Clubdag 2021

Hij komt er weer!! Hele grote kans dat dit jaar de clubdag voor de leden weer georganiseerd kan worden op 11 september.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

mk4 1.o EQ Performance

Discussie in 'Performance tuning' gestart door pwaltman, 17 apr 2021.

  1. Vanmiddag heb ik de 125pk Focus bij EQ Performance in Berkel en Rodenrijs laten upgraden. Het was een prettige ervaring. Vriendelijk ontvangst, koffie en/of drankje direct aangeboden en een prachtige locatie. Mijn auto is eerst gecontroleerd op huidige software en defecten. Daarna kon het aanpassen van de software beginnen. Het zou iets meer dan een uur duren dus ik ben even naar de McDonalds gewandeld. Toen ik terug kwam stond mijn auto al buiten en heb ik netjes uitleg gekregen over de aanpassing, een certificaat ontvangen, en inzake garantie en serviceverlening nog even wat gepraat.
    Het was een prettige ervaring en de auto rijdt stukken beter. Merkbaar meer koppel over een breder toerengebied en het vermogen is in hogere toeren langer voelbaar.
    In mijn opinie is dit zéker een aanrader voor elke 1.0 Ecoboost.
     
    Gitzo en Chriscarz vinden dit leuk.
  2. Je houdt het wel mysterieus. Wat heb je van hun gekregen qua vermogen en prestaties? Hebben ze een meting uitgevoerd of doen ze alleen een verwachting van het toegenomen vermogen?

    Hun website is ook mysterieus. Daar kan je alleen zien wat ze kunnen bieden als je je gegevens achterlaat. Wel handig om dus te weten wat jij hebt gekregen, voordat de halve club op basis van jou ervaring de website van EQP gaat overbelasten.
     
  3. Ooh, ja sorry. Ik zie dat ik het niet heb vermeld. Het is een software aanpassing zonder dyno. Eigenlijk dezelfde cijfers als bij elke andere aanbieder 145pk en 240Nm zou het nu moeten zijn. De getallen vind ik niet zo héél erg belangrijk. De auto rijdt beter dan voorheen en dat is wel een flink verschil. Zo snel als mijn vorige Fiesta met Revo software is het niet maar die was een stuk lichter uiteraard.
     
  4. Is dus standaard chip en niet op maat.
     
  5. Yep, en voldoet vooralsnog prima.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  6. Ik ga woensdag 3 juni naar EQ performance ben benieuwd!
    Ik heb een diesel zit in te lezen om de EGR klep software matig uit te laten zetten. Iemand hier ervaring mee?
     
  7. Nog even wachten dus, de eerst volgende 3 juni die op een woensdag valt is in 2026 :P
    Je bedoelt denk ik donderdag.

    Ik heb bij mijn vorige auto (Fiësta 1.6 TDCi) de EGR softwarematig laten uitschrijven.
    Daarvoor had ik al een afdekplaat (met gaatje) op de EGR. Opzich merk je niet extreem veel verschil, je kan wel wat merken aan je brandstofverbruik omdat de auto "schonere lucht" krijgt, maar dat kan ook een effect zijn van een tuning.
    Op zich is een EGR uitschrijven voor nu nog geen APK afkeur.
     
    fantasy-bart vindt dit leuk.
  8. Scherp opgemerkt. Nachtdienst is blijkbaar niet goed voor je :|

    Hun zeiden dat het mogelijk was maar aangezien het zo nieuwe auto, kon ik beter 1 x per jaar carbonclean uit te voeren.
     
  9. Een maand of 3 terug was hier een actie voor voor dit forum toch?

    Ik had mijne toen ook laten doen. De auto rijdt inderdaad veel beter en soepeler, zeker 's morgens als je naar je werk gaat.
     
  10. Ik heb helaas de software eraf moeten laten halen. Ik kreeg een motorstoring P2096. Na het wissen kwam deze snel wéér en EQ Performance heeft de standaard software terug gezet. Vervolgens binnen 3 dagen wederom de motorstoring en ik gok zomaar dat het P2096 betreft. Volgende heb ik een afspraak bij Ford om het te laten herstellen.
    P2096 heeft betrekking op een te arm mengsel en mogelijk is de lambdasonde defect.
    Wordt vervolgd...
     
  11. Mijn auto 1,5 diesel rijd super nu ✊
    Goede service van eq
     
  12. Te arm? :think: Dan staat of je tuning map niet goed afgesteld, of je luchtmassameter is stuk... Of er gaat zoveel onverbrande benzine door de uitlaat, dat de lambdasensor dicht geslipt zit :mrgreen:

    Greetz Emiel
     
  13. Aan de tuning software ligt het niet want hij geeft ook foutmelding in de fabrieks software. Volgende week is de afspraak bij de Ford dealer. Hij heeft nog garantie dus moet netjes verholpen worden.
     
  14. Of door de tuning is er wat kapot gegaan waardoor je de melding ook met originele software krijgt?
     
  15. Ik heb des tijds ook met de actie van EQ mee gedaan. Tot op heden nog steeds zeer tevreden. Het rijdt zoveel beter. Cijfertjes zijn leuk, maar de daadwerkelijke ervaring is het belangrijkste.

    Alleen mijn verbruik is achteruit gegaan. Nee nee, geen zware voet. :P het is gewoon slechter geworden, en dat valt me wel een beetje tegen.

    Gelukkig een lease auto dus het maakt mij weinig uit.
     
  16. #16 Berpie74, 4 jun 2021
    Laatst bewerkt: 4 jun 2021
    Ik heb de zelfde ervaring. Auto rijd echt fantastisch, maar verbruik schiet omhoog als je even het gas indrukt. Is eigenlijk ook wel logisch, maar had dit minder verwacht. Ik ben dan ook benieuwd wat er gebeurt als de caravan er achter hangt.

    Gemiddeld zit ik nu op 1:16,1 dat vind ik acceptabel.
     
  17. Helemaal logisch vind ik het niet. Niet als ik kijk naar mijn vorige auto's en andere tuning bedrijven. EQ is het eerste bedrijf waar ik na tuning een slechter verbruik heb. Bij alle andere bedrijven en auto's dat ik had was het altijd het zelfde sequ iets zuiniger.

    Mij is ooit verteld dat het een slechte optimalisatie is. Geen idee of dat klopt, maar bijzonder vind ik het wel.
     
  18. Normaal gesproken krijg je volgens mij door tuning meer koppel en PK dus als je rijstijl hetzelfde blijft zou je zuiniger moeten rijden.
    Als je minder zuinig gaat rijden is of je rijstijl aangepast omdt je auo beter/sneller reageert en je maakt daar gebruik zan of er is iets anders aan de hand.
    Maar heel vaak pas je ongemerkt je rijstijl aan als je auto lekkerder rijdt, net iets verder doortrekken, net iets meer gas, hier en daar net even harder gaan dan wordt hij iets minder zuinig.
    Ik rij de laatste tijd vaker na 1900 dus 130km/h en dat merk ik ook enorm in het verbruik, als ik 100kmh rij en veel snelweg rij ik zonder problemen dik 550km op een tank en zit ik nog niet op reserve, nu krap 500km en al op reserve. Mijn auto is niet getuned (1.6 duratec op benzine)
     
  19. Als ik naar mezelf kijk geef ik juist minder gas dan vroeger, omdat je met minder moeite de snelheid haalt dat je wilt. Eerst was het vaak plankgas, nu na het tunen een stuk minder.

    Ik zou daarom juist zeggen dat ik zuiniger zou moeten rijden, maar helaas .
     
    Edgarcmax vindt dit leuk.
  20. Vandaag is de lambda sonde vervangen. Hopelijk blijft het motorstoringslampje weg.
     

Deel Deze Pagina