Hybride, dat is niks meer dan uitgebreide start/stop functie. Heb zelf geen hybride en reed op en neer naar Oostenrijk 1op17.5 - 1op18.5. Gewoon 120 constant gereden. Kon het in 1 stuk doen maar liever beetje meer erin om zo niet met 50km range thuis te komen. Route is berg achtig en je trekt hem soms ff naar 150kmh ivm je inhaalt. Denk ritje Frankrijk waar het vlakker is, of zelf constanter rijd dat ik er ook wel wat zuiniger rijd. Mijn verbruik is wel op basis van liters getankt over kms. Boordcomputer geeft nog zuiniger aan. Dan zou ik ook 1op21 rijden.
Goedemiddag allen, het schuifdak van mijn Focus Wagon uit 2019 heeft ook last van gekraak. Bij mij zit het euvel juist aan de voorkant van het schuifdak, bij het kantelpunt (dus niet bij het middelste stuk waar al reeds uitleg voor is gegeven). Als ik het schuifdak op de 1e stand zet is de kraak weg. Als ik tegen het zwarte deel (ter hoogte van het zonnebril-vakje) duw, dan is de kraak weg. Ik heb al geprobeerd te zoeken naar soortgelijke topics maar kom alleen de kraak in het middelste deel tegen... Iemand tips om deze kraak te (laten) verhelpen? Alvast dank!
Heb je hem al eens goed schoongemaakt? Een zandkorrel ergens tussen kan voor enorme ergernissen zorgen.
Wel op het oog bekeken en zag zo snel niks geks. Kan wel eens kijken of schoonblazen met een dashboard-gun nog een optie kan zijn...?
Dat had ik ook. Bij mij waren er 2 dingen: 1. midden in heb je een een gat met een rubberen nippel, deze nippel lag los bij mij (weer ingeklikt) 2. Met dak open de front plastic frame richting voorruit gedrukt, ik hoorde een klik en het zat vast. Sindsdien heb ik geen gekraak oid.
Vraagje. Wij hebben in de buurt nogal last van marters en gisteren kwam de buurman tot de ontdekking dat er veel kabels bij hem (Skoda) volledig zijn weggevroten. Toch maar zelf ook even onder de motorkap gedoken, ondanks dat ik een marterpieper heb geinstalleerd een maand of twee geleden (niet dat dat heilig is, maar toch). Overigens was dat ook al nadat de marter eerder bij mij is komen buurten, maar heeft toen alleen de motorkap isolatie aangevroten naar wat ik kon vinden. Nu keek ik zojuist weer, en zag ik een afgeknaagd stuk rubber, linksvoor (passagierskant). Een grote rubberen ronde 'dop', waar in het midden een dikke slang uitkomt en rechtsonder een kleiner slangetje(?) uitkomt. Dat kleine slangetje is kapot danwel aangevroten in ieder geval. Ik zal een foto proberen te posten. Kan iemand een foto sturen hoe het er bij jullie uitziet? https://ibb.co/QmStRNY
Ik krijg de foto (wederom) niet ingevoegd, hopelijk is de url wel te bezoeken. Hoor dan ook graag wat het is en of ik het bijv. dicht moet maken.
Lijkt een kabeldoorvoer te zijn. Dat extra “dopje” is een doorvoer voor een kabel als die niet gebruikt zijn zijn ze meestal dicht in dit geval is er weinig aan de hand je zou m dicht kunnen kitten met wat zwarte kit of een dopje erin drukken.
Hoi allemaal, Gisteravond wou ik terug naar huis rijden en kreeg ik de melding pre-colission assist werkt niet en rijmodi werkt niet. Toen ik onderweg was voelde ik de auto op zelfde snelheid (80km/u) constant een beetje hikken. Toen heb ik de auto eens doorgetrokken richting 4000 toeren, maar toen schoot hij meteen terug. Eenmaal thuis de meldingen op de afbeeldingen in FordPass App. Op moment van schrijven staat alleen nog de melding 'Controlelamp motorstoring - regelgeving' mbt de PCM-communicatie zal de noodloopmodus activeren in de app. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Is dit vaker voorkomend of niet? vandaag ook een andere auto gepakt voor het werk. Lokale FordDealer geeft aan de auto als strander weg te moeten zetten, zit hier niet op te wachten eigenlijk. Auto net 3 weken in bezit, heb nog BOVAG-Garantie bij de garage waar aangekocht is, maar dat is 1 uur en 15 minuten rijden.
Weet iemand eigenlijk ook of er een oliepeil sensor op de auto zit? Ik kan alleen online vinden over de druk, maar niet zo gauw het peil
Laatste weken erger ik me ontzettend aan een rammeltje bij de gordel in de b-stijl. Ik kan niet zeggen wat er precies rammelt maar wat is dit irritant zeg!!
Herkenbaar, hier ook af en toe last van. Niet structureel tot nu toe. Helaas nog geen oplossing voor gevonden.