Zoals in het "mijn Focus" topic al vermeld al een tijdje een slepend schurend geluid.
Ik heb er al door een bevriende monteur naar laten kijken. Er is toen ook gereden en hij heeft toen niets kunnen vinden.
Sinds het wisselen naar de winterwielen vond ik het geluid al iets erger. Sinds afgelopen maandag is het verergert.
Zijn er specifieke zaken bij de QQDB motor i.c.m. met de IB5 bak? Heb op het forum niks kunnen vinden.
Heb vanmiddag wel ontdekt dat als ik rijdend de koppeling in trap het geluid verminderd/weg is. Ruggespraak met de monteur bracht het druklager naar boven. Ondanks dat ik de auto, 2 jaar geleden, met weinige km's heb gekocht wil natuurlijk niet zeggen dat er niks versleten kan zijn. Misschien door de weinige kilometers over een lange periode juist wel. Maakte me eerder wel zorgen over de koppeling omdat er waarschijnlijk veel in de bak geroerd is.
Heeft deze nu een enkel of dubbel vliegwiel? Ik vind verschillende antwoorden.
Zaterdag gaat de voorzijde in elk geval omhoog om de wielen via de motor te kunnen laten draaien. Kijken of het geluid zo te traceren is.
Ik hoor graag van jullie. Bij voorbaat mijn dank.
Gr Erik
Ik heb er al door een bevriende monteur naar laten kijken. Er is toen ook gereden en hij heeft toen niets kunnen vinden.
Sinds het wisselen naar de winterwielen vond ik het geluid al iets erger. Sinds afgelopen maandag is het verergert.
Zijn er specifieke zaken bij de QQDB motor i.c.m. met de IB5 bak? Heb op het forum niks kunnen vinden.
Heb vanmiddag wel ontdekt dat als ik rijdend de koppeling in trap het geluid verminderd/weg is. Ruggespraak met de monteur bracht het druklager naar boven. Ondanks dat ik de auto, 2 jaar geleden, met weinige km's heb gekocht wil natuurlijk niet zeggen dat er niks versleten kan zijn. Misschien door de weinige kilometers over een lange periode juist wel. Maakte me eerder wel zorgen over de koppeling omdat er waarschijnlijk veel in de bak geroerd is.
Heeft deze nu een enkel of dubbel vliegwiel? Ik vind verschillende antwoorden.
Zaterdag gaat de voorzijde in elk geval omhoog om de wielen via de motor te kunnen laten draaien. Kijken of het geluid zo te traceren is.
Ik hoor graag van jullie. Bij voorbaat mijn dank.
Gr Erik




