1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden en kinderziektes

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Ik weet niet of dit onderwerp hier terecht genoemd wordt aangezien dit volgens mij in 99 van de 100 gevallen aan de telefoon/Google ligt en niet aan de auto. Maar dat terzijde.

    Momenteel heb ik op mijn telefoon (Android versie 7.0) release 4.0.590433 van Android Auto staan. Ik heb het kortstondig met een nieuwere versie geprobeerd maar die leek niet op te willen starten. Met genoemde release ging het vaak een tijdje goed totdat ie, zonder aanwijsbare reden, er opeens mee ophield halverwege de rit. Meestal was dan op de telefoon wel te lezen dat communicatiefout 12 opgetreden was.

    Sinds deze week gebruik ik de originele USB-kabel die ik bij de telefoon kreeg en tot dusver *afkloppen* doet ie t erg goed. Heb er nog niet langer dan ca 1 uur 15 minuten mee gereden, moet ik er wel bij zeggen. Maar ik gebruik de telefoon dan wel redelijk intensief: Ik gebruik Waze voor de navigatie (lijkt veel soepeler op te starten dan Google Maps), en gelijktijdig Deezer voor muziek, en de telefoon draait op de achtergrond ook Flitsmeister. Even switchen naar SYNC (om bijvoorbeeld een andere audiobron te selecteren of klank aan te passen) gaat ook goed.

    Dus mijn advies zou zijn om het met een betere/originele kabel te proberen, en/of de AA-versie te downgraden.
     
    Patman_66 vindt dit leuk.
  2. Verleden week een telefoontje gehad van de dealer. Ik kreeg te horen dat de nieuwe software voor het motormanagement beschikbaar was. Dit zou het probleem van het onrustig rijden door de cilinderuitschakeling moeten oplossen.

    Afgelopen zaterdag kon ik langskomen. Gelijk gevraagd dat er ook nieuwe software voor het verwarmingssysteem was. Dit vanwege het feit dat de temperatuur niet stabiel bleef, ondanks dat de climatecontrol op 20 graden stond.

    Zaterdagochtend heeft de dealer alle software geïnstalleerd. De nieuwe software voor het motormanagement zou alleen het probleem van het onrustig rijden verhelpen in de sportstand werd gezegd. Op mijn vraag of de sportstand dan ook continu aan kon blijven, kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelijk was. Deze instelling kon niet vergrendeld worden. Dit ivm het feit dat de motor dan niet meer voldeed aan de normen.

    De volgende dagen kon ik het onrustig rijden niet echt beoordelen vanwege de verkeersomstandigheden. Wat wel heel vervelend was, was dat de kachel heel heet werd. Het was net een sauna in de auto. Pas als je de climatecontrol op 16 graden zette, werd de temperatuur iets koeler maar nog was het te warm in de auto. Hierop heb ik maandag de dealer gebeld. Ik kon na mijn werk wel even langs komen. Even na vier uur was ik bij de dealer. (De Ford dealer zit op 3 km vanaf mijn huis.) Ze zouden proberen om er vandaag nog naar te kijken en anders zou het morgen worden. Ik kreeg een leen auto mee, ze zouden mij bellen als de auto klaar was.

    Tot mij verbazing werd ik om ongeveer kwart over acht avonds gebeld. De auto was klaar. Ze hadden het verwarmingssysteem opnieuw voorzien van software en ingeregeld. (gekalibreerd)

    De aflopende dagen redelijk veel in de auto gezeten en kilometers gemaakt. De verwarming is nu top. Climatecontrol op 20 graden en mooi stabiel.

    Het onrustig rijden is weg in de sportstand. Nu is het autorijden in de Focus echt genieten !!!

    Zodra ik terug ga na de normale stand voel ik dat de auto weer onrustig is door de cilinderuitschakeling. Het blijft jammer dat de cilinderuitschakeling niet compleet uit te schakelen is. Misschien wordt dit in de toekomst mogelijk.

    Vandaag bij de Ford dealer langs geweest om te zeggen dat alles goed werkt en te bedanken voor de service die zij verlenen.
     
  3. Had ik al ingeschakeld helaas.....Volgens mijn dealer komt er een update, probleem is bekend. Ook voor bepaalde mobiele telefoons die niet goed werken met Sync 3.
     
  4. Gelukkig maar

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  5. Bij Android Auto wordt sowieso aangeraden om de orginele kabel van de telefoon te gebruiken.
     
  6. Heb Android Auto werkend gekregen. Telefoon nog maar eens goed opgeschoond van cache etc. en de laatste versie Android Auto op de telefoon geïnstalleerd et voila!
     
  7. Van het weekend een doodzonde begaan door de auto door de waskrasstraat te halen :oops:

    Meteen spijt, en wel hierom: De grotere achterspoiler die mee komt met een van die snuisterijenpakketjes (design? style?) steekt dusdanig ver uit dat het schuim er kennelijk wel prima onder terechtkomt, maar het spoelwater (laat staan de borstels) niet. Na de wasbeurt kon ik nog even de hele achterruit ontdoen van de shampooresten, en toen ik even later op de snelweg zat liep er alsnog een dikke stroom schuim over de achtereruit naar beneden.

    En zo werd wederom bevestigd wat ik al wist: Volgende keer gewoon netjes met het handje wassen :)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Ik heb een vervelende scherpe rand op het stuur zitten.
    Als je het stuur door je handen laat geleiden, bijvoorbeeld na een bocht, dan zit er over een lengte van een CM of 10 een vervelende scherpe naad in het leer.

    Lijkt op een kwestie van verkeerde afwerking.
    Iemand anders die dit ook heeft?
     
  9. Dat is nog eens geluk hebben, mijn stuur had helemaal geen leer. Nieuw stuur wordt/is besteld. Gelukkig is dit bij de Connect en hopelijk niet bij de Focus die volgende binnen komt.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. Met de hand wassen heb je dit probleem ook hoor, kwestie van even de achterste inkeping/rand op het dak (dus niet die van het panaromadak, maar van de achterklep/spoiler) van flink wat water voorzien zodat alle shampoo eruit gespoeld wordt, anders blijft het lopen.
     
  11. Nope. Heerlijk glad sportstuur.

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  12. goed afspoelen en goed drogen, dan heb je nergens last van.
    als je met de hand wast en je hebt dat probleem nog steeds dan doe je het niet goed ;)
     
  13. Komt meer door mn foamgun, maar ok
     
  14. dat verklaart een hoop, goed bezig :thumbup:
     
  15. Nu het weer wat warmer buiten is staat de airco ook weer aan. Nu heb ik het idee dat de ACC op de auto stand (hoogste ventilator stand) niet voldoende is om de auto snel te koelen. Nu kan ik de ventilator stand natuurlijk op handmatig zetten, maar in mijn vorige auto was ik gewend dat de auto stand maximaal begint te blazen om vervolgens weer zachter te gaan.
     
  16. Probeer het max AC knopje eens...

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  17. Bij warme dagen rijd ik de eerste paar minuten even met alle ramen en het panorama dak open. Als je daarna alles dicht doe is het met de acc zo koud
     
  18. Tuurlijk kan dat ook, maar mijn vorige auto deed dat automatisch. Ik had gehoopt dat de focus dit ook zou doen.
     
  19. Om een warme auto de eerste kilometers snel en efficiënt te koelen is het ook handig om de recirculatiestand even in te schakelen. Dan hoeft de airco niet steeds warme lucht van buiten te koelen maar circuleert reeds afgekoelde lucht opnieuw door de auto. Dat scheelt energie en koelt sneller.
     
  20. Dat is persoonlijke voorkeur. Ik zou het zelf niet prettig vinden. Bij Ford werkt naast het max AC knopje ook het naar Lo draaien van de temperatuur. Dat is net iets minder dan max AC. Als je het koel genoeg vindt draai je de temperatuur weer naar wat je fijn vindt.
    En sowieso de eerste minuut met alle ramen open rijden. Dat werkt het best en bespaart ook energie.

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina