Clubdag 2021

Hij komt er weer!! Zet het maar in je agenda. De clubdag voor de leden gaat weer georganiseerd worden op 11 september.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mk2 rollenbank

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Schimpie, 16 jul 2021.

  1. Beste mensen,

    Omdat wij het gevoel hadden dat het opgegeven vermogen van onze Focus niet overeenkomt met de prestaties hebben wij de stoute schoenen aangetrokken en de auto maar even op de rollenbank gezet bij Beek Auto Racing. Ja, dat is de rollenbank waar ook Autoweek het laat doen.
    We wilden ook gewoon weten hoe gezond dit blok nog is.
    Het is een normale 1.6, dus zonder variabele kleptiming en deze zou dan (maar) 74 kW vermogen moeten hebben en 150 Nm trekkracht.
    Ons vermoeden bleek juist.
    Het was geen 74 maar 87 kW (118,5 pk) en geen 150 maar 161 Nm.

    Jullie begrijpen dat wij dik tevreden zijn en laten hier ook helemaal niets aan doen.

    Hebben anderen dit ook al wel eens gedaan en wat waren dan de bevindingen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ecobeast en gerardTDCI vinden dit leuk.
  2. We hebben keer met deze club bij kn op de bank. Dit was wel wielvermogen.
    Probleem is dat motorvermogen berekend is.
    Dat wil zeggen dat bij het uitrollen van de bank de weerstand ook gemeten wordt. Gevolg dat verlies van aandrijflijn bij opgeteld kan worden met gevolg dat je motoevermogen hebt.

    We kwamen wel uit dat andere 2 met hun 2.0 waar de uitlaat van aangepast was. Fractie meer vermogen draaide dan de mijne. Dacht de mijne 128pk en de andere 133pk zo uit me hoofd. Dit is wel wielvermogen als ik me goed herinder.
    Zelf verdenk ik soms dat de tuner beetje speelt met de berekende verlies, zodat motorvermogen meer lijkt

    Over die dag is denk nog in meeting deel een topic erover
     
  3. Het berekenen van het motorvermogen is niet het probleem.
    Het probleem is dat de juiste manier van kalibreren nog wel eens te wensen overlaat.
    Dat is juist waarom ik het daar het laten doen. Bij het uitrollen moet eerst heel rustig en netjes de weerstand gemeten worden. Daarna volgt pas de echte test en kan het vermogen gecorrigeerd worden. Dit komt echt precies en wordt daar erg netjes en uitvoerig en ook heel transparant gedaan.
    Er zullen best cowboys zijn, daar heb je geloof ik wel gelijk in.
     

Deel Deze Pagina