Mk 2.5 1.8 Limited Probleem met koppeling/bak of anderszins

  • Beste Bezoeker,

    Het forum draait inmiddels op de nieuwste versie. De vertrouwde uitstraling is voor een groot deel teruggebracht, maar we zijn nog bezig met het afronden van verschillende onderdelen. Daardoor kun je hier en daar nog zaken tegenkomen die anders werken dan voorheen of nog niet helemaal gereed zijn.

    We vragen daarom nog even om jullie geduld. In de tussentijd kan het forum gewoon weer actief gebruikt worden.

    Loop je ergens tegenaan, werkt iets niet goed of mis je een onderdeel dat er voorheen wel was? Laat het ons weten.
The story continuous.
Op weg naar huis niks aan de hand. Maandag op weg naar het werk een "tik" bij gas los laten en terugschakelen. Verdenking motorsteun midden onder. Bedacht dat als ik de auto op pootjes zet, een balk met krik de motor op spanning moet hij toch wel te vervangen zijn. Heb alleen wel normale sleutels en geen slagmoer gereedschap.
 
De onderste steun is de zogenaamde torque restrictor. Deze heeft als doel het kantelen van de motor/versnellingsbak te voorkomen.

De torque restrictor staat in principe niet tot nauwelijks onder spanning. Het volle gewicht van de motor/versnellingsbak hangt namelijk in de bovenste motorsteun en versnellingsbak steun. De torque restrictor is dan ook eenvoudig te vervangen.


Persoonlijk zou ik overigens wel eerst de (oiliegevulde) motorsteun en de versnellingsbak steun goed controleren. Zeker bij een auto van deze leeftijd is de kans groot dat deze hun beste tijd wel hebben gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: montagne
De onderste steun is de zogenaamde torque restrictor. Deze heeft als doel het kantelen van de motor/versnellingsbak te voorkomen.

De torque restrictor staat in principe niet tot nauwelijks onder spanning. Het volle gewicht van de motor/versnellingsbak hangt namelijk in de bovenste motorsteun en versnellingsbak steun. De torque restrictor is dan ook eenvoudig te vervangen.


Persoonlijk zou ik overigens wel eerst de (oiliegevulde) motorsteun en de versnellingsbak steun goed controleren. Zeker bij een auto van deze leeftijd is de kans groot dat deze hun beste tijd wel hebben gehad.

Er zijn twee steunen buiten de restrictor? Baksteun is er af geweest om de koppeling te kunnen vervangen. Maar bij gas los/schakelen kantelt de motor. Als die restrictor dat juist moet opvangen.....
 
De onderste steun is de zogenaamde torque restrictor. Deze heeft als doel het kantelen van de motor/versnellingsbak te voorkomen.

De torque restrictor staat in principe niet tot nauwelijks onder spanning. Het volle gewicht van de motor/versnellingsbak hangt namelijk in de bovenste motorsteun en versnellingsbak steun. De torque restrictor is dan ook eenvoudig te vervangen.


Persoonlijk zou ik overigens wel eerst de (oiliegevulde) motorsteun en de versnellingsbak steun goed controleren. Zeker bij een auto van deze leeftijd is de kans groot dat deze hun beste tijd wel hebben gehad.
Weet je toevallig ook welk type steun er bij de versnellingsbak wordt gebruikt? De oliegevulde steun heb ik een tijdje geleden samen met de onderste steun vervangen, maar de derde moet ik nog doen, maar kom 2 verschillende types tegen…
 
Ik kijk meestal op winparts voor onderdelen en op kenteken kan het eigenlijk niet missen. Al moet ik wel zeggen dat ik dan nog steeds steunen voor een automaat zie die ik niet heb. Heb de olie steun vervangen. Hoor nog steeds een tik bij gas of gas los.
Torque steun is het eerst volgende wat ik wil vervangen
 
  • Leuk
Waarderingen: Maxxxie
Torque steun is echt heel makkelijk om te vervangen gelukkig, dus dat zou ik zeker doen. Ik merk wel dat de tik merkbaarder is wanneer de airco aanstaat, wat afgelopen weken natuurlijk het geval was