Afgelopen weekend heb ik de ST voorzien van nieuwe Bilstein B8 dempers aan de achterzijde. De demper RA was lek en LA was bijna een fietsenpomp. Het verschil met de nieuwe dempers is nu goed te merken. Nu maar sparen voor de voorzijde want die zijn ook al bijna 14 jaar oud.
Even wat stof afblazen hier. Het orginele alarm systeem heb ik nu ingebouwd en werkt naar behoren. Inmiddels is de ST de 200.000 km gepasseerd, maar dit niet zonder problemen. Deze zomer ben ik met de ST naar het Gardameer in Italiƫ gereden. Daar aangekomen wilde wij een paar dagen later met de auto gaan rijden. Hij wou niet meer starten. Met behulp van onze ST app had ik snel het probleem opgelost. Het relais van de brandstofpomp was stuk. Toen maar even zonder grootlicht gereden want dat hadden we daar overdag toch niet nodig. Deze week kreeg de ST wat cosmetisch werk. Toen ik de ST 1 jaar geleden kocht zat er rechts achter een deukje en dit was al zo toen de vorige eigenaar hem kocht. Ook zat er wat roest op de achterklep, omdat wij op het werk toch een schade afdeling met spuitcabine hebben, had ik het voordeel om dit goedkoop en goed te laten opknappen. De achterklep is gedeeltelijk met kleur gespoten en geheel over gespoten met blanke lak. Aankomende week polijsten ze de stofpuntjes en dergelijke er uit. Ook heb ik de koplampsproeier kapjes in kleur mee laten spuiten. Deze set heb ik nog liggen, maar twijfel of ik ze monteer op de auto. Hij ziet er weer goed uit. Nu opzoek naar een andere achterbumper en afneembare trekhaak. Ook heb ik van de winter 4 nieuwe winterbanden nodig. Verder staat er op de planning om de koplamp aan de linkse zijde uit elkaar te halen en opnieuw te kitten, als ik het lek waar het vocht naar binnen trekt niet kan vinden. Aan deze kant zit vaker vocht in met regenachtig weer. Maar ik had de lampen zo gekocht. En de koplampen een keer te polijsten. Dit zal ik waarschijnlijk pas na de winter gaan doen.
ziet er weer goed uit zou de koplampen juist voor de winter aanpakken, dan heb je er met het donkere weer meer profijt van
Gaat voornamelijk om krassen op de koplampen, zijn niet dof aan het worden. Dus als ik ze nu polijst en dan gaat het weer vriezen, maak je er weer kratsen op als je het ijs er af moet kratsen.
Koplampen krab ik nooit. Bij mij staat hij met de neus naar de muur van de overburen, dus ik zet als ik moet krabben het dimlicht en grootlicht aan. Na een rondje om de auto voor de zijruiten zijn de koplampen voldoende ontdooit en veeg ik het er met de hand vanaf. Of een doek.
Koplampen moet je niet krabben. Na korte tijd begint het ijs al te smelten door de warmte en kun je zo wegrijden.
Heb jou wel vaker zien rijden Rob, tenminste als je toen van de A67 de middenpeelweg af reed richting de nieuwe rotonde bij Koningslust en 1 keer van Maasbree naar Venlo een gespot op de N275, is een tijd terug maar was wel 1 Mk3 RS
Dichtkitten koplamp gaat je niks brengen. Eerder kijken of de beluchtingsgaatjes niet verstopt zitten.
Nee, was paar maanden geleden. Kom wel vaker een donkere MK3 RS tegen en een Blauwe ST Mk3.1 en een RS MK2.2 die laatste 2 kom ik altijd tegen op het Trade Port.
Weer een update, de ST heeft laatst nieuwe winter sloffen gekregen. Heb voor 4 Nokian WR D4 banden gekozen, tot nu toe bevallen ze prima. Veel grip in de sneeuw en op nat wegdek. Ook heb ik een originele armsteun op de sloop op de kop getikt. Deze heb ik laten bekleden met skai leer. Ook was er opeens een knipperlicht kapje weg. Hier heb ik een nieuwe voor besteld, echter was het binnenwerk verrot. Dus die moet ik nog op de sloop halen.