1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Heb de laatste update, verandert helemaal niets. Wat me vooral stoort is het hoorbaar omschakelen naar een andere stand. Dat geratel van de bak, echt nog nooit meegemaakt dat een automaat zoveel lawaai maakt.
     
  2. Wat ik nog steeds vreemd vind bij de automaat is als de automaat in de handmatige modus staat de bak niet handmatig teruggeschakeld kan worden tot in de 1e versnelling, zelfs niet als je stilstaat. Je kan van zijn 8 tot zijn 2 handmatig terugschakelen maar in z'n 1 lukt niet.
     
  3. Als hij gewoon in D staat wordt de 1 dan wel gebruikt? Ik kan mij voorstellen dat gezien de stappen in de versnellingen hij wel vaker in 2 wegrijdt.
     
  4. Ja, als de bak in D staat rijdt hij wel altijd in z'n 1 weg.
    Ook als je de bak vanuit D in handmatige modus zet rijdt hij eenmalig in z'n 1 weg. Alleen krijg je hem daarna dus handmatig niet meer terug in 1 ook niet als je stilstaat.
     
  5. Bijzonder. Je zou bij de dealer eens kunnen vragen of er een software update voor de bak is.
    Wat ik aan info lees over deze familie bakken (8F serie) is dat ze wel ontwikkeld zijn met de gedachte om zowel in 1 als 2 weg te rijden.
     
  6. Het frappante is dat het vroeger wel gewerkt heeft. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het niet meer werkte. Ik weet echter niet zeker of dat is gekomen na diverse software updates die mijn auto heeft gekregen. De dealer heeft het aan de importeur voorgelegd en deze gaven aan dat het normaal is. Bij de auto van een kennis werkt het ook niet en bij een auto die bij de dealer stond en waar we mee gereden hebben kregen we hem ook niet handmatig terug in z'n 1.
    Vreemd blijft echter dat het bij die van mij wel gewerkt heeft en de importeur geen reden aan kon geven waarom dat dan zou zijn aangepast.
     
  7. Bij mijn diesel werkt dat wel. (Laatste updates)
    Geen idee of het voorheen anders was, dat heb ik nooit geprobeerd
     
  8. Welk probleem reply je nu op ?
     
  9. Dutchguy,
    Doel je nu op dat bij jou wagen handmatig terugschakelen t/m de 1e versnelling wel werkt?
    Want dan zou er nu dus een transmissie update zijn waarmee dat probleem is opgelost.
     
  10. ja dat dus.

    het gaat wel om een 1.5 diesel met 8f35 bak
     
  11. op het ‘shudder’ probleem bij lage snelheden/toerentallen
     
  12. OK, duidelijk. Dan zal ik eens bij mij dealer informeren of er inmiddels ook voor de automaat van de 1.5 benzine updates zijn.
    Ik heb goed contact met mijn dealer dus indien update beschikbaar wordt hij zo geüpdatet. Ben benieuwd.
     
  13. Contact gehad met mijn dealer. Voor mijn auto zijn op dit moment geen updates beschikbaar die er nog niet inzitten bij die van mij.
    Blijft dus een raar issue.
     
  14. Vandaag proef gereden in de 125pk Mild Hybrid. Echt wel een goede aanvulling op de motor.

    Had al een Puma gereden met dezelfde motor maar als je daar het gas los laat dan gaat de auto best wel zwaar in de ankers door het regenereren.

    Bij het optrekken merk je de extra hulp. Start Stop is helemaal perfect, gaat als gesmeerd......Mooie stap vooruit.

    Daarna nog even in de Ford Explorer gereden.......daar kan twee keer een Focus in, mooie auto met een ongelofelijk vermogen....
     
  15. Het is dat deze versie(s) niet het gewenste gewicht kunnen trekken anders had ik ook wel eens willen kijken.
    De 125pk betreft trouwens een 95pk 1.0 EcoBoost + Elektro ondersteuning
    De 155pk betreft de 125pk 1.0 EcoBoost + Elektro ondersteuning
     
  16.  
  17. Hey Klaas,

    Mijn versnellingsbak hebben ze een aantal weken met 600 ml olie bij gevuld en ik moest een stuk gaan rijden en kijken of het probleem dan weg was, ik kan je echter vertellen dat dit niet het geval is , wij hebben het idee dat de bak nog slechter schakelt dan voor de bij vulling.
    Na de bij vulling kreeg ik een melding in het SOS systeem , ben toen op zaterdag terug geweest en is netje verholpen. De monteur heeft toen ook een stukje gereden met de auto en kwam tot de conclusie dat de auto wel heel beroerd schakelt van 1 naar 2 en naar 3 en weer terug.
    De auto gaat dan ook op dinsdag 10 november terug naar de dealer voor het schakelen, tevens krijg de auto dan ook gelijk zijn beurt.

    Tevens hebben wij nog niets gehoord van Ford Nederland met betrekking tot het tikken tijdens het schakelen.

    Ik weet niet of jij dit ook heb, als de auto warm is en stationair draait is het toerental gelijk, maar wij horen dat er iets toeren aan het maken is van hoog naar laag , je moet wel erg goed luisteren wil je het kunnen horen.

    Wij hebben een lijstje gemaakt met waar ze allemaal naar kunnen kijken en het kunnen oplossen.

    Ik hou je op de hoogte .

    Vriendelijke groet Danny
     
  18. Dat heb ik heel soms met het linker voorraam. Mijn remedie is gewoon net zo lang het raam omhoog laten komen tot 'ie niet meer automatisch omlaag gaat. Het is eigenlijk altijd met een keer 5 heen-en-weer gaan wel opgelost. Maar als 'ie weer voor een beurt moet (over een jaar ofzo... :? ) zal ik ook eens informeren naar deze wat professionelere oplossing hiervoor. Dank!
     
  19. Blijkbaar heb ik last van dit probleem:

    ------------------------------------------------
    "- Betreft de rammel hoorbaar achter het dashboard is een bekend probleem. Er ligt een leiding tegen de rembooster aan, waardoor deze rammelt. De rembooster zit onder de motorkap, maar erg dicht bij het dashboard.
    -Ford heeft daar TSB 18-2304 voor. Ik dacht rembooster, maar het zijn de verwarmingsslangen.
    Als een klant een klacht heeft over geluid van trillingen dat hoorbaar is in het interieur, vooral tijdens het rijden met koude motor en bij een motortoerental tussen 1500-2000 omw/min, wordt dit waarschijnlijk veroorzaakt door trilling van de verwarmingsslangen in de motorruimte.

    Om dit probleem op te lossen, moet een dubbele C-klem worden aangebracht op de verwarmingsslangen van de motorruimte naar de behuizing van de kachelradiateur / het verdamperblok om de spanning te verhogen."
    ------------------------------------------------

    Als ik op de 18-2304 Google wordt ik helaas niet wijzer. Is dit iets wat de Ford-dealer voor mij oplost of kan ik dit ook zelf verhelpen?
     
    Jayas vindt dit leuk.
  20. Kan de dealer doen. Ik heb binnenkort een afspraak om dit te laten doen. Zelf aangegeven om welke TSB het gaat. Zij bestellen zo'n klem en zetten die erop als mijn bestelde velgen(met winterbanden) binnen zijn.
    Ik ben benieuwd of het helpt...
     
    Jayas vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina