Focusclub.nl Kartmeeting

De kartmeeting komt er weer aan. Geef aan welke datum je kan.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Vind ik niet leuk :schater:
     
  2. Ik heb af en toe de piepjes van de parkeersensoren niet meer uit de radio speakers maar vanuit de IPC (als ik het goed hoor) de piepjes hebben dan ook een ander geluid.

    Komt iemand (of iedereen) dit bekend voor? Heb het issue nog niet kunnen reproduceren
     
  3. te lage accuspanning. Het beste is om voor je volgende rit de BMS te resetten. Is al vaker besproken hier
     
    Jayas vindt dit leuk.
  4. Ben er niet helemaal eens met te lage accuspanning.
    Want zelf heb ik ook dat parkeersensoren meer over speaker van ipc gaan dan radio. Wel gaat muziek dan iets zachter.

    Wel heb ik gehad dat als accu lage SOC heeft alleen portiergreep van bestuurder deed. Rest deed het toen niet.
    Zelfde als voorruitverwarming dacht niet echt te werken.
    Deze functie blijken alleen bij hogere SOC te werken.

    Na vervangen van de accu zijn die issues wel opgelost maar betreft parkeersensoren heb ik nu eigenlijk voor lief genomen. Ik hoor het fus eigenlijk goed.
     
  5. @Michel_limburg Heb hem laatst nog gereset toen ik bezig was met wat onderdelen onder de motorkap vervangen. Maar het kan zijn dat het daarna niet meer gebeurd is. Zal 'm nog eens resetten en kijken wat ie doet.

    @trucker0werner Accu is paar maand geleden nog onder garantie vervangen dus hoop niet dat het daar aan ligt
     
    Edgarcmax vindt dit leuk.
  6. Dynamo kan ook nog slecht zijn, dan kun je er wel een nieuwe accu indoen maar als die niet goed wordt bijgeladen blijf je het probleem houden. Denk alleen niet at dat het geval is hoor.
     
  7. @Jayas
    Heb je het bij garage gedaan?
    Want een forumlid melde dat de accutype bij de mk4 verkeerd geprogrammeerd staat.
    Staat op 43AH ipv de benodigde 60AH.
    Of in ons geval we hebben beide iets grotere accu in gedaan van varta en ingesteld op 72AH of zoiets.

    Met de gedachten dat forscan goed aangeeft en met de andere settings dat accu dus maar half vol werd geladen en dan al 100%SOC was.
    Al betwijfel ik het wel want SOC is aan de hand van de accuspanning. 12.2v 0% 12.8v 100%
    Dat is althans van normale accu. Van ebe en agm accu ligt het ietjes anders maar zal om na bij ook zo werken.


    Toevallig net met inparkeren achterruit komt het allee vanaf de instrumentencluster af. Al kan het tuurlijk ook de speaker zijn op dashboard. Maar ieder geval achter me geen gepiep ieder geval
     
  8. Gebruik je Start en Stop? Nee? Dan gewoon de stekker van de BMS loshalen van de negatieve kabel bij de accu aansluiting, ben je van alle ellende af :mrgreen:

    Resetten van de BMS zou ik afraden : als je accu op dat moment een SOC heeft van 80% en jij reset de BMS, dan neemt de BMS aan dat die 80% SOC de normale volle 100% is. Hierdoor zal de accu dus nooit meer boven die originele 80% uit komen.

    Ik rij nu al maanden rond met een ontkoppelde BMS en heb geen piepjes, meldingen in SYNC of deurgrepen die alleen werken bij de bestuurder, gehad. Meeste ritjes zijn kort, op misschien 1x per week een rit van meer dan 15kmer. En ik heb de dashcam nog steeds draaien met parkeer modus aan, welke dus ook spanning vraagt. Nu stopt de dynamo in ieder geval niet met bijladen en heb dus nergens klachten over.

    Ik vind het best een flop, 't werkt gewoon slecht die BMS in een mk4. Je bent dus gewoon verplicht +1000km per maand te rijden, anders werkt niets elektronisch meer. Over wat @trucker0werner aangeeft: dit zag ik laatst ook in Forscan terugkomen, maar pas na de update naar de meest recente versie van Forscan. Ik vraag mij dan ook af of dit werkelijk een setting is die invloed heeft op de charge van de accu. Ik heb de mijne ook voor de goede orde aangepast, maar zonder gekoppelde BMS nog niet kunnen testen.

    Greetz Emiel
     
  9. Gisteren stond alles opeens op Engels! Heel vreemd...
     
  10. Heb ik 1x gehad. Wel al een paar keer dat SYNC ineens zegt dat de NL taal is ingesteld :think:

    Greetz Emiel
     
    collusion en Jayas vinden dit leuk.
  11. Hang je auto aan Forscan en pas je accu aan in de BCM. Deze zal
    Naar alle waarschijnlijkheid op 43 Ah staan terwijl er een 60Ah of groter in ligt. Laad hem volledig op door een externe lader en doe een BMS reset. Probleem opgelost.
     
    TWA en Jayas vinden dit leuk.
  12. @TWA
    Dat valt denk best best mee.
    Mijn soc was na plaatsen van accu van 37 naar 100%.
    Dag daarna was het wel 60% maar had het niet gereset. Dus denk dat bms dat zelf in loop van tijd wel goed ziet.
    Alleen wat je met bms echt reset is meer de accu leeftijd.
    In de auto staat namelijk opgeslagen hoe lang betreffende accu in zit. Reset je deze steeds staat idd deze teller op nul.

    Hoe dan ook is idd bms stekker loshalen en zo gewoon rijden. Wordt je accu altijd opgeladen. Maar denk dat start/stop dan ook niet werkt. Rest tuurlijk wel.

    Het is idd stom dat sommige functies uitvallen als je te lage soc hebt terwijl accu opgeladen wordt op dat moment.
     
    TWA vindt dit leuk.
  13. Deze heb ik ook regelmatig :thumbup: en de gekke geluidjes van de parkeersensoren....
     
  14. Dit heb ik ook regelmatig bij sync 3 upgrades i.c.m. 3.4 versies. zo raar.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Jullie hebben allemaal de nieuwste upgrade ingebakken, je weet wel, die zich aapast aan de gekkigheid van de gebruiker :mrgreen:
     
    collusion vindt dit leuk.
  16. Dus jij hebt inmiddels SYNC 4 in je dashboard zien groeien? :lol:

    Greetz Emiel
     
    gerardTDCI, collusion en M.Blaak vinden dit leuk.
  17. Ik zit al bij Sync 8 :schater:
     

Deel Deze Pagina