1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Ook in de sportstand?

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  2. Mijn verhaal betrekt zich op een Focus wagon van April 2019. Nog wel de eerste serie Mk4 geloof ik aangezien deze nog twee kofferbak lampjes had en ook nog keyless sensoren bij de achterportieren.
     
  3. Neen ik lees ook heel veel "mankementen" in dit topic maar zelf, ff afkloppen, heb nog geen vervelende bijgeluiden oid gehoord. Enige wat me tegenvalt aan de Active is de kleine dingen die missen zoals verlichting bij de voeten, deurgrepen kaartlees lampjes en bij de zonneklep spiegels. Daarnaast viel me op tijdens de vakantie dat de buitenspiegels ook niet mee leken te kleuren (dimmen). Dit hoort toch wel op de Active te zitten? Vond dit op onze titanium wel ideaal, snachts werd ik echt verblind door figuren met slechte verlichting achter me.
     
  4. Dimmende buitenspiegels? Dat heb ik op een Focus nog nooit gezien. Hier staat een 3.1 Titanium en een op de 3.2 gebaseerde C-Max 2.2 titanium.
     
  5. Dimmende buitenspiegels... Dat zou pas een uitvinding zijn :D . Dimmende binnenspiegel heeft de Focus al een tijdje, maar ook niet in alle uitvoeringen.

    Ik heb zelf al bijna 10.000 kilometer op zitten en ik heb zeer weinig te klagen over de Focus. Enige puntjes zijn:
    • Krakend geluid aan de voorkant wanneer je langzaam een bocht neemt, al komt dit niet altijd voor
    • Zeer sporadisch trillend stuur bij het nemen van een rotonde
    Verder is het een geweldige auto om mee te rijden :love:
     
    swbouman vindt dit leuk.
  6. Hier ook eigenlijk niets te klagen over de focus!
    In het begin ook in bochten een trillend stuur. Laneassist uit en geen problemen meer gehad!

    Geen kraakjes en rammeltjes op die in stationair na. Is waarschijnlijk een hitteschild. Daarbij de opmerking dat het bij ons vanaf de achtergrond kwam.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Nee dimmende buitenspiegels heb ik op al mijn Titaniums (Focus/C-Max) ook nog nooit gehad. Binnen uiteraard wel.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  8. Op mijn :active: zitten ook geen dimmende buitenspiegels maar wel een automatisch dimmende binnenspiegel!
    Verder vind ik die lichtjes bij de voeten, deur en make-up spiegel totaal niet belangrijk. Wat op de allernieuwste prijslijst staat vind ik wel jammer dat dat eerder niet te bestellen was, en dat is zwarte hemelbekleding voor de Active.
    Ook ik heb verder geen klagen en rij elke keer weer met een 'big smile'!
     
    Redwagon vindt dit leuk.
  9. In de brochure staat het volgende als standaard voor alles behalve de trend:

    Buitenspiegels in carrosseriekleur, verwarmbaar elektrisch bedienbaar/inklapbaar met geïntegreerde richting aanwijzers, instapverlichting.

    Niks genoemd over dimbaar helaas, ook niet als optie.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  10. Bij mij is wederom de dorpelbekleding rechtsachter aan de binnenkant losgeschoten. Dit is 1 langwerpig stuk donkergrijs plastic dat loopt vanaf bovenaan de rugleuning tot ongeveer driekwart van de dorpel. Als het loszit kijk je zo tegen het metaal en onderliggende kabels aan. Dit had de auto al sinds levering zo ongeveer en hij heeft er al voor bij de garage gestaan, dus ik was in de veronderstelling dat het nu goed was. Kennelijk niet, als je het al lostrekt als de riem van een tas er even achter blijft hangen (en er zit maar zelden iemand achterin) is er vermoed ik niks structureels aan gedaan :? Je kunt het zelf terugduwen en vastklemmen onder de deurrubber maar dat is duidelijk geen blijvende oplossing. Volgens mij is de pasvorm van het onderdeel gewoon niet goed.

    Iemand anders dit probleem gehad toevallig?
     

  11. Heb dit met het grijze plastic paneel van de middenstijl aan de bestuurderskant. Dit paneel valt niet goed tussen de deurrubber. Zie hier zelf een kiertje tussen. Wat opvalt is dat je het paneel een stuk terug kunt duwen maar dat het weer terug veert. Bij het demonteren van dit paneel zag ik dat er geen bevestigingspunt op dit punt aanwezig is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Hmm, toch niet echt een van de eerste... april 2019 is heel nieuw nog. Toen zouden de kinderziektes toch al opgelost moeten zijn.
    Op de tweede serie zoals jij het noemt hebben ze juist alleen maar bezuinigingsmaatregelen doorgevoerd.
     
  13. Ik vind hem in de sportstand vaak juist te agressief (zeker in drukker verkeer), dan denk ik echt van "schakel nu toch op"... en in de normale stand te traag, bijvoorbeeld als je snel wil inhalen, dan denk ik juist "schakel ff terug". Ik mis een soort van kick-down. Maar misschien kan ik ook wel gewoon niet rijden :D
    Maar over het algemeen rijdt de automaat prima!
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  14. Heb ook last van punt 7, alleen aan de bestuurders zijde. Nog niet bij de dealer geweest, eerste paar dagen deed hij het ineens stopte hij ermee. Woofer in de voordeur bijrijder doet het nog wel. Iemand tips of gewoon ff langs de dealer gaan? Volgens mij wel bijzonder naar net 1100 km [emoji51]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  15. Het bestaat wel hoor! Alleen nog niet bij Ford. Mercedes heeft dit al jaren (een C-klasse van 2008 had dit al)
     
  16. Waar ik trouwens wel "last" van heb is dat het Start/Stop systeem het al een tijdje niet doet. Symbooltje komt wel in het display, maar is grijs. Nu zal dat zijn omdat ik vooral korte stukken rijdt en de wagen/accu wellicht niet voldoende opgeladen wordt. Maar zelfs na een lange rit doet het systeem het niet. Nu vind ik dat niet eens zo erg, omdat ik het maar vervelend vind dat de auto uitgaat zodra ik voor mijn opengaande garagepoort te wachten sta :)
    Nog iemand?
     
  17. Je hebt niet toevallig de drive mode in sport staan? Als je hem in sport zet doet de auto stop/start het niet.
     
  18. I know... maar nee, dat is het niet. Sowieso moet je sportstand bij iedere rit weer opnieuw kiezen zeg maar. Dat onthoudt hij niet. Dus dan zou ik al een maand lang onbewust die sport mode kiezen :):)
     
  19. #839 FreeWilly, 18 aug 2019
    Laatst bewerkt: 18 aug 2019
    Hier ook een redelijk tevreden Ford Focus rijder!

    Heb in april van dit jaar een spierwitte 1.5 ST line met 18inch wielen en 150pk handgeschakeld, met 2200km uit Duitsland gehaald.

    Waar ik zeer tevreden over ben:
    - Wegligging en bijbehorend rij- en stuurgedrag
    - De kinderlijke eenvoudigheid van het sturen, remmen, schakelen en koppelen
    - Alles is eenvoudig te vinden en in te stellen
    - Het stuurtje ligt heerlijk in de hand
    - Heerlijk zittende ST line stoelen

    Waar ik minder tevreden over ben
    - Soms een kraakje/schrapend eng geluid uit de motor als ik gas bijgeef in lage toeren (ik volg dan de schakelindicator), ik schakel dan snel terug, het klinkt althans onheilspellend!
    - Trillingen of een tikje/knapje in beide voorportieren, soms ook zomaar weer over
    - Soms kraakjes in het interieur en dan zeuren dat Jappen kraakinterieurs bouwen.... dit is een nieuwe auto met nu 10.000km he?
    - Dashboardkastje voelt ielig aan
    - Geen klemmetjes om de gordels achterin op te hangen
    - Vind diverse carosseriedelen slecht op elkaar aansluiten
    - Met een beetje handkracht heb je rubbers en stukken plastic zo in de handen

    Heb ook nog een tip!
    Heb je een lelijke vlek op je dashboard waar op dit forum vaker over wordt gesproken? cleanen met Motip Dupli spray interior cleaner, blijft mooi weg!

    Verder ben ik nog niet helemaal op mijn gemak met deze auto, ik heb namelijk altijd Japanse auto's gereden, wat een degelijkheid was dat. Deze Ford trilt en ratelt wat, het vibreert, het blokje dus. Als ik de auto uitzet schut hij even en klappert de demper nog ff kort na. Ik denk weleens, moet dit product net zo degelijk zijn als een 4 clinder en de meute incl. ikzelf verplaatst zich in deze eco monsters :P ik moet er echt ontzettend aan wennen, als mijn partner met deze auto weg rijdt en ik wuif haar uit vind ik het ding maar vreemde rammelende geluiden maken. Volgens de dealer volkomen 3 cilinder normaal.

    Ohja en dan het verbruik, ik heb een tijdje met mijn teennagels op de pedaaltjes gereden, overal wezen uitrollen en super anticperend gereden, 6.8 liter per 100km. Dat reed mijn oude Honda uit 1989 met een 1.6 16V destijds ook :P
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  20. Volgens mij had je gewoon een andere Jap moeten kopen! Als ik je zo lees dan heb ik het idee dat je 'm van te voren niet goed bekeken, beoordeeld en mee proef gereden hebt!
    Bij mij geen kraakjes, piepjes of andere bijgeluiden en als ik die zou krijgen stond ik zo weer bij de dealer om het te laten verhelpen. Ik heb per slot van rekening een nieuwe auto met garantie, dus aan jou het zelfde devies.
     

Deel Deze Pagina