1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Omdat ik in dit topic toch ook al paar keer kritisch geschreven heb, zal ik ook positief nieuws melden! Mijn auto is 2 weken bij de dealer geweest. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad met de accuspanning (2 weken later doet zelfs het S/S het nog :). Maar nogmaals, langzaam opstarten van het Sync systeem en piepjes van de sensoren uit het dashboard vond ik een groter probleem.
    Tevens kraakt het panorama dak niet meer. Morgen heb ik weer een afspraak staan en worden de werkzaamheden rondom de terugroepactie gedaan, daar moesten ze iets voor bestellen. Heb meteen het nieuwere matje voor draadloos opladen besteld, dan is de auto weer helemaal up2date :)
     
    OmeJoyo, TWA en FW-FFSTLine vinden dit leuk.
  2. Als je de Puma hebt met Mild-Hybrid ondersteuning dan kan het goed kloppen dat je geen problemen hebt met het S/S systeem.
    De puma heeft namelijk geen conventionele startmotor meer, maar gebruikt hiervoor de electro motor!
     
  3. Precies en als ze het goed doen is het starten met een grotere elektromotor ook beter voor de motor.
    Bij Toyota slingeren ze bijvoorbeeld de motor aan tot 1000tpm voor de inspuiting en ontsteking gestart worden. Er is dus al oliedruk voor de motor gestart wordt. Bij het starten wordt de ontsteking ook per cilinder gestart zodat het starten enorm soepel gaat.
     
  4. Zo werkt het bij mijn Focus ook. Gaat allemaal soepel, maar ik heb wel een automaat. Misschien ligt het daaraan.
     
  5. Lees een paar berichten terug het eea over accu perikelen. Mijn accu is 4 weken terug vervangen.
    Ik reed ook minder ivm thuiswerken. Kreeg bij instappen ook steeds de melding dat alle systemen zijn uitgeschakeld omdat de accu spanning laag was, en start stop deed het niet meer.

    Toen dat weekend nog 150km gereden zonder problemen. 2 dagen later accu helemaal dood.
    Accu opgemeten.. nog 3 volt..

    Dus de accu was niet leeg, maar gewoon dood.
    Ford assistance gebeld. Die hebben mij ook bevestigd dat de accu echt 100% dood was. De hebben mij opgestart en begeleid naar de Ford dealer.

    Daar aangekomen om 15:00 smiddags.. Na een half uur hebben ze 5 minuten naar de auto gekeken..
    Wilde ze me weer naar huis sturen.

    Als de accu onder garantie vervangen moet worden moeten ze van Ford een reeks testen uitvoeren, en die duren 2 uur.. omdat de werplaats om 17:00 sluit en het ondertussen al 15:30 was wilde ze me met mijn eigen auto weg sturen.
    Ik had geen recht op vervangend vervoer ondanks dat ik via Ford Assistance binnen kwam. Want de auto was nog rijdbaar na het opladen.
    Ik gaf nog aan dat de accu echt niet gewoon even leeg was. Anders was de accu spanning 11 volt geweest, en geen 3 volt. Maarja, he, beleid van Ford NL konden zij ook niks aan doen...

    Toen ik uit had gelegd dat het veeeel duurder is om morgen ochtend weer Ford Assistance naar mijn huis te sturen dan nu een huurauto mee te geven kreeg ik uiteindelijk met veel pijn en moeite een huurauto mee.
    Volgende dag auto weer opgehaald met een nieuwe accu.
     
  6. Fijne dealer.... maar niet heus!
    Wel fijn dat het weer klaar is.
     
  7. man man man man
     
  8. Dat hele S&S mogen ze van mij kapot maken. Het is irritant, vooral omdat de Focus zijn airco soort van uitschakelt als de motor niet meer draait. Lekker hoor in de zomer.
     
    GekkeHenkie vindt dit leuk.
  9. Kleine moeite om bij de start even op de S&S-knop te duwen. Heb je al die ellende niet.
     
    HenkdeVries, OmeJoyo, paddo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Start/stop problemen had ik ook bij mijn focus uit 2012. Na enkele dagen werkte die al niet meer ook had je langere afstanden gereden.
    De focus uit 2017 die ik nu heb die heeft altijd perfect gewerkt zonder problemen ook was het buiten koud en het systeem meer vroeg.
    Ik krijg vrijdag een 1.5 150pk schakel, nieuwe (2e hands) uit 2019. Ben benieuwd of die zoveel problemen heeft zoals ik hier lees.
     
  11. Voordeel bij een EV of hybride met elektrische airco compressor. De airco blijft lekker koud als de motor uit staat.
     
  12. #1692 tarantulatje, 24 mei 2020
    Laatst bewerkt: 24 mei 2020
    Nadeel is alleen dat je elektra accu binnen no time leeg is op die manier. Dat is sowieso een probleem bij de ev voertuigen. De accu capaciteit op vol gebruik, maargoed dr eerste stappen zijn er al. Alhoewel ik alles op elektra op kort termijn niet zie gebeuren over de hele wereld. De stroom toevoer is nu al vaak overbelast. Ik denk dat hybride momenteel de juiste manier is om overal te kunnen komen zonder je zorgen te maken of de accu het wel haalt

    Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     
  13. Bij een hybride start hij gewoon de motor als de batterijspanning te laag wordt.
    Nou zijn de elektrische compressoren wel behoorlijk efficiƫnt, ze worden ook qua opbrengst variabel aangestuurd. Er zit gewoon een VFD voor.

    Bij mijn auto is de batterijspanning nominaal 207V. De effectieve spanning waar de compressor op werkt weet ik niet maar de aandrijfmotoren in de transmissie werken op 3 fase 600V.
     
  14. Als je de rijdmodi heb ingesteld op "Sport' dan werkt het start stop systeem ook niet.
     
  15. Harold, klopt het ook dat je die "Sport" instelling iedere keer opnieuw in moet stellen als je de auto uitzet en opnieuw start?
     
  16. Als je dan je airco icm ontwaseming aanzet(dus lucht via de voorruit stuurt), dan blijft je motor gewoon lekker draaien ;)
     
  17. Helaas, dat klopt ook. Ford wil niet dat je standaard sportief rijd :)
     
    Eric99 vindt dit leuk.
  18. Betutteling noemen ze dat toch? :roll:
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  19. Ga er maar vanuit dat met milieu redenen zo bedacht is.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  20. #1700 Harold1, 26 mei 2020
    Laatst bewerkt: 26 mei 2020
    Als je in het instructieboekje leest wanneer het start-stop systeem allemaal niet werkt, dan vraag ik me af waarom het er eigenlijk op zit.
     
    SanderFoFo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina