1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mondeo Mk4 Titanium S (Ingeruild)

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Dark Angel, 29 dec 2015.

  1. Sta al aangemeld maar is (nog) niet bijzonder genoeg denk ik.
    Kreeg de vraag of het een Benzine of Diesel was, antwoord gegeven en nu is het al weer dik een maand stil vanuit hun kant.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  2. Nou, na zelf maar een mailtje te hebben gestuurd, vandaag antwoord gekregen.
    Ik citeer, “4 ton vinden wij voor een diesel te weinig. Blijven doorrijden dus”

    Beetje jammer :haha:


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  3. Ergens wel een valide punt. Ze hebben al legio diesel met meer kilometers gehad. Dus tegen de tijd dat je op 6 ton zit nog eens proberen ;-)
     
  4. Op naar de half miljoen!
     
  5. Tja, maar een oude w124 met een miljoen tref je meer dan een recente ONK mondeo met 4 ton, denk ik. De auto's worden steeds meer op het randje ge-engineerd, in plaats van overge-engineerd, dus dit soort kilometerstanden worden in de toekomst steeds meer bijzonder. Als die ecodieseltjes gaan dat niet halen. Laat staan de eco benzineblokjes.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Ach maakt niet uit Freddy zo lang hij maar lekker door blijft tuffen komt hij ook wel over die 500k
     
  7. Binnen 1km maar liefst 0,2L zuiniger rijden, chappeu:lol:
     
  8. Weinig bijzonders te melden.
    Mondeo is in december weer voor een jaartje goedgekeurd en heeft inmiddels 413.000km op de klok staan.

    Vanmiddag weer nieuwe olie plus een filter en een interieur filter.
    Tevens de stabi stokjes aan de voorkant vervangen (was een aandachtspuntje bij de apk)

    Oh, 2 weken terug nieuwe reflectors voor de projectoren van de koplampen gekregen van Retrofitlab aangezien de oude van hun blaren begonnen te vertonen en daardoor het lichtbeeld verstoord werd. Is keurig door hun opgelost en heb 2 nieuwe onder garantie gekregen.

    Ook de dop van het expansievat van het koelwater vervangen.
    Het druk ventiel werkte niet meer naar behoren waardoor er behoorlijk wat druk in het koelsysteem ontstond wat niet kon ontsnappen.
    Dopje van €15,- bij de dealer besteld en probleem verholpen.

    Voor de rest rijdt het monster nog steeds geweldig en verders weinig tot geen mankementen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    gerardTDCI, Patman en M.Blaak vinden dit leuk.
  9. still going strong! :clap:
     
  10. Lekker bezig!!
     
  11. Mooi werk!

    nog belang bij een Pipercross filter voor de 2.2?
    Voor weinig...
     
  12. Lekker, Freddie!! 5ton aantikken en san wat anders?? Over 12k ben je de focus sedan voorbij.
     
  13. Die zit er al in hahahaha. Had ik eerder moeten weten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  14. Nou iets verder nog. De Focus Sedan is met 471.000km op de klok verkocht.
    Maar de Mondie rijdt echt nog super.
    Begint wel wat “zweet” kwaaltjes te krijgen maar is allemaal nog relatief.
    Per 20.000km moet ik ongeveer een half litertje olie bijvullen. Maar met dik 4ton op de klok mag dat ook vind ik.

    Spannendste elk jaar is de roetmeting nu. Aangezien het filter leeg en uitgeschreven is, gaat de obd computer zeuren dat ie een roetmeting moet hebben tijdens de apk.
    We hebben hem met moeite dit jaar er weer doorheen gekregen (langzaam aan toeren opbouwen maar wel snel genoeg voor de computer om de meting te laten slagen. Te snel toeren maken resulteert in teveel roet)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  15. Oei, dat laatste is lastig. Ah, meende dat de focus met 425k km eruit ging. Nou ja,lekker eerst weer een jaartje door.
     
  16. geeft die een foutcode dan?
    alleen dan mogen ze een roetmeting doen toch?
     
  17. Yup, omdat ie uitgeschreven staat, ziet de test apparatuur de sensoren niet meer terwijl deze er volgens de fabriek wel in horen te zitten dus genereert ie een foutmelding.

    De auto zelf heeft geen foutmeldingen maar de test apparatuur dus wel, die mist sensoren en kan deze dus niet testen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  18. #919 jeroenbreuer, 31 jan 2020
    Laatst bewerkt: 31 jan 2020
    Ben benieuwd hoe dat dan gaat als de nieuwe roetmeting geldig is. Mijn Focus mk3 is een euro5 dus roetfilter zit er verplicht en ik heb er ook geen problemen met het systeem. Vraag me wel af hoe schoon de roetfilter dan is.

    Zie dit artikel:


    https://www.autoblog.nl/nieuws/100-000-diesels-komen-volgend-jaar-niet-meer-door-de-apk-137806




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  19. Auto’s vanaf 2009 mogen maar een waarde hebben van 1,5

    Auto’s vanaf 2000 (geloof ik) mogen een waarde van 2,5 hebben

    Auto’s van voor 2000 mogen een hebben van 3 (als ik me niet vergis)

    Als de auto bij de eerste run een waarde heeft waarvan het verschil meer dan 0,5 is neffens de eis, is het meteen goed gekeurd. Anders krijg je 3 runs en word het gemiddelde genomen.

    Mijn filter(huis) zit er nog wel onder maar is dus leeg. Verders is ie in de software van de auto weg geschreven. Er word dus ook niet meer geregenereerd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina