1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. @gerardTDCI
    Ik ben het helemaal met jou eens; de dealer wil het echter wel oplossen maar kan het niet oplossen omdat het probleem bij Ford NL ligt, vind de dealer ; en dat vind Ford NL nou weer niet zo; dat noem ik pingpongen en het belang van de klant is ver achter de horizon verdwenen. Ik geef echter niet op en zal ook inderdaad mijn dealer er op blijven aanspreken.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. Hold up. Werkt het automatische systeem dat 112 belt bij een ongeval niet in Nederland? Omdat Ford iets niet wil betalen? Klinkt als een geval voor Kassa of Radar.

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  3. Ik heb inmiddels de derde Ford met de 1.0 125 pk motor en deze laatste in de Mk4 is inderdaad de fijnste tot nu toe. Veel pittiger, reageert sneller op het gas. Alleen last van trilling bij de cilinderuitschakeling. Die je dan weer uit kunt schakelen met de sportstand.
     
  4. Allereerst de vraag: hoe weet je dat het systeem niet werkt? We hebben het toch over de rode knop bij de leeslampjes he? Als het zo is dat Ford NL geen abonnement heeft (of iets dergelijks), dan zou het toch bij niemand moeten werken! Ik was niet van plan het te testen :)

    En ten tweede, ik vind ook dat de dealer eerste verantwoordelijke is. Zij verkopen je de auto met dit systeem er in. Dan hadden ze bij aflevering al moeten zeggen dat dit in NL niet werkt. Bij de aflevering van mijn MK4 heeft de verkoper niks gezegd over het niet werken van dat knopje, in tegendeel hij zei alleen op duwen bij nood. Dan ga ik er op zich wel vanuit dat het werkt :)
     
  5. @MauriceFW
    Ik krijg elke dag een foutmelding dat het systeem niet werkt en die ik elke dag moet wegdrukken.
    Maar let wel; er zijn eigenlijk 2 problemen:
    - een technisch probleem; de module communiceert niet met het SOS systeem; daar komt die foutmelding vandaan;
    - maar ook als dat is opgelost werkt het SOS nog steeds niet, omdat volgens mijn dealer, FORD NL het systeem voor Nederland niet heeft geactiveerd; en dat wordt vervolgens door FORD NL weer bestreden. Dit kan ik zelf niet uittesten omdat het eerste probleem nog steeds niet is opgelost.
     
  6. #866 meeder, 26 aug 2019
    Laatst bewerkt: 26 aug 2019
    Ik blijf het gevoel houden dat bij de dealer het idee is blijven hangen van het oude nood systeem in de Focus 3 dat via jouw eigen mobiele telefoon werkte. Dat systeem werkt in Nederland inderdaad niet maar wel in het buitenland. Het nieuwe eCall systeem is voor zover ik weet zelfs verplicht in nieuwe auto's dus het zal gewoon moeten werken.

    [edit]
    Per 1 april 2018 moeten alle personenauto’s in Europa met een nieuwe typegoedkeuring standaard voorzien zijn van het noodoproepsysteem E-Call.

    Ik weet niet van wanneer de typegoedkeuring van de Focus 4 is maar dit zou nog een maas in de wet zijn waardoor Ford het niet hoeft aan te bieden. Niet alle Focus 4 uitvoeringen hebben namelijk deze knop.
    Door vast te houden aan de datum van typegoedkeuring heeft Ford ook de Focus 3.2 tot het eind aan kunnen bieden zonder DRL terwijl dit al jaren verplicht is op nieuwe auto's, Ford zegt echter dat de typegoedkeuring is afgegeven voor de datum dat het verplicht is geworden dus dan hoeven ze er niet aan te voldoen.
    Ditzelfde kunnen ze dus ook voor eCall doen zelfs tot de Focus 5 komt.
    [/edit]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. @meeder.
    Volgens mij niet. Hij stuurde mij zelfs een PDF document waar het gewoon zwart op wit staat dat E call of SOS in Nederland vooralsnog niet werkt en dat gaat het echt over Sync 3 in een MK4. Ik kan echter niet de datering van het document zien.
     
    meeder vindt dit leuk.
  8. @meeder
    Laten wij eens aannemen dat jouw toevoeging correct is, dan is dat helemaal schandalig; een maas in de wet zoeken om je klanten een hak te zetten. En ook dan ook nog klant laten betalen voor een functie die het niet doet en ook niet zal gaan doen. Als dat de houding is van Ford en Ford NL dan kunnen we de lol nog wel op. Ik kan mij dit echter niet voorstellen dat een fabrikant en/of importeur zo met klanten om gaat. Anders zal het tijd worden om de rechtsbijstandverzekering erop te zetten.
     
  9. @FocusMagnetic
    Toch vind ik het een vreemd verhaal. Volgens mij heb jij gewoon een defecte module/modem en schuift je dealer het daar op af. Mijn vermoeden is dat het 2e probleem door het 1e komt.
    Want anders zou toch iedere Focus MK4 een niet functionerende SOS-knop moeten hebben.
     
  10. @MauriceFW:
    Het is ook een vreemd verhaal en ik denk ook dat het om een kapotte module gaat die mede het probleem 2 veroorzaakt. De module is echter al een keer( maart 2019) vervangen. En waarom zou de dealer het daarop afschuiven; het is toch een garantiegeval waarvan de ze de kosten kunnen declareren bij Ford NL.

    Het gaat mij niet eens meer om de inhoud. Het gaat er mij om dat de dealer en Ford NL aan het pingpongen zijn en de klant al bijna 2 maanden laten wachten. Vind ik een waardeloze houding.
     
  11. Kan je dat document hier delen (graag persoonlijke informatie zoals namen/adressen er uit halen ivm privacy)?
     
  12. Ik heb laatst een week in een Focus 4 trend van april 2019 gereden en die had geen eCall systeem aan boord. Er zat geen SOS knop in de auto. Dus dan lijkt het mij toch enigzins aannemelijk dat Ford ergens een maas in de wet heeft gevonden om er onderuit te komen.

    Het kenteken van de bewuste huur/leenauto is: ZD-619-S.
     
  13. @meeder;
    Hoe kan ik dat PDF documentje in mijn mail opnemen?
     
  14. Misschien een stomme vraag. Maar al wel eens geprobeerd om een second opinion te krijgen? Een andere dealer in de route naar werk oid?

    Gewoon het hele verhaal meegeven dat je bij je eigen dealer niet naar je wens geholpen wordt, dat geeft ze nog extra motivatie om het op te lossen..

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  15. In de mijne van april 2019 (Titanium) zit hij wel. Zie foto. In het dak, dus misschien over het hoofd gezien? Of heeft de Trend geen SOS knop.[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  16. Nope de trend had geen SOS knop. Ik heb er nog specifiek naar gekeken.
     
  17. Trend heeft geen SOS knop.
     
  18. Vreemd! Ik heb de 1.5 150pk ST line handbak (import Duitsland) en ook geen SOS knop.
     
  19. dit is geen maas in de wet zoeken maar heeft alles te maken met geld.
    ze hebben een nieuwe auto ontwikkeld en dan staat er op stapel dat er iets aan toegevoegd moet worden (zoals de DRL bij de MK3)
    de fabrikant heeft 2 keuzes, nieuwe model uitstellen en de DRL ontwikkelen en installeren, dat kost serieus geld.
    of keuze 2, nieuwe auto aanbieden voor keuring en de productie kan van start.
    meestal is het ook zo als er weer eens iets opgedrongen wordt door de EU in Brussel er een hele tijd overheen gaat voordat de wet ook echt van kracht wordt.
    maar als jij aan rechtsbijstand denkt zou ik die eerst maar eens naar jouw dealer sturen.
     
  20. Ik heb net nog even de folder en prijslijst doorgekeken en de hele SOS knop wordt nergens genoemd of weergeven.
    Het enige dat genoemd wordt is de Emergency functie in Sync die nog nooit in Nederland gewerkt heeft en dat staat ook in de folder/prijslijst.
    Het verhaal dat de SOS functie niet werkt begint voor mij steeds aannemelijker te worden.
     

Deel Deze Pagina