuwe zuiger er in en dan de zaak weer opbouwen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Bedankt voor het delen, alleen iemand heeft iets erin laten vallen? Heb je een foto van dat stuk?
     
  3. ja, dat dacht ik haha, maar komt goed, ik zal maandag even een goede foto van maken. zitten behoorlijke putten in de cilinderkop. lijkt wel of er iemand met een beitel bezig is geweest :lol:

    Hier kun je wel een gedeelte zien. een stukje verkoolt plastik van het kleppendeksel. en de randen van de cilinder zwaar beschadigd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Wat voor een blok is het en wat zijn de kosten?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  5. [​IMG]

    Sorry Laurens [emoji4][emoji106].

    2.0i Duratec



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    Laurens van der Weijden vindt dit leuk.
  6. Oeh,.... net ergens gemist denk ik. Heb hetzelfde blok en hij drinkt graag een scheutje olie. Heb er eens over gedacht om ook een revisie uit te laten voeren. Maar wat kost zoeits?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  7. Dit is een eigen project. De auto is uiteindelijk voor de verkoop. Maar als ik zo even globaal berekenen moet voor een particulier, Dan kun je beter een andere focus aanschaffen. Hier gaat heel veel tijd inzitten. Je bent zo een paar dagen verder. Dan moet je de kop nog laten vlakken bij een revisiebedrijf. Daarna de hele zaak weer opbouwen. Ik denk dat je zomaar rond de €2.500 euro zit in een goedkoopste garage. Een andere motor is dan een goedkopere en snellere optie. Zo'n motor heb je al voor €1.000 / €1.200. 2 dagen werk uitbouw en inbouw.
     
  8. En hier het eindresultaat :) Uiteindelijk toch gekozen voor een andere motor omdat het goedkoper was. Deze auto heeft 129.000 gelopen en de motor ongeveer 96.000. Hij staat nu te koop voor €3.750,-

    [​IMG]
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  9. Je ziet er idd niets van terug. :clap::D
     
  10. Hoeveel olie verbruikt die dan precies?
    Ik had hetzelfde probleem met een 2.0 duratec en daar heeft een olieflush het probleem opgelost.
     
  11. Deze stond al in mijn favorieten op gaspedaal.nl. Misschien ga ik zaterdag deze auto wel bekijken. Heb nu bijna exact deze uitvoering, maar dan met een 1.6. Erg tevreden mee, maar mis wat power.

    Ontopic, kan het zijn dat de schade aan de 2e cylinder is veroorzaakt door de aansturingstang van de swirlflaps?

     
  12. Momenteel heb ik een net geen halve liter bijgevuld na 2400 km. Dat neem ik op de koop toe. Weet niet hoe lang ik nog deze nog heb. Maar ga er geen geld voor een flush aan uitgeven. Misschien eens diesel op de zuigers, maar daar houdt het wel mee op.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina