1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Een vraagje voor de MK4 (1.5 EcoBoost) Automaat rijders:

    Ervaren jullie, vooral met koude motor / techniek, ook een niet soepel schakelende automaat tijdens het overschakelen van de 4e naar 5e versnelling?
    Alle andere versnellingswisselingen gaat redelijk soepel (het is geen DSG) maar van 4 naar 5 voel ik echt een soort van kort inhouden
     
  2. Ik heb er vanmorgen op gelet bij mijn eigen auto. Maar dat klinkt niet zo hard als in jouw video.
     
  3. Dank je wel voor de terugkoppeling hierover. Begon al een beetje te denken dat het alleen aan mij ligt.
     
  4. Dit is idd wel een tikkeltje hard. Idd. Lijkt wel alsof er een baklager verrot is.
     
  5. het geluid is er ook als je in neutraal zit. Lijkt me dan niet de bak.
     
  6. Het is in mijn ogen het geluid wat bij een 3 cilinder hoort, echter het lijkt of iets het geluid versterkt of dat er ergens een geluidslek zit.
     
  7. Dan kan het nog steeds je prise-as zijn die je hoort.
    Ik zou 'm brengen bij de dealer en om een leenauto vragen tot ze erachter zijn wat 't was en dat 't gerepareerd is.
     
  8. Harold heeft me een filmpje gestuurd waarin je het geluid ook hoort. Echter wel een stukje zachter

     
  9. Bij mij ook wel te horen. Vooral bij koude motor. Ik ga binnenkort wel langs de dealer om die c-klem te laten volgens TSB 18-2304. Misschien is het toch een resonatie.
    Over ongeveer 3 weken weet ik of dit helpt of misschien toch een 3 cilinder eigenschap.
    Ik laat het nog weten.
     
  10. Ja, en soms zelfs pingelgedrag. Wat ook opvalt is dat bij manueel schakelen, het toerengebied 1800-2500 toeren zorgt voor shudder in de bak. Dit vertoont erg veel overeenkomsten met de GM transmissie issues in de VS.
     
  11. Alleen is de 8f24 bak die eronder zit niet ontwikkeld met GM maar een totaal andere bak, in house voor Ford.
     
  12. Dus de 8F24 is dan ook compleet anders dan de 8F35? Ik dacht dat ze op hetzelfde ontwerp gebaseerd waren.
    De 8F35 is namelijk wel samen met GM ontwikkeld alleen heeft GM gekozen voor 9 trappen en Ford voor 8.
    https://gearsmagazine.com/magazine/fords-new-8-speed/
     
  13. Oké, de dingen die jij noemt heb ik dan weer niet.... Ik zal hem morgen eens in de manuele modus zetten maar wat je omschrijft heb ik nog niet ervaren.

    Bij de aankomende beurt toch eens vragen of er een update voor handen is!
     
  14. Dat staat er overigens ook niet...
     
  15. Ik had afgelopen week ineens dat de achterraam niet meer dicht ging. Als ik de raam dicht deed, ging deze omhoog en zodra deze boven aantikte ging deze weer omlaag.
    Opnieuw inleren van de comfort module helpte ook niet.
    Dus een ritje naar de dealer, blijkbaar een vaak voorkomend probleem want de monteur wist meteen wat het was. Ze hebben de module geupdate En het probleem was opgelosst. Dus als je dat hebt, naar de dealer!
     
    Bender en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  16. Iets wat me al langer opvalt, wil ik nu toch even vragen. Als ik de bestuurdersportier open doe, dan hoor ik een soort van elektronisch 'geklik' in de deur, meende het net zelfs in de omgeving van het dahsbord te horen. Ik heb keyless entry, heeft het daar mee te maken? Gewoon wat elektronische zaken denk ik?
    Bedankt Rob.
     
  17. Sws elektronische stuurslot wat er af gaat...

    Greetz Emiel
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  18. Thanx Emiel [emoji120][emoji106]

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  19. Heb het zelf ook, al sinds het begin, houd ons op de hoogte of er een update voor is, ben wel benieuwd!
     
  20. Gewoon een software update bij de dealer laten doen.
    Inmiddels is het voor 75% opgelost ;-)
     

Deel Deze Pagina