1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden en kinderziektes

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Klinkt als een connector probleem!
     
  2. Ik probeerde vanavond de auto een klein stukje te verrijden met het portier open. Het regende plots ook allerhande storingsmeldingen. Motor uit, deur dicht, motor aan en alles weer in orde. Beetje kinderachtig van Ford denk ik.
     
  3. Een vraag:
    Ik rij sinds oktober 2018 in mijn Ford Focus MK4; tot mijn volle tevredenheid op wat elektronica problemen na, die keurig zijn opgelost.
    Ik heb nu ruim 15000 km gereden en volgens het onderhoudsschema moet de Focus pas na 30000 km naar binnen voor een beurt. Motorisch is hij goed ingereden en er zijn geen storingen of meldingen. Toch hoor en lees ik wel eens dat het beter om bij 15000 km de olie toch te wisselen. Wat is wijsheid in deze?
    De Ford Pass App geeft aan dat de olie kwaliteit 51 procent is.
     
  4. Ik heb mijn MK4 nu ruim een half jaar, met 30.000 kilometer. Eergisteren voor de tweede keer een barst in mijn voorruit. Eerste keer was paar maanden terug, klein pitje paar centimeter van de rand rechts, binnen een dag uitgelopen in een barst van 20 centimeter. Eergisteren grote ster (steenslag, enorme klap op de snelweg) achter mijn voorspiegel, ook dezelfde dag uitgelopen tot een grote barst. Vandaag zou nieuwe ruit geplaatst worden, hoor ik van Autotaalglas dat in hun bestelde ruit ook een barstje zat, zucht. Wordt nu morgen vervangen. Heb ik gewoon pech, of is dit meer structureel? Het is trouwens een ruit met elektrische voorruitverwarming.
     
  5. Ik heb geen ervaring met een scheur in de ruit. Ik heb wel 2 kleine sterretjes in men voorruit op dit moment. Worden volgende week zaterdag door carglass gerepareerd
     
  6. Beter had het geweest als je bij de 4 á 5.000km al je olie had vervangen na het inrijden. Ik zelf ververs daarna altijd om de 10.000km
     
  7. @Ruud35
    Kun je ook aangeven waarom je vaker olie wisselt dan is voorgeschreven. Ik snap dat schone olie beter is , maar is het ook echt nodig?
    Vandaag nog met met mijn dealer gebeld en die geeft dat het zeker niet nodig is.
     
  8. Als je lang met je auto wilt blijven rijden zou ik het zeker doen. Als je iedere 2 of 3 jaar een nieuwe koopt dan heeft het voor jou geen zin. Kijk maar op youtube staan genoeg filmpjes met lab testen waaruit blijkt dat als je regelmatig je olie ververst het beter is voor je blok
     
  9. Zou misschien nut hebben als je verwacht om je auto helemaal op te rijden. Anders zou ik het lekker op de reguliere momenten doen. Naar mijn mening investeer je nu in je auto voor de volgende eigenaar en niet voor jezelf.
     
  10. Hoy Youri,

    Een goede vriend van mij heeft ook een MK4 ST-Line en die had hetzelfde als jij. Ik heb de scheur gezien en het verbaasde mij dat de ruit zo snel een scheur liet zijn. De inslag was zeer klein en één puntje.
    Recent bij mijn Fiesta MK8 een steen op de ruit maar dat kon gewoon worden gerepareerd.

    Kan dus inderdaad bevestigen dat de ruit snel scheurt vanuit een kleine steenslag.
     
  11. daarom moet je er toch gelijk zo'n stickertje opplakken :shrug:
     
  12. Stickertje is om te voorkomen dat er vuil in komt. Dit zou na reparatie dan zichtbaar blijven heb ik mij ooit laten vertellen door een glasspecialist.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. Dat stickertje voorkomt in ieder geval niet dat de ruit verder scheurt
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. oh, dat dacht ik :confused:
    bedankt voor de opheldering Paul :thumbup:
     
  15. Dat dacht ik ook altijd, ik moet volgende week bij carglass zijn, dan vraag ik het gelijk.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Ben ook benieuwd wat hier aan te doen is.
    Bij mij staan ze ook niet optimaal.
     
  17. Nu al een paar keer terug geweest naar de dealer, eerst kon ik de auto niet meer in omdat de handgreep op de deur de auto niet meer open kreeg.
    Achter af nieuw mechanisme in de deur vervangen , nu gaat mijn raam (bestuurderskant ) niet meer vol automatisch meer open en dicht, zaterdag terug geweest
    naar de dealer om het mechanisme opnieuw in te leren. Dit is gelukt en de ramen gaan weer volautomatisch open en dicht. Echter thuis weer aangekomen ging
    raam weer niet open en dicht en dus maar weer wederom een nieuwe afspraak gemaakt bij de dealer. Tevens blijven mijn lichten altijd aan staan als deze op
    de automatische stand staat, ik denk zelf dat de sensor die registreert dat het donker wordt defect is aan gezien de radio ook op donker blijft staan.
    Heeft iemand hier ook wel eens last van gehad.
     
  18. Bij mijn mk4 waar ik nu 980km in heb gereden heb ik ongeveer 20 tot 25 keer een soort metaal snerp/rasp opgemerkt. Die voelbaar en lichtelijk hoorbaar is in het gaspedaal als je het gas licht laat terug veren terwijl de auto uitrolt naar het stoplicht. Het gaspedaal trilt dan ongeveer 1 a 2 seconden. De dealer had geen idee wat dit kon zijn. Ik ga er nog wel mee terug maar iemand van hier die misschien een idee heeft?
     
  19. Vraagje, vandaag update voor Sync 3 "SYNC3_2938367228_Update"gedownload, iemand enig idee wat ze verbeterd hebben ? Fijn dat Ford er geen logboek bij doet.
     
  20. Begint het weer er een beetje op te gaan lijken, tref ik een hele vreemde plek (verkleuring) aan op het dashboard, bovenop aan de passagierszijde.
    Tot nog toe heb ik geen enkel probleem gehad, maar dit is dan het eerste item.
    Zal eens bij de dealer aan gaan. Kijken wat die er van zegt.
     

Deel Deze Pagina