1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Misfires cilinder twee

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door michel Derksen, 30 sep 2021.

  1. Al een aantal keer met mijn ford focus 1.5 ecoboost 2015 tijdens het starten dat de motor op 3 cilinders loopt, de motor trilt dan enorm. Even uitzetten en daarna starten en hij loopt weer goed. Van de week reed ik weg bij een stoplicht en toen begon het probleem weer. Geen vermogen en trillende motor. Auto bij de ford dealer gebracht en wat bleek een kapotte bougie. Isolatie gescheurd en geknapt. Alle vier bougies vervangen en klaar zou je zeggen. Helaas kwam het probleem de volgende dag weer terug. Terug gereden naar de dealer. Zou het dan toch de bobine zijn. Bobine verwisseld naar andere cilinder en nee de bobine was prima. De foutcode bleef aangeven dat de fout bij cilinder twee zit. De dealer heeft van alles onderzocht en kon niks vinden. De misfires zijn niet continu aanwezig dus ze konden dit niet constateren. Echter komt de foutcode wel steeds terug na wissen. Ze denken misschien aan een storing in de kabelboom? Ik rijd nu weer met de auto en wacht af wanneer de missfires terug komen. Heeft iemand toevallig ervaring met dit probleem?
     
  2. Dat is vervelend.
    Hoe zit met de koelvloeistof niveau ?
    Weet je toevallig voor codes dat zij hebben uitgelezen ?
    Heb je een automaat ?
     
  3. Goed laten uitzoeken.
    Als je koelvloeistof niveau ook gezakt is moet er zeker goed onderzoek gedaan worden.

     
  4. #4 michel Derksen, 30 sep 2021
    Laatst bewerkt: 30 sep 2021
    Het koelvloeistofniveau is prima. De motor is al omgebouwd naar de geüpgrade versie met andere koelkanalen. Het zogenoemde coulant intrusion probleem zoals in de video. De motor is dus uit de auto geweest en flink aangepakt. Zo heb ik hem bij de ford dealer gekocht met gelukkig garantie, Ik heb een handgeschakelde versie. Ik weet niet wat de foutcodes zijn. Kan ik nog wel even vragen.
     
  5. oke, dan is hiermee ook een inlaatklep vervuiling uitgesloten denk ik. Een kabelbreuk / massakabel kan inderdaad ook zijn.
    Het is ook handig een opname met IDS van live data van bepaalde parameters als de motor onder last is.
    Hoe lang geleden is het gewest dat ze de onderblock vervangen hebben ?
     
  6. Dat is nu 1500 km geleden. 6 weken terug. Eigenlijk na dat ik hem heb gekocht speelt dit probleem al.
     
  7. compressie meten en met een endoscoop in de cilinders kijken: de 1.5 blokken willen nog wel eens een zuiger opvreten.
    Misfires kunnen door een aantal zaken komen (waarvan je de makkelijkste al vervangen hebt). Als het probleem er dan nog steeds is kan het iets ernstigs zijn (kapotte zuiger of bijvoorbeeld een slechte/vuile/defecte injector).
    Welke benzine tank je?
     
  8. achterkant van inlaat kleppen cilinders 2 en 3 hebben meer last van vervuiling dan 1 en 4 bij deze motoren. Deze zorg zeker voor misfire
    Met een live data via IDS is dat te zien.
    Ik neem aan dat tijdens vervanging van de korte motorblok, monteur ook een controle van de status van kleppen heeft gedaan maar wie weet.
     
  9. Daar zit ik ook aan te denken of in de kabelboom een haperende contact in een draad of in een stekker
     
  10. De dealer houdt het op een verkeerd contact in de stekker van de bobine, die doordat hij is verwisseld is opgelost zou kunnen zijn. Mocht dat het niet zijn en de storing komt terug dan denken ze aan een breukje ergens in de kabelboom. Het betreft cilinder twee overigens. Ik heb niet gevraagd of de kleppen zijn bekeken. Maar ik ga er vanuit omdat de motor geheel uitelkaar is gehaald dit wel gezien is, en het vast nog schoon is. Ik bedacht zelf nog misschien door benzine kwaliteit? Ik tank Shell euro 95. Toen een monteur er claener bij in heeft gedaan, is het probleem niet voor gekomen tijdens die tank benize.
     
  11. Misschien is de kabelboom ergens bekneld geweest bij het inbouwen van de motor en dat er idd een soort "kabelbreuk" is ontstaan...
     
  12. Tank eens een tijdje 98 is wat duurder helaas maar zou zomaar ook kunnen helpen als je schrijft dat na het toevoegen van een reiniging de storing ook weg bleef
     
  13. Inmiddels is het probleem weer terug, had even goede hoop omdat het 1 dag niet meer voorkwam. Maar helaas toch niet. Hij zal terug naar de dealer moeten.
     
  14. Dat is het beste, er mee door blijven rijden kan ook voor meer schade zorgen.
     
  15. Inmiddels is de auto 3 weken bij de ford dealer geweest. Het bleek de massa kabel te zijn, hij verloor hier 4 volt op. De auto terug gekregen en probleem is opgelost! Helaas toch niet, na twee dagen hield de motor een paar seconden in en begon het motormanagment lampje te knipperen. Weer gebeld en na het weekend uitgelezen. Geen storing meer te vinden. Ze dachten dat de auto na 5 of 10 keer starten de storing niet meer heeft en daardoor zelf wist. Helaas lijkt het probleem dan nog niet weg te zijn. Het is nu bij een keer gebleven, maar vertrouw de auto helemaal niet meer. Ik weet niet zo goed wat ik nu zou moeten dan. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Het liefste breng ik de auto terug en krijg ik mijn geld terug.
     
  16. Ik snap je gevoel. Ik zou het met de dealer bespreken.
    Misschien kan je als je het probleem binnen nu en een maand weer terug komt je de auto terug kan doen.
    Als je er echt geen goed gevoel bij hebt zou ik dat direct gaan bespreken, soms is afscheid nemen van zo'n auto dan beter.
     

Deel Deze Pagina