1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. De mijne is 07-02-2019 van de lijn gekomen en heeft het probleem nog. Eén bak licht en je ziet geen moer meer om je heen. Heel irritant!
     
  2. Productie datum en meer is te vinden in Ford Etis


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  3. Het is allemaal software. Het zou mij niks verbazen als je al een andere sync versie hebt. Welke versie heb je?
     
  4.  
  5. Toch bijzonder dat er generieke problemen zijn, maar dan toch weer niet bij alle auto’s hetzelfde. Ik heb zelf geen last van het onrustige rijden, de auto rijdt prima soepel. Ik had wel de roetfiltermelding bij 1200 km. Even afkloppen, maar tot nu toe, met 2600 km is ie nog weggebleven. Nu heb ik wel na een voorzichtig begin een wat vlottere rijstijl, dat helpt denk ik voor dit probleem.
    De felle camera heb ik dan weer wel, heel irritant inderdaad.
    Voor de rest gewoon een gave en heerlijke auto :-)
     
  6. Vandaag eens opgelet of het onstabiele rijgedrag tussen 2000-2500 rpm. ook bij mij merkbaar is en ja hoor toch ook wel, maar niet echt heel storend.
     
  7. En de melding Noodoproepsysteem Storing is weer terug (13.000 km). Was ik vreemd vind is dat je de melding nergens meer kan terugvinden nadat je op OK hebt geklikt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Wij hebben hem elke keer met starten. I.p. Komt volgende week de nieuwe module......
     
  9. Scherm zegt:
    SYNC3, softwareversie: 3.3
    Build 18201_PRODUCT

    Helderheid scherm staat nog op z'n default, dus precies in het midden.

    Plaatje midden op de dag:
    [​IMG]
     
  10. Heb exact dezelfde sync versie , maar vindt hem in het donker ook te fel en jammer dat deze niet meer / beter is in te stellen (dimmen).
     
  11. Precies, overdag geen probleem. Maar in het donker is het veel te fel. Volgende keer eens proberen wat er gebeurt als ik mijn lichten uit zet met achteruit parkeren, misschien helpt dat :-)
     
    lfah2000 vindt dit leuk.
  12. Laat ik mijn verhaal ook eens neerzetten.
    Mijn Focus mkIV 1.5 3 Cyl ST-line 182pk is eind januari geleverd geworden (geproduceerd vlak voor de kerst en net na oud/nieuw stond hij bij de dealer) .. Het is een lease auto en mn werkgeven heeft er een ritregistratie systeem in laten plaatsen (vandaar pas eind januari geleverd)

    De eerste 1500km waren fantastisch. Op wat miniscule dingetjes na, leer je stukje bij beetje de auto kennen.. 1x een melding gehad van het front-collision systeem (i.c.m. auto start stop) wat het niet meer zou doen na de auto te hebben omgezet van normal naar sport en iets vlot te hebben opgetrokken. De auto was 3 dagen oud (althans.. voor mij) Deze was na het uitschakelen van de auto (+ deur openen) en weer aanzetten weer weg en is sindsdien niet meer teruggeweest.

    Maar na net 1500km, ging de auto inhouden en horten en stoten bij vermogens vraag. (bijv invoegen / inhalen op de rijksweg)
    Alsof 1 van de (6) injectoren even haperde.
    De auto afgeleverd bij de dealer en deze ging het bekijken. Na ruim 1,5 week dachten ze het gevonden te hebben. Een injector was vervangen en.. de auto reed weer goed..... en een 500km probleemloos kunnen rijden tot.. het probleem zich opnieuw voordeed afgelopen vrijdag. Dus vrijdag avond de auto gelijk weer bij de dealer afgezet.. Want in tegenstelling tot een haperende door protector, is er met een inhoudende motor niet veilig te rijden (maar ja .. het is dan geen falende automaat waardoor je helemaal stil staat)

    Hopelijk komen ze er achter, men had de zogehete "ford hotline" er al bij gehaald (de eerste keer al) maar ik heb zo het idee dat er ergens een connectie niet helemaal lekker zit (stekker/draad etc) of dat nu een volgende injector de moed heeft opgegeven (of vervuild is door productie vuil) ..

    Wat me erbij opviel is dat de auto stop/start nogal wispelturig is. dwz. Bij 10 graden buitenlucht, en geen extreme verbruikers aan en een warme motor, deed het start/stop systeem het niet meer.

    p.s. geen enkele melding op het scherm van de boardcomputer.. maar fijn en veilig rijden vond ik het niet.

    Nu rijden we tijdelijk in een opel astra (wat ik eerder als tijdelijke leaseauto gereden heb) maar wat een verschil.. in het voordeel van de Focus..
     
  13. Oei, heb zelf de 1.5 150 pk manueel in bestelling, niet fijn om te lezen.. :-)
     
  14. Nou vanochtend de Focus bij de dealer afgegeven ivm de niet meer werkende stoelverwarming. Eerste onderzoek geen oorzaak gevonden maar hij blijft nu tot en met morgen of vrijdag staan en gaan heel dashboard er uit aangezien er daar het eea aan kabels licht die met de stoelverwarming te maken hebben dus gaan ze die doormeten.

    Het rare is dat de lampjes op de knopjes het wel gewoon doen maar er gewoon niks aanslaat. Bij zowel bestuurders als bijrijders kant niet.
     
  15. Het zou heel knullig zijn maar een zekering beetje verkeerd ingestoken of los stekkertje onder de zekering
     
  16. Zekering is het niet en zekering kast van de MK4 is een geval apart aangezien er alleen 2 grote kabels heen gaan, dus los kabeltje is niet zo te zien maar volgens de dealer kan het daar niet zitten want dan hadden de schakelaars en lampjes ook niet gewerkt.

    En het heeft wel gewerkt maar ineens na een dag of 3 niet meer.
     
  17. Ik rijd in een Focus 1.5 150 PK benzine van dit jaar en ik stoorde me ook aan dit gedrag en stelde deze vraag ook aan de dealer. Het schijnt dat dit te maken heeft met de cilinderuitschakeling. Het is een 3 cilinder en bij weinig toeren schakelt hij 1 cilinder uit om benzine te sparen (Niet dat dat heel veel uitmaakt, want zuinig is deze auto niet wat mij betreft. Wel een fijne auto, rijd er goed!
     
  18. Mijn collega heeft z’n Focus inmiddels wel geleverd gekregen (ST-Line 2.0 diesel 150 pk) en heeft vandaag zijn auto helaas bij de dealer moeten neerzetten.
    1300 km gereden, maar vandaag ging het olielampje branden.
    Iets met oliedruk. Dealer had dit nog niet meegemaakt en heeft Ford NL ingeschakeld.
    Monteurs van Ford NL komen morgen langs om te kijken naar het probleem.
     
  19. Gisteren bij een Ford dealer geweest. Was geen bodemplaat, maar een hitteschild. [emoji4] vastgezet en klaar. Hopelijk blijft het nu wel zitten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  20. Ook net bij m'n Ford dealer geweest vanwege een kapotte voorruitlijst, merkte afgelopen weekend bij het wassen van de voorruit dat deze stuk (deels doormidden zo leek het) was. Focus is nu 3 weken oud en was mij nog niet eerder opgevallen maar wordt keurig een een nieuwe besteld en gemonteerd.

    Heb ook nog even het trillen in een bepaald toerengebied benoemd (hier is dus sprake van wanneer de motor op 2 cilinders loopt): er is software beschikbaar bij de Ford dealer dat wanneer de sportstand wordt geselecteerd de motor altijd blijft lopen op 3 cilinders en dan niet meer terugschakelt naar 2! Wanneer de voorruitlijst wordt vervangen gaan ze deze software er tegelijk op zetten. Tevens wordt dit (het trillen agv 2 cilinder) als klacht genoteerd.
     

Deel Deze Pagina