1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Helaas moet je bij de Focus iedere keer hem opnieuw instellen, de Fiesta onthoudt zijn laatste setting........uitdaginkje voor de Computer Nerds in Saarlouis

    Kun je uitzetten in de Car settings !!
     
  2. Welke setting zou dat dan moeten zijn? Heb me daar helemaal suf naar gezocht.
     
  3. Bij Car settings en dan vrlichting
     
  4. Daar staat bij mij alleen Uitstapverlichting (en die staat op 'UIT')
     
  5. Ja hoor, dikke prima
     
  6. Een nieuwe update: mijn auto staat nog steeds bij de dealer, en de nieuwe bak nog steeds in backorder...........De dealer doet er alles aan, maar als de fabriek geen bak levert, kunnen zij ook niks....helaas. Auto bijna 5 maaden in bezit...........bijna 4 weken gerden ;).........ik krijg straks voor mijn gevoel weer een hele nieuwe auto........af en toe de foto maar bekijken anders weet ik niet hoe hij eruit ziet ;)
     
  7. Das aardig klote zo. Mag je wel af en toe op bezoek. En wat poetsen. Hoop voor je dat er dan wel een oplossing is als die nieuwe bak er eenmaal is.
     
  8. Balen ja! Ik kan je niet opbeuren denk ik maar hou de moed erin! Er komt een moment dat het opgelost is en dan zal je met veel plezier in je prachtige wagon rijden. Ik hoop snel op betere tijden voor je. ;)
     
  9. De fabrieksgeur zit er nog in zegmaar. Maar erg balen zeg. Hoop dat er snel schot inkomt.
     
  10. Weet iemand of er in de Transit Connect dezelfde automaatbak in zit als bij de Focus. Ik heb beide in November besteld. Beide zou half januari binnen komen.
    De Connect is twee weken geleden binnen gekomen en de Focus zou volgens de dealer 12 april gebouwd worden, waar ik niet veel van geloof.
    Waar ik wel zorgen om maak is dat er dezelfde problemen op treden als bij de Focus.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. De connect is op de oude Focus gebaseerd dus daar zit of een bak met dubbele koppeling in of de 6F bak met koppelomvormer en die laatste blijft wel heel en gaat lang mee als je bereid bent om elke 50000km de olie te verversen van de bak.
    In ETIS kan je zo zien welke bak er in zit.
     
  12. De Connect zoals ik hem nu heb is een 6-traps powershift, de nieuwe connect die klaar staat is een 8-traps volautomaat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. Sinds vorige week is bij mij ook het noodoproepsysteem in storing gegaan en ik heb het idee dat sinds dat moment de microfoon van de carkit ook niet meer werkt. De teller staat nu op 25000 KM (diesel automaat auto geleverd 19 okt 2018). Ook werken de functies op de app niet meer zoals auto starten op afstand of een locatie update, maar dat zou te maken kunnen hebben met de storing in het noodoproepsysteem.

    Verder heb ik sinds het begin al dat ergens aan de bestuurders zijde een knikker of iets anders los ligt. Bij een scherpe bocht rolt er iets in de auto. A.s. vrijdag gaat de auto naar de dealer op de genoemde punten op te lossen en tevens wederom de olie te verversen. Het enig wat nog geen problemen lijkt op te leveren is de automatische versnellingsbak.
     
  14. Vrijdag wordt, als de telematicamodule er is, de nieuwe module geplaatst. Hij heeft drie weken in backorder gestaan. Wij hebben dezelfde klachten als jij beschrijft. Vroege series van de telematicamodule geven nogal eens klachten. Schijnt nu een vernieuwde versie te zijn.........
     
  15. Ik moet zeggen buiten een stekker die loszat op de achterkant van de stoelverwarming bediening heb ik helemaal geen problemen met de wagen.

    Heerlijke auto!
     
  16. Ik heb sinds een maand de nieuwe Focus, 125pk 1.0 EcoBoost.

    Mijn wagen rijd ook onrustig, ze hebben een nieuwe update gedaan (ze waren op de hoogte wat de trillingen betreft) en het onrustig rijden is iets vermindert maar is nog steeds voelbaar aanwezig (gaspedaal trilt/schuurt, alsof je de motor voelt aan je voeten, stuurwiel evenzeer).

    Als dit probleem zich blijft voordoen heb ik dan recht op een ander wagen (zonder verlies wel te verstaan) mocht ik die willen ruilen?

    Het is tenslotte hun fout, zeer misleidend want tijdens een testrit heb ik deze problemen ondervonden.

    Eerlijk? Ik ben diep teleurgesteld.
     
  17. Ik denk dat hier het woord niet ontbreekt? Het is tenslotte hun fout, zeer misleidend want tijdens een testrit heb ik deze problemen ondervonden

    Ik denk niet dat je ze van misleidendheid kunt betichten, de demo auto's waarin proefritten worden gemaakt zijn gewone productieauto's en niet speciaal geprepareerd of zoiets. Was het tijdens je testrit koud? ik heb zelf het idee dat het terugschakelen van 3 naar 2 cilinders niet plaatsvindt als het het buiten erg koud is.
    Ik ervaar zelf de trillingen ook maar zo heel storend vind ik het ook weer niet, overigens is er software beschikbaar die het terugschakelen van 3 naar 2 cilinder voorkomt wanneer de sportmodus is geselecteerd, is dat ook door je dealer geïnstalleerd?
     
  18. Ik heb zelf ook last gehad van een aantal problemen zoals trillingen in de deur icm met het B&O systeem. En inderdaad geeft de achteruitrijdcamera veelste veel licht in het donker. Over de trillingen bij uitschakelen van 1 cilinder kan ik niks zeggen.. Ik kom sowieso bijna nooit in dat toeren gebied, ik heb laatst wel om te proberen even op 2200 toeren gereden maar ik merk niks. Het kan ook zijn omdat mijn focus gechipt is dat ik hier geen last van heb.

    Maar om daar nu mee naar mijn dealer te gaan en te zeggen dat ik een andere auto wil....

    Dat zeer zeker niet buiten de kleine problemen die ik gehad heb zou ik mijn focus niet meer willen ruilen.
     
  19. Ook geen probleem met de achteruitrijcamera in het donker, qua overstuurde helderheid van het display? Of heb je die niet? @MelvinFoFo

    Daarnaast moet ik ook wel zeggen dat het onrustige rijden en brommen tussen 2000-2500 rpm mij toch nu wel erg meevalt. Ik krijg het idee dat dat misschien meer een issue is bij de 1.0l motoren.
     

Deel Deze Pagina