1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 verlagingsveren vraagje

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door MauriceFW, 20 jun 2019.

  1. Hallo,

    hier zal ongetwijfeld iemand het weten :)

    H&R heeft zijn assortiment verlagingsveren uitgebreid.

    zie
    https://www.h-r.com/de/news/608/ford-focus

    Nu staat er bij de MK4 5-deurs:
    bis 970 kg VA-Achslast
    en
    ab 971kg VA-Achslast

    Eibach heeft inmiddels ook verlagingsveren voor de Focus MK4
    ook 2 varianten. Ook bis 970 en ab 971

    Wat betekent dat in de praktijk?
    zou de eerste voor de 1.0 zijn en de 2e voor de 1.5 motoren? Zwaardere motor zorgt voor meer last op de vooras?
     
  2. staat dat er niet bij dan?
    ze hebben die achteras toch veranderd in de huidige modellen, mss dat het daarmee te maken heeft.
     
  3. Nee, er staat enkel bij VA (=vooras) last. Tot 970kg en vanaf 971kg
    Ik zie nergens (heb wel een uur gegoogled in allerlei talen :) ) of ik dat kan relateren aan bepaalde motor

    achterasstaan staan apart vermeld
    HA-Verbundlenker = star/torsie
    HA-Mehrlenker = multilink
     
  4. Hmm..

    Heb op een andere site onderstaande gevonden
    De ene is voor wss de 1.0 en de andere voor de 1.5.

    Op die site moet je moter inhoud kiezen.
    Of ik nu 1.0 of 1.5 kies maakt niet uit ik krijg elke keer dezelfde 3 opties. Voor de 2.0 diesel is er wel een ander setje.

    Dus mijn aanname is dat er idd voor de 1.0 en de 1.5 verschillende sets veren zijn.

    F403F133-939D-4E7E-B9F9-779A7BFF039E.jpeg
     
  5. klopt, die tabel komt van sportfahrwerk-billiger.de
    Daar hebben ze inderdaad nu bij de H&R een motorkeuze toegevoegd. Echter, ik zie niet of ze een ander product kiezen als je een andere motor kiest. Op het scherm als je op bovenstaande tabel bij de laatste optie dus op [ details ] klikt.
    (het is me even te veel werk om een screenshot te plaatsen :) )

    In ieder geval bedankt voor het meezoeken/meedenken. Ik ga het eens bij H&R en bij Eibach navragen. Kijken of ze met hetzelfde antwoord komen :)
     
  6. De maximale toegestane aslasten zijn gewoon aan de hand van het kenteken bij de voertuiggegevens op de RDW website te vinden
     
  7. Bedankt... nooit geweten :) Kijk alleen altijd naar de (invoer)datum, vermogen en BPM :)

    maar inderdaad... bij de mijne staat 1005kg en heb eens kenteken van een 1.0 ST-Line geprobeerd en daar staat 955kg
     
  8. Voor de volledigheid, historie, vraagbaak etc.. zal ik dit topic even aanvullen... H&R heeft inderdaad nu inderdaad verschillende veren voor de Focus MK4

    28677-1 voor de 1.0 motoren, 28677-2 voor de 1.5 motoren (5 deurs)

    Ik heb de verkeerde eronder. Inmiddels heb ik beide... ga ze binnenkort wisselen. Voren althans, achter zijn hetzelfde.

    [​IMG]
     
  9. Misschien daarom dat nerveuze rijgedrag toen je ook die spacers erop had?
     
  10. Zou eventueel kunnen, maar ik denk eerder dat het aan de combinatie van die spacers (en dan vooral de maat) en de velgen lag. Volgens mij viel de originele schroefdraad (ken de technische term niet) niet diep genoeg weg in de velg. Hierdoor zat de velg niet helemaal recht onder de auto. Maar goed, nu met de nieuwe spacers nergens meer last van.
     
  11. Heb je wel de orginele tapeinden wel iets ingekort? Want anders krijg je de spacers niet goed strak tegen de velg
     
  12. Uh, nee... dat vond ik ook iets te drastisch, omdat ik niet met deze velgen zal blijven rijden :) en wilde alles zo onaangetast als mogelijk houden haha
    Bij de 18mm spacers heb ik het probleem niet omdat er 3mm extra speling is.
     

Deel Deze Pagina