1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. En al iets over vernomen? Nu de laatste 2 dagen (hout vasthouden) is het niet meer voorgevallen.

    Heb nu ook iets anders: ik heb het gevoel als ik met de klink de bestuurdersdeur langs binnen wil openen, ik soms "extra hard" moet duwen om ze open te krijgen. Dus ik trek aande hendel, duw de deur open, maar ik voel dat het slot precies niet volledig open is.
    Iemand hier ervaring mee?
    Langs buiten openen merk ik er niets van.

    Voor de duidelijkheid: ik vind het, na ongeveer een maand, een heel leuk rijdende auto. Ben nog steeds blij met de aankoop.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  2. Nou.... bij mij is de deurbeschermer eens spontaan van de Focus af gevallen :P:P

    Hier ook... ik ervaar het niet echt als een probleem, omdat ik geen taxi ben en de auto meestal uitzet op eindbestemming. Maar als er inderdaad mensen op de achterbank hebben gezeten en uitstappen, blijft het systeem een waarschuwing geven.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  3. #2123 Wipneus, 5 dec 2020
    Laatst bewerkt: 12 dec 2020
    Gisteren de auto (Focus MK4 uit 2019 - 1.5 wagon - schakel) naar de garage gebracht daar er wat dingen waren die niet goed zijn. Had de volgende problemen. Viel allemaal binnen mijn garantie gelukkig.

    A Centrale vergrendeling, open en dicht maken werkt niet altijd op de 3 overige deuren. Bestuurderszijde/deur werkte wel altijd
    B Regelmatige waarschuwing additieve koplampen controleren
    C Deurbescherming werkt niet meer naar behoren daar die niet bij openen volledig om de deur valt.
    D Geluid, kraken van Panoramadak.

    Centrale vergrendeling en melding koplampen kwam doordat er iets met de accu was. Deze hebben ze vervangen.
    Deurbescherming is nagekeken en afgesteld/hersteld
    Geluid Panoramadak was al een keer aangepast, onder garantie, maar viel nu binnen tolerantie.

    !! Update 12/12/20 !!

    Gisteren toch terug naar garage. Bij de bestuurders portier is de deurbescherming toch vervangen omdat die toch niet goed bleek te werken.

    Zilveren Strip bijrijdersdeur zat niet goed en kwam tegen de achterdeur aan. Is nu hersteld.
    https://ibb.co/3zyXYLP en https://ibb.co/w4TJ0Wm

    Ik dacht gisteren dat de achterruit niet helemaal werkte daar er ongeveer 3 strepen (bovenaan) niet ontdooide. Wat blijkt dat deze voor de antenne zijn. https://ibb.co/dm1FY3d
     
  4. Even voorstellen, de naam is bond... onee tog niet. Roy is de naam.

    Sinds juli 2020 in het bezit van n mooie st line bussiness 1.0 125pk.
    Werd helaas afgeleverd met transport schade aan de voorbumper, maar dat is netjes hersteld.

    Ook deze auto is terug geweest voor het krakende panodak, dit is ook opgelost.
    Verder nog wat opmerkelijke dingen ontdekt nu ik 4maanden verder ben, en ik ben benieuwd of dit bekend voorkomt;

    Klaar voor de lijst....
    - mijn linker voorspiegel knarst als hij openklapt
    - mijn linker voorportier rammelt als de radio wat harder staat.
    - de achterramen zit speling op, deze kun je met 2 handen van links naar rechts bewegen,( nee ik heb geen snollebollekes opstaan)
    - bij koude start klinkt de motor als n lekke uitlaat.
    Ik hoor graag jullie reacties, en hopelijk kan ik er wat mee.

    Overigens komt nu het grote probleem... de auto is gister naar Ford lelystad gesleept want ik kreeg de melding: stuurslot storing onderhoud nu, dit was niet te resetten door de zogenaamde ford assistance... beter bekend als de anwb. Is er al iemand evt bekend met deze melding?

    De chef werkplaats gaf aan zijn best te doen de auto binnen 2dgn klaar te hebben, want langer vervangend vervoer heb ik geen recht op(auto van 37K mja..)
    Ik mag toch hopen dat de dealer met n passende oplossing komt als t zover komt dat het langer duurt, maar dit wacht ik nog maar even geduldig af....(SCHIET OP DAN)..

    alle reacties en tips n truuks zijn welkom, misschien kan ik de dealer dan op weg helpen mocht de service tog niet zijn wat we allemaal verwachten.

    Alvast bedankt allen.!
     
  5. Welkom @Rmulder69 op het forum
    Jezelf voorstellen is niet verplicht maar wordt wel gewaardeerd

    https://www.focusclub.nl/index.php?forums/even-voorstellen.135/

    En als je even op het forum zoekt zul je op vele vragen een antwoord vinden.

    Wat wil je hiermee zeggen dan? Dat jij recht heb op een vervangende auto langer dan 2 dagen? Waar baseer je dat op? En vind jij dat de dealer desnoods maar 's nachts moet doorwerken omdat jouw auto stuk is?

    Ik stel voor: open je eigen topic en stel daar je vragen.
     
  6. Beste kees,

    Bedankt voor deze info, ik zal mezelf even voorstellen in t forum.

    Mbt passende oplossing bedoel ik uiteraard niet snachts doorwerken, (tenzij iemand zixh geroepen voelt) maar zoals ik al schreef ik w8 eerst geduldig af.

    Ik hoop alleen hier tips n truuks te krijgen van mijn mede ford rijders

    Gezocht heb ik al, ik kan weinig vinden over stuurslot problemen en lekke uitlaat geluid bij koude start, dus hoop dat er hier reactie op komt.

    En als jij zegt, dit hoort in n ander forum thuis hoor ik t graag, ik d8 dat deze de beste optie was nl.

    Alvast bedankt voor de tips n truuks
     
  7. Goedenavond,

    Mijn linker voorspiegel (is er ook een achter spiegel dan?) knarst ook als hij openklapt. Vooral met kou is dit zo.

    Verder kraakt het panoramadak wel eens maar stoor ik me niet aan verder. Is dat makkelijk op te lossen dan bij de ford dealer?

    Hopelijk is het probleem met stuurslot storing snel opgelost want de auto zo lang kwijt zijn, is niet fijn.

    Sander
     
  8. Sander, panoramadak was bij mij netjes opgelost, de plastic afdekkap aan de binnenkant zit vast met metalen clips, die moeten ingepakt worden met vilt zodat je geen metaal op metaal meer hebt. Ford TSB 192363 daar staat werkwijze in. Voor de DHZ even zoeken op dit forum. Ik ben t ergens tegengekomen.

    En de linker achterspiegel ontbreekt bij mij ook kom ik net achter:schater:
     
    SanderFoFo vindt dit leuk.
  9. Veel kinderziektes komen toch al uit 2018/19, waarom zitten deze dan nog in wagens uit 2020?
    Hoe zit het eigenlijk met de standaard problemen bij de nieuwe hybride wagens, hier al wat mee duidelijkheid over?

    thanx Rob.
     
  10. Beste Ford focus rijders,

    Sinds nov. 2018 rijd ik de nieuwe Focus en heeft de auto al voor heel wat kinderziektes in de garage gestaan. En nu moet ik weer een afspraak maken.....
    Vandaag wilde ik de ruitenvloeistof aanvullen, maar goed mijn motorkap gaat niet meer open. De veer lijkt wel afgebroken te zijn. Ik weet niet of ik Ford blijf rijden, moet voor de zoveelste keer naar de garage.
     
  11. Was bij ons ook. Blijkt uitrekken van binnenkabel tov de binnenkabel te zijn. Het plaatsen van een ring blijkt de oplossing. Voor ons lag ook al een nieuw slot klaar.
     
  12. Vraagje voor de MK4 automaat rijders.
    Een opmerkelijk iets; nu het wat kouder aan het worden is, lijkt de automaat in koude toestand wat raars te vertonen. Het lijkt er af en toe op dat hij als een soort CVT werkt, bij gas geven blijft het toerental nagenoeg gelijk (+/- 2800tpm) maar stijgt de snelheid wel. Dat doet hij dan tot een km of 70.
    Zodra de techniek op temperatuur komt, vaak na een minuutje of 5 dan is het geheel weer weg, heel apart.

    Nu is dit mijn / onze eerste automaat en weet ik niet of dit vaker voorkomt, normaal is etc.

    Als aanvulling, hij lijkt dit te doen in zijn 3, 4 en 5
     
  13. Soms ben ik zo blij om te lezen dat ik niet gek ben, heb dit gevoel ook een paar keer gehad, Maar kan er niet de hand opleggen wanneer dit nu precies gebeurd.
    Ik ga er nu even op letten de aankomende dagen. En ook hier, mijn eerste automaat, dus ja, was ook niet meteen in paniek.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  14. Dit doet mijne ook enkel als het heel koud is. Dacht al dat het aan mijn Focus lag maar blijkbaar dus niet ;)
     
    FW-FFSTLine en OmeJoyo vinden dit leuk.
  15. Ik las hier van de week iets over de deurbeschermers. Vandaag ook maar even allemaal gecontroleerd. Nu doen ze het allemaal ook niet echt lekker. Voorheen wel. Kan dit te maken hebben met de temperatuur, nu het wat kouder is?

    Volgende maand een afspraak voor een beurt, dan laat ik er even naar kijken, kan je volgens mij afstellen. Wat is jullie ervaring hier mee?

    Thanx Rob.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  16. Er zijn gevallen dat de door edge protector helemaal scheef komt te hangen maar volgens mij is het in de meeste gevallen een geval van smeren zodat ze weer goed om de deur rand heen klappen!
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  17. Dank voor je reactie en determinatie. Bij mij zitten ze niet echt scheef maar net niet eromheen. Was voorheen wel goed. Heb er wel een poosje niet opgelet, dus dacht wellicht komt het door het wat koude weer.
     
  18. hi!

    Zoals hier eerder genoemd heb ik grote problemen met m’n automaat gehad.. regelkleppen die vast zouden zitten met als eindstand 3 weken bij de garage gestaan en een compleet nieuwe versnellingsbak. Ze hebben toegegeven dat het een productiefoutje is en op dat moment (4 weken geleden) stonden er nog 2 zo stil in NL. Het probleem was dat hij niet meer in zijn achteruit ging

    auto rijd nu weer goed, heb wellis het gevoel dat ik iets vermogen in heb geleverd maar dat kan ook beleving zijn door de felle vervangende auto die ik had. Ik heb wel al aantal momentjes gehad waarbij de auto niet terugschakelde zoals ik had verwacht.

    zal er is opletten of dat overeenkomt met wat jullie aangeven.

    1 ding is zeker; die automaat is niet zonder problemen voor Ford
     
  19. Ik heb de mk4 1.5 ecoboost met 150 pk handbak.
    Het valt mij op, dat wanneer ik de auto op gelijke snelheid wil houden (dus weinig/licht gas geef of op de cruise controle zet), roffel van de uitlaat zwaarder/doffer wordt.
    Is dit normaal en herkend iemand dit?

    Mvg Rick
     
  20. Ik denk dat je de cilinderuitschakeling hoort, die bij de 1.5 ook niet uitgaat in de sportstand.
     

Deel Deze Pagina