1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Ja, die stap heb ik ook gedaan [emoji17]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Rijd nu twee weken in de nieuwe Focus en ben erg tevreden over de auto.

    Wel wat kleine dingetjes waarvoor hij nog even terug moet. Met name:
    - Het voorste afwerkrubber van het panoramadak lijkt niet goed geplakt en staat een beetje open.
    - De deurprotectors werken niet lekker, sluiten regelmatig niet goed om de deur.

    Ik hoor ook wel een rateltje bij koude motor, maar niet bij een bepaald toerental. Is volgens mij gewoon het geluid van de driecylinder en verontrust me zeker niet.

    Het is me wel al twee keer opgevallen bij het instappen s' morgens, dat er op het scherm gemeld wordt dat de infotainment uitgezet wordt om stroom te besparen. Is dit iets wat herkend wordt. Ik ken het zelf alleen vanuit de showroom.

    Voor de rest zoals gezegd een heerlijke auto. Ik heb de ST line met 18 inch velgen, en dat is een beetje hard, maar stuurt heeeerlijk. :-)
     
  3. @Michel Oldenzeel .........Die van mij zeurt ook in de app dat de stroom wordt uitgezet vanwege stroombesparing. Afwerkrubber heb ik ook, wordt donderdag vervangen. is er iets te hard ingedrukt in de fabriek.

    Heel veel plezier met de auto !
     
  4. Vandaag weer bij dealer geweest. Rammel is opgelost, maar de dubbele c-klem was niet voldoende. Ze hebben er flink naar moeten zoeken, bleek uiteindelijk iets met de remleiding te zijn. Het valt wel op dat de rammel weg is, heel prettig. Storing noodoproepsysteem hebben ze opgelost door een reset uit te voeren. Ik vroeg nog of dit de reset is die je zelf ook kunt doen via het display, maar dat was niet het geval. Alle settings en zo waren verder ook gewoon bewaard.
    Ik had bij het wegrijden bij de dealer wel een heel ander apart probleem: de keyless entry werkte alleen nog maar op het bestuurdersportier, ook afsluiten via het 'contactvlak' op de hendel van het achterportier werkte niet. Man van de dealer erbij, uiteraard weer de settings in het menu doorgelopen, maar daar stond alles goed. Uiteindelijk maar een nieuwe afspraak gemaakt. Maar: na tien minuten was ik op mijn bestemming, en wonder boven wonder: alles werkte weer als normaal. Heel bijzonder.....
     

  5. NOu.....de soap gaat door (zie hierboven). Gisteren mijn auto weer bij de dealer gezet. de automatische versnelllingsbak stopt er wederom mee. Ondanks dat ze er een maand geleden een nieuwe bak onder gezet hebben, is ook deze weer kapot. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze auto. Ik moet overigens zeggen dat de Dealer fantastisch werk levert en supergoed meedenkt, en ze zelf net zo hard balen (terwijl zij er niks aan kunnen doen). Zij begrijpen mij volkomen dat ik geen vertrouwen meer in deze auto heb. Er zit iets niet goed buiten de bak wrs, maar ze kunnen het niet vinden. Ze gaan vandaag met Ford NL in overleg, met voorstel dat ik een volledig nieuwe auto krijg. Ben benieuwd hoe dt gaat aflopen. Denk niet dat dit in een paar weken is opgelost. Zo ontzettend balen.........want op het moment dat alles het wel doet, is het verschrikkelijk genieten met deze auto.........wordt vervolgd
     
  6. @Herbie pfff wat een pech. Kunnen ze m niet omruilen voor een 182 pk handbak . .
     
  7. begrijp heel goed dat dit balen is en dat is zacht uitgedrukt.....
    je geeft een hoop geld uit en verwacht niet dat het tot 2x aan toe fout gaat met een automaat.
    ik denk dat Ford NL er ook bij gebaat is om de auto terug te nemen en goed uit gaat zoeken wat er nou aan de hand is en jou schadeloos gaat stellen.
    wel fijn dat je de dealer achter je hebt staan.
     
  8. Dat is nou precies wat ik ze ga voorstellen! Dan heb ik ook geen gezeur meer met de automaat. En die 182PK handbak staat bij een collegadealer op voorraad
     
  9. hoi gerard. jazeker blij dat de dealer achter mij staat. Ze doen echt puike werk. Ik heb hen nu voorgesteld de auto om te ruilen voor een 182PK handbak. Dezelfde uitvoering (zelfs nog iets uitgebreider) staat bij enkele collega dealers op voorraad. Ik wacht het af. Neem aan dat FORD NL ook alles aan gelegen is de oorzaak te vinden
     
  10. Hou me ten goede, ik ben behoorlijk a-technisch. Maar dit verhaal lezende bekruipt mij toch sterk het vermoeden dat het probleem hier niet de bak is, maar het regelmechanisme. Heb dit soort verhalen ook op het Skodaforum voorbij zien komen, zat hem dan in de mechatronic. Zal bij Ford wel anders heten.
     
  11. Zijn er hier ook die van een Focus 3.2 met 1.0 (125 pk) motor overgestapt zijn naar een Focus 4 ST-Line met dezelfde motor? Hoe ervaren jullie het motorgeluid? Volgens mij was de Focus 3.2 stiller.
     
  12. HOi ja ik heb hetzelfde vermoeden dat het idd niet in de bak zit. Een nieuwe zal dan ook niet helpen. Maar waar het dan zit in de ' mechatronic', dat kunnen ze (voorlopig?) niet vinden. En zolang ze dat niet weten, heb ik geen vertrouwen in de auto, en ' hoef ik hem niet terug' Weet niet of overstappen naar de 182PK handbak dit oplost? Ik ben totaal A-technisch, maar een handbak heeft geen ' mechatronica'?
     
  13. Nee gaat dus om het (elektronisch) regelapparaat voor de automatische versnellingsbak. Tenminste dat lijkt mij
     
  14. Pff dit is echt klote Herbie! Ik hoop voor een goede oplossing voor je. Ik zou er ook geen vertrouwen meer in hebben. Maar misschien nu wel de 182pk!
     
  15. Wie heeft er nog meer de 150pk benzine automaat? Ervaren jullie ook dat de versnellingsbak bizar langzaam reageert als je de auto in reverse zet. Er lijkt geen reactie te zijn van het gaspedaal en ineens knal je naar achteren. Terug in Drive en de auto doet er weer langzaam over. Heb het idee dat de tijd langer is dan toen ik de auto kreeg. Of dat ik mij er meer aan erger en dat het daarom langer duurt.
     
  16. @Herbie , wil niet de negatieveling of azijnpisser zijn maar van de importeur hoef je niks te verwachten. Die laten de dealers gewoon zwemmen en pochen alleen maar met verkoopcijfers. Die gaan geen auto omruilen. Als je ze aanpakt en mailt antwoorden ze nog niet eens meer.

    Mijn vorige MK 4 had inmiddels 4 pagina's in het Klantenservice systeem en ze bleven stug de verkeerde info geven en terug leggen naar de dealer.
    Gelukkig heb je net zo'n goede dealer als ik, die ook meedenkt en het probeert op te lossen. Maar de importeur laat zijn dealers keihard in de steek.

    Zou graag eens door die verkooporganisatie heen willen rauzen, weet zeker dat Ford's verkoopaantallen dan omhoog schieten :) en de blaaskaken eruit vliegen.
     
  17. Dit! En dit is bij alle merken zo. Zeker ook bij Volvo
     
  18. Er zijn dermate veel wijzigingen aan de 1.0 ECOboost doorgevoerd dat de 1.0 ECOboost in de Focus 4 praktisch een nieuw type motor is.

    Persoonlijk ben ik ook van mening dat de nieuwe 1.0 ECOboost minder stil is als zijn voorganger. Ik vermoed dat dit mede wordt veroorzaakt door het feit dat de nieuwe 1.0 ECOboost een distributieketting heeft. Dit terwijl de oude 1.0 ECOboost (mede omdat dit stiller zou zijn) een wetbelt heeft.
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  19. Dat is zeker niet bij alle merken zo.

    Peugeot/Citroen importeur heeft goede aftersales
    Renault heeft goede aftersales
    Nissan (hoewel 1 pot nat met Renault) slecht.
    Audi & VW redelijk
    Skoda & Seat matig
    Opel matig/slecht
    Volvo redelijk/matig
    Toyota slecht
    Ford slecht

    Ik heb tot 2 jaar terug 8 jaar als onderhoudscoordinator gewerkt bij een grote leasemaatschappij, en veel contact gehad met importeurs over technische issues.

    Maar het is overal wat, dus als je daar je keuze van laat afhangen kan je nergens meer een auto kopen.

    Je kan het treffen of niet. Ik denk dat het hier ernstiger lijkt dan het is omdat hier alle slechte verhalen en issues bij elkaar staan, terwijl er veel meer mensen probleemloos rond rijden.
     
    Rosinfield vindt dit leuk.
  20. Sinds november zijn wij ook trotse eigenaar van de nieuwe Ford Focus Wagon MK4.
    Maar ook wij ervaren behoorlijk wat kinderziektes, ik zal ze op een rijtje zetten:

    1. Automatisch inparkeren werkte niet meer. De knop voor automatisch inparkeren reageerde nergens meer op. De dealer heeft de software gereset en daarmee het probleem verholpen.
    2. Doorprotector bestuurderskant klapt niet goed om de deur. De dealer erkent dit probleem en geeft aan dat veel modellen hier last van hebben. Maar oplossing????
    3. Ervaarde ook een rammel in het dashboard met koude motor, dit is nu met een servicebeurt opgelost.
    4. Trilling in het stuur wanneer ik een bocht maak, dit komt niet vaak voor, maar is mij twee keer overkomen. De dealer geeft aan dat dit aan mijn banden ligt??? Ik heb er nu winterbanden onder liggen.
    5. Van de week veel mijn onderste (voor) B&O speakers uit, waardoor telefoneren niet meer te doen was. Ik moest het volume volledig open zetten om via de tweeters voorin wat geluid te krijgen. Dit is probleem is ook weer spontaan verdwenen.
    6. Onderhoud aan noodoproepsysteem zsm. Software gereset, hopen dat het nu niet meer terugkomt.
    7. Gordelmelding op de achterste bank terwijl er niemand zat. Kreeg deze melding alleen uit door de gordel in het slot te steken.
    8. Banken platmaken met het hendeltje achter in de kofferbak deed het niet. Kabel was gebroken, dit is inmiddels verholpen door een nieuwe kabel te plaatsen.
    9. Verkleuring op het dashboard. Je ziet twee vierkante vlekken op het dashboard. Dit krijg je niet met water weg. Vandaag heeft de Ford dealer de auto laten reinigen door een gespecialiseerd bedrijf die dit doet. Vlekken zijn nu weg, maar hoop dat ze weg blijven.
    10. Live traffic werkt niet naar behoren. Rijd regelmatig een file in zonder dat ik daar een melding van krijg. Wel krijg ik soms een melding dat er iets op de weg ligt.
    Zoals je ziet is dit een behoorlijke lijst. Morgen mogen wij onze auto weer ophalen, want hij heeft maar liefst twee dagen bij de dealer gestaan. Maar ohohoho wat rijdt deze auto fijn als alles werkt en oh wat is deze auto mooi! Ik hoop dat ik het mag houden bij bovenstaande kinderziektes.
     

Deel Deze Pagina