1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Oh, goed om te weten.
    Dan moeten de problemen komen omdat er extra verbranding plaats vindt om de NOx uitstoot laag te houden. De 2.0 heeft AdBlue, de 1.5 niet alleen hadden ze dat dan wel kunnen doen want deze methode werkt niet. (van de Duitse site). Hierdoor verdunt de olie waardoor deze eerder een olie wissel nodig heeft.
     
  2. Als ik met mijn ford focus mk4 1.5 ecoboost 150 pk schakel, hoor in een dubbel klik geluid. Dit gebeurt als ik mijn pook in een versnelling zet. Enkel als ik rustig rijd hoe ik het en enkel in de versnellingen 1 tot 4. In versnelling 5 en 6 hoor ik niets. Heeft iemand anders dit probleem ook?
     
  3. Ik heb er gisteren even op gelet en hoor bij mij geen klik geluid.

    Gr.Jan
     
  4. Ik heb 2 problemen te melden:
    1. Ford Pass app:
    Sinds 10 juli werkt deze niet meer; gegevens worden niet meer geactualiseerd. Uitgebreid contact gehad met de helpdesk tot dusver geen resultaat; gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd vanuit de app store ; geen resultaat.
    2. SOS functie werkt ook niet meer; lampje is fel rood en krijg ook elke dag een foutmelding; ook bij de helpdesk gemeld; ook geen resultaat. Die mij overigens meldde dat de SOS functie in Nederland niet werkt; is een wettelijke beperking; voor mij geheel nieuwe info. Sync3 geupdate; ook geen resultaat.

    De ene helpdesk geeft aan dat dit 2 losstaande problemen zijn en de andere helpdesk geeft aan dat deze wel degelijk met elkaar gerelateerd zijn; wie weet het antwoord?

    Zij er meer mensen met bovenstaande problemen?
     
  5. E-call moet in Nederland gewoon actief zijn, het is voor zover ik weet een verplichting of het wordt verplicht.

    Het oude systeem in Sync 1.1 en Sync 2 dat via jouw eigen mobiele telefoon werkt is niet actief in Nederland.
     
  6. E-call werkt in heel Europa, behalve in Nederland omdat de wetgeving dit (nog?) niet toelaat. Dit heeft de Ford Helpdesk mij gemeld; vreemd dat dit niet breed is gecommuniceerd - op dit moment biedt het dus alleen een stukje schijnveiligheid
     
  7. Heb je het modem al eens laten controleren? Het komt op mij over alsof de hele communicatie met de auto niet meer werkt... en dat verloopt via het modem.

    Ik heb juiste sinds de laatste update van FordPass dat de locatie fatsoenlijk geupdate wordt. Juist ervoor werkt dat echt met enorme vertraging. Precies het tegenovergestelde :)
     
  8. @meeder
    Ik ga morgen opnieuw bellen met de helpdesk, Volgens mij heb jij gelijk; ik had voorheen een Volvo V40 uit 2017 en daar functioneerde E-call feilloos.
    Q MauriceFW; jij zou gelijk kunnen hebben want de app communiceert niet meer met de auto; ik kan de auto niet meer openen en sluiten met de app; ik zal de helpdesk op dit spoor zetten.
     
  9. Module moet vervangen worden!
     
  10. Welke module? De module is al een keer vervangen toen de radio kuren vertoonde; circa een half jaar geleden.
     
  11. Telematica module.
    Kreeg wel onderstaande melding in display

    62883A3E-6056-44B6-9B24-9A72DEA7CF72.jpeg
     
  12. Ik heb precies dezelfde foutmelding en een oplichtend SOS signaal in het dak; het lijkt mij dus hetzelfde probleem. En de telematica module is dus al vervangen.
     
  13. die van mij is 22 maart vervangen. Ze konden toen vertellen dat er een modificatie was omdat de eerste generatie van dramatisch niveau waren en de een na de andere vervangen moest worden. De jouwe was een half jaar geleden vervangen?
    Als de onze ook maar weer niet gaat...........
     
  14. Vervolg;
    @meeder; de helpdesk opnieuw gebeld en zij was opeens niet meer zo zeker van haar stelling en zal het opnieuw checken.
    @Bassmanjunior: beide helpdesken op het modem spoor gezet; de auto gaat op 27 augustus naar de dealer om het modem te checken; ik denk dat het bijna niet anders kan zijn dan dat het modem de probleemveroorzaker is; wordt vervolgd.
    Mijn dank voor jullie inbreng.
     
  15. Momenteel een Mk4 als leenauto omdat mijn 3.1 gerepareerd moet worden.

    Wat valt mij op aan het rijden met de Mk4 na een kleine 200km.

    Tijdens het rijden trilt de versnellingspook meer dan bij de MK3 en bij gas los en opnieuw gas geven zie je de pook ook bewegen. Het is niet echt storend, je zit tijdens het rijden niet continu met je hand op de pook.

    Het stuurgedrag is wat nerveus in mijn ogen, het waaide iets en hij voelt dan minder stabiel dan de mk3 voor mijn gevoel. Het sturen lijkt een beetje op de periode waarbij ze bij de mk3 een probleem hadden met de programmering met het stuurhuis. Schakelen tussen eco, normaal en sport maakt niet veel uit. Het rijden is voor mij veel vermoeiender dan in mijn 3.1 en onze C-Max 2.2.

    Deze Mk4 is een Trend uitvoering en ondanks dat er een lendesteun in de stoel zit is de stoel niet echt comfortabel en voelt wat slap aan. Bij de mk3 was het ook al zo dat de trend belabberde stoelen had en de Titanium wel van goede stoelen voorzien is.

    Bij 70 km/h op de CC voel je af en toe een paar schokjes in de aandrijflijn, het lijkt alsof de motor af en toe even aan het inhouden is.
    Bij 110km/h constant is er een lichte vibratie voelbaar, dat kan natuurlijk ook aan de banden cq de balancering van de banden liggen.
     
  16. Mijn vorige auto was een mk3.2 met 150 pk titanium uitvoering maar ik vind de mk4 eigenlijk veel beter rijden.
    De mk4 ST-line bussines 182 pk reageert veel directer op gas respons en sportmodus is echt goed merkbaar.
    Sturen en comfort gelijkwaardig gelijkwaardig met de mk 3.2
     
  17. Ad 1)
    De Ford Pass app is vernieuwd en moet je weer opnieuw aanmelden. Hierover heeft Ford berichtgeving verspreidt! Ik had het namelijk ook, heb me opnieuw ingelogd/aangemeld en voila weer een prima werkende app.

    Ad 2)
    Telematica module. Terug naar de dealer dus, helaas!
     
  18. @Patman_66
    ad 1 : de laatste versie al gedownload (13 versie) heeft niks geholpen ( op welke wijze is daar door Ford over gecommuniceerd?) ; voertuig verwijderd en opnieuw aangemeld; resultaat nihil. Een tig aantal keren contact gehad met de Ford Guide; hele aardige dame maar heeft ook geen resultaat gehad ; ook nadat zij uitgebreid contact heeft gehad met de software techneuten die het ook niet meer weten. Ik heb hun zelf op het spoor gezet van een mogelijk defect aan de module.
    Ik heb de indruk dat Ford een app heeft uitgebracht die nog niet volledig is doorontwikkeld ( zie ook de reviews) ; je krijgt dan het try and and error principe. Maar ook als de app wel werkt, is het niet meer dan een gadget waar je in principe niet zoveel aan hebt; ik ga de app maar deinstalleren dan hoef ik mij niet meer te ergeren.

    Ad2
    Dat de E call niet werkt vind ik veel erger; want dat is goede veiligheidsvoorziening; maar dan moet die wel werken. Ik hoop dat daar de module de oorzaak is.

    Overigens ben in zeer tevreden met mijn Ford Focus; net een probleemloze vakantie achter de rug waarin ik ruim 4000 km heb gereden en dat naar volle tevredenheid. Bovenstaande "dingetjes verstoren dat beeld "helaas enigszins.
     
  19. Raar dat Ford zelf ook niet uit die Pass app sh*t komt! En ja, je hebt een punt als je zegt dat het alleen een 'gadget' is. Weinig zinvolle zaken aan boord, ik gebruik die app ook bijna niet, maar wat wel handig is is dat je eventuele foutmeldingen via de app binnenkrijgt.
    Het enige wat overblijft in jouw geval is dat het de modem of telematica module zou kunnen zijn die dit alles veroorzaakt.
    Het enig andere wat die felrode SOS lamp kan veroorzaken is dat je voorruit op de locatie van de camera behoorlijk smerig zou zijn. Dat liet mijn dealer me weten toen ik het daar met hem over had, een paar maand terug.

    Oh ja, ik ben het helemaal met je eens dat de Mk4 een enorm genot is om mee te rijden! Ook wij hebben een probleemloze vakantie, met caravan achter de Mk4, gehad. Enige minpuntjes zijn dat ie (nog) niet bepaald zuinig is met caravan 1/8,7 en dat de stoelen van een Citroën toch wel echt beter zijn voor langere reizen. Maar wat reed de :focus4: verder geweldig!

    Lang verhaal kort makend, een bezoekje aan je dealer wordt je 1e stap op weg naar de oplossing van je issues.
     

Deel Deze Pagina