1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mk 2.5 1.8 LIMITED Sea Grey

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door montagne, 25 sep 2009.

  1. Dat klinkt als goed voorbereid. Kun je mooi de krik onder de draagarm plaatsen nadat de auto op bokjes staat.

    Ik begrijp even niet uit je tekst dat je de knie en verlengstuk nodig hebt of al in bezit hebt. Wat wel fijn is als je laag werkt om een tape om de knie te doen, dan kun je hem makkelijker begeleiden. Action heeft een setje half duims met dop, verlengstuk en verlengde ratel. Kun je goed kracht mee zetten als het echt vastzit.

    Succes
     
    montagne vindt dit leuk.
  2. De schokbrekers zitten er nog steeds niet onder. Wel twee "nieuwe" voorschermen op een sloop gevonden. In de goede kleur en met niet te veel krassen.

    Na ruim 4 jaar en ruim 150.000 km begin je toch na te denken of er niet een opvolger moet komen.
    Deze week is de distributie en wat rollen vervangen. Net voor de termijn van 200k. De vorige was bij 166k al gedaan.
    Kan voorlopig even vooruit dus.
    Had misschien iets eerder moeten beginnen met nadenken over een andere maar dat is nu te laat.

    Gedachten gaan uit naar een Mk 3.1. Hoewel ik de voorbumper oerlelijk vind met die zwarte driehoeken

    Maar welke motor?
    Uit het "zwakke punten" topic haal ik het volgende lijstje.

    1.0 ecoboost (100, 125 pk)
    1.5 ecoboost (150, 182 pk) vanaf 2015
    1.6 ti- vct (85, 105, 125 pk)
    1.6 ecoboost (150, 182 pk)

    1.5 TDCI (95, 120 pk) vanaf 2015
    1.6 TDCI (95, 115 pk)
    2.0 TDCI (140, 163 pk)

    De modellen vanaf 2015 vallen denk ik af.
    Net nog even op Gaspedaal gekeken en er zijn fase 2 modellen die bijna binnen budget zijn.
    En aangezien ik nog wel even door kan komen die ook binnen bereik.

    Wil wel dezelfde pit als mijn 1.8 TDCI nu heeft.
    Benzine of diesel ben ik nog niet uit. Gezien de vele kilometers en de lagere mrb die ik met een jonger model heb is het misschien toch diesel.
    De laatste benzine variant die ik ooit gereden heb is denk ik de 1.6 Mk 2.1 in jeans blue.
    Als het benzine wordt zou ik gevoelsmatig de 1.0 links laten liggen.

    Voorlopig gaspedaal in de gaten houden en het forum doorkijken op Mk 3 issues[​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. Op basis van de gewenste trekkracht (minimaal 1300 kg) zou het een 1.5 of 1.6 ecoboost moeten worden.
    Raar dat de diesels maar maximaal 1200 kg mogen trekken.
    Ik betaal nu de toeslag op de MRB. Koop ik nu een diesel zit ik dan niet over een paar jaar weer omdat de eisen omhoog gaan.[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  4. Een 2 liter diesel geen optie? Die heeft meer trekgewicht.
     
  5. ja, dat zou kunnen maar weet je nooit van te voren.
    loont het de moeite om weer diesel te gaan rijden?
    wellicht komt er over een paar jaar ook een toeslag voor benzine auto's?
    je weet het nooit met deze regering.
     
    meeder en montagne vinden dit leuk.
  6. Moet ik nog ff checken

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  7. Het oriënteren naar een opvolger van de 1.8 TDCI is ten einde. Niet omdat ik een Mk 3.1 heb gevonden maar wat anders.

    Morgen meer!!

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  8. En?? ;)
     
  9. Nu ben ik ook benieuwd :cheer:@montagne
     
  10. Laat ons niet langer in spanning!:woohoo:
     
  11. Kom dr maar in met je mondeo!! Of toch een Kuga??
     
  12. niet zo zenuwachtig mannen[, staat toch duidelijk "morgen" :schater:
    QUOTE="montagne, post: 1821847484, member: 62925"]Morgen meer!![/QUOTE]
     
  13. Maar “morgen” (vandaag dus) is nu bijna afgelopen.... En morgen is vandaag gisteren.
     
  14. er staat morgen, dus dat kan je heel lang vol houden ;)
     
  15. Een fiat panda 4x4 ?
     
  16. Toch een RS geworden
     
    montagne vindt dit leuk.
  17. Bijna [emoji12]

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  18. Meteen maar even van morgen nu maken.
    Het was een drukke dag gisteren vandaar.

    Even een inleiding

    Omdat een leaseauto alweer een poosje geleden was en er veel kilometers gemaakt werden zo'n 1,5 jaar geleden eens bij de huidige werkgever een aanvraag gedaan voor een leasebak.
    Mijn oog viel op een Mk 4 in Activ uitvoering vanwege de iets hogere instap.
    Dit kostte echter netto 2x zoveel als de TDCI met alle onderhoud en reparatie. Dus dat pad afgesloten. Toen gestart met oriënteren naar de opvolger.

    Wat is er gebeurd?

    Mijn liefde voor de Focus was ook binnen het bedrijf bekend geworden.

    Nu had ik al gehoord dat een collega na twee jaar het bedrijf weer ging verlaten.
    Veel forumleden kennen deze collega onder de naam @White Eagle

    Op een ochtend werd ik gebeld door kantoor. Verteld werd dat de collega, met dezelfde auto voorliefde als ik, ging vertrekken en dus zijn leaseauto over was!!!

    Of ik interesse had!!!!
    Ze deden een aanbod dat ik niet kon weerstaan.

    Sinds gisteren staat er dus een:

    Focus Mk 4 ST-line voor de deur. 1.5 benzine. 182 pk en een hoop toeters en bellen. De prachtige kleur Desert Island Blue

    Ik ben de knopjes nog aan het ontdekken.

    Er komt nog een trekhaak onder en dan is hij voor mij helemaal compleet.

    Omdat het lease is zal ik er niks aan veranderen. Los van een paar Focusclub verwijzingen.

    Ik kan nog 3 jaar van dit beest genieten.[​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
    Gitzo, Eric99, Heusinkveldb en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Top die MK4 en van @White Eagle geweest. Dan weet je tenminste wat je krijgt. Overigens lezen we weinig over hem het laatste jaar.
     
    montagne vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina