1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 nieuw hulp gevraagd

Discussie in 'Performance' gestart door FF7, 16 jul 2021.

  1. Dag allen,

    Sinds begin Juni zijn wij eigenaar van een Ford Focus MK4 (eind 2018) wagon. Kort samengevat , tijdens de proefrit was alles prima. Eenmaal in bezit merk ik toch wel wat problemen met de auto waarvoor wij nu al 4 keer terug zijn geweest naar de dealer. 19 Juli gaat de auto een paar dagen overnachten bij de dealer want dan wordt de gehele cockpit gedemonteerd i.v.m. klik,klakkent, geluid onder het stuur weg. Maar waar ik het meeste mee zit is het volgende:

    Ik merk flinke trillingen in de gehele auto als ik , boven de 2200 toeren kom. Ik merk het eigenlijk alleen in de 3de, 4de en 5de versnelling. Zet ik hem in de 6 dan is het weg. De trillingen zijn er alleen als ik continue één snelheid aanhoud, geef ik weer gas dan is het ook weer weg.. blijf ik op een paalde snelheid rijden dan is het er weer.

    - Soms voel ik ook een tik, of stoot gevoel in het gaspedaal ( weet niet of het ermee te maken heeft)

    Ik heb dit aangegeven bij de dealer en die vertelden mij dat het aan de cilinderuitschakeling ligt, als ik de auto op sportstand zet dan moet de auto het onderdrukken, werd mij verteld. In de praktijk is dit dus niet zo, de auto blijft trillen. ( eerlijk gezegd begon ik alleen bij de dealer met de vraag of er de functie cilinderuitschakeling op de auto zit, de mevrouw van de werkplaats begon zelf over trillingen haha!!)

    Komt dit overeen met het wel bekend probleem met cilinderuitschakeling? of denken jullie dat er toch misschien iets anders kan zijn?.

    En mijn vraag is of ik dan weer terug moet naar de dealer of bij Ford zelf moet zijn, ze zien mij alweer aankomen bij de dealer haha.
     
  2. Welke motor zit er in?
     
  3. #4 FF7, 17 jul 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2021
    @meeder: Ford Focus 1.0 ecoboost wagon (102 PK) MK4
    @Kees37: Done.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  4. Lijkt mij toch inderdaad de cilinderuitschakeling, wel raar dat dit in de sportstand ook is.
    Volgens mij kan de dealer middels update de cilinderuitschakeling uit zetten sinds kort.
     
  5. Maandag is de auto naar de garage gestuurd, en net te horen gekregen dat ze alle problemen hebben kunnen verhelpen.
    Nu vertelde de werkplaats dat ze een update hebben uitgevoerd aan de auto, alleen nu is er iets overbelast geraakt... Apim module zoals ik het begreep.

    Ik heb het opgezocht op internet maar kwam hier niet echt uit wat hier dan mee is verholpen?. ik denk voornamelijk het gebruik van de sportstand en dat het trillen dan ophoud?

    Wat ik wel raar vind is dat de auto nog onder garantie valt, maar de garage vertelde mij dat zij hier kosten in rekening voor gaan brengen.. kan dit kloppen?
     
  6. De Apim module is onderdeel van Sync

    Hahahaha, zij doen een update, er raakt iets overbelast en jij moet betalen en dat alles onder garantie :schater:


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. geen idee wat voor garantievoorwaarden je hebt maar garantie is in de meeste gevallen dat je niks hoeft te betalen.
    welke kosten willen ze dan in rekening brengen?
     
  8. Die van mij is zo ook kapot gegaan toen ik de auto ging halen en ze een update moesten doen word gewoon vervangen onder garantie ( hoop ik toch )
     
  9. alles is gefixed maar de apim module is overbelast???
    Dan is niet alles geifxed toch.

    En idd als je binnen de 2jaar garantie zit dan is het garantie en niet dat je op kosten wordt gejaagd.
    Het werkte niet goed en hun hebben update gedaan zodat probleem opgelost is. Echter blijkt dat apim niet goed werkt
    dan moeten hun die kostenloos vervangen.

    Zoals ander idd zeggen geen idee waarom ze de rekening daarvan bij jouw willen leggen.
     
  10. Bovenstaande is allemaal opgelost door idd een update aan de auto. Alles werd vergoed door de garage, toen verkeerd begrepen. De garage heeft de kosten verhaalt bij Ford zelf omdat na de update de module is gecrasht wat niet mag gebeuren. Vandaar, maar eind goed al goed.

    Maar nu heb ik jullie, hoe zeg ik het.. wegwijs nog een keer nodig. Hopelijk.

    Onze auto is nu inmiddels 3 keer bij de garage geweest voor een rammel in de auto. De auto is zelfs al 5 dagen weggeweest en volgens hun het stuur en alles is gedemonteerd voor het volgende. Het geluid word erkend door het bedrijf maar zij kunnen het niet vinden ( zeggen ze ).

    Het geluid hoorde ik voor het eerst toen ik door een bocht reed, daarna ben ik op een open weg zonder verkeer lichtelijk gaan slingeren over de weg van links naar rechts. Toen werd het geluid zeer hoorbaar.

    Het is een klakkend geluid onder bij de cockpit, komt onder mij weg ( onder het stuur ongeveer ). Klinkt als plastic op plastic getik, of net alsof er een knikker los licht. Het geluid is hoorbaar als je afslaat, voornamelijk naar rechts toe. Links ook maar vele malen minder. En als je zichzaggend over de weg rijd dan hoor je het continue.
    Het geluid is alleen maar hoorbaar wanneer ik rijd, dus niet wanneer ik stil sta.

    De garage zelf zegt dat qua motorisch, onderstel of banden niks kunnen vinden. Morgen maak ik even een filmpje zodat het nog duidelijker is.

    Komt jullie hiervan iets bekend voor? of hebben jullie nog een idee wat ik kan onderzoeken?.

    Komende Maandag gaat hij voor een second opinion naar een andere garage omdat de geloofwaardigheid bij de aangekochte dealer wel verdwenen is. Iets in de trend van het geluid hoort niet bij de auto en moet eruit en 3 bezoeken later krijg je te horen het hoort wel bij de auto. Maar goed dat terzijde, ben ik voor mij zelf benieuwd of jullie een idee hebben.
     
  11. Ik heb soort gelijks gehad en in mijn geval lag het aan het stuurkolom,daar zit een elektrische pomp op.
     

Deel Deze Pagina