Ik weet niet wat jullie zien maar ik ben gewoon sprakeloos. Zo mooi[emoji7] Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk PS vanmiddag bermmaaier langsgeweest dus moest even afgestoft. Vandaar nat.
Idd spuitwerk van @Gert jan Reflectie van de natte straat Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Alle drie. Rubber, instaplijsten en zonnebrilhouder. Maar Winterrubber ga ik binnenkort bestellen Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Na 1,5 jaar zijn twee van de drie updates eindelijk uitgevoerd. De instaplijsten zitten erin. Ook ligt er nieuw rubber om de RE velgen. Alleen is het nieuw zomer rubber geworden. Want wat voor een winter hebben we nou helemaal gehad. De Michelin 205/50 R17 93W XL Primacy 4 met velgrand bescherming besteld bij Autobandenmarkt en vandaag bij een lokale montagepartner (ASA Systems) gemonteerd dus we kunnen weer veilig op weg. Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Net terug van Bosch Car Service. Was weer tijd voor de jaarlijkse APK. Dit jaar was één van de veren achter gebroken. In de schotel op de draagarm. Volgens de bcs'er had ik mazzel omdat het nogal eens voorkomt dat de boel vast zit zodat ze bouten moeten doorslippen. Was bij mij niet het geval. Het achtereind van de auto ziet er weer netjes uit. Nu alleen nog een dhz garage met brug vinden zodat ik de schokbrekers kan vervangen. Heb ze al in huis maar kon er niet goed bij. BCS nog gevraagd maar die wilde ze niet voor me plaatsen. Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
@montagne dhz garage in Westbroek. Laatst geweest goede ervaring, wel een beetje eigen gereedschap meenemen, anders moet je continu vragen. ik zag dat je in A’sfoort woont, dan ben je er zo redelijk vlot.
geeft lekker veel vertrouwen in de montage kwaliteiten van deze garage. ik neem aan dat je alleen het montagetarief moet betalen, elke vorm van garantie op het product is voor jezelf natuurlijk.
Ik heb zelf bij een aantal garages gewerkt in het verleden. Eigenlijk overal wel het beleid om geen eigen producten mee te nemen, tenzij het een zeer specifiek product was. Je krijgt achteraf toch vaak gezeur over garantie en vaak is prijsopbouw uren en een stukje marge op het onderdeel. zo heb ik een keer een gebruikt in moeten bouwen in een T2. Hele blok was versleten, kreeg je daarna de discussie over “hadden jullie dat niet vooraf kunnen testen”. En een keer een zelf meegenomen kop van een Mercedes bus geïnstalleerd. Bleek er een stuk alu te zitten in het tandwiel, hele blok op een hoop. Een en al discussie achteraf.
Ik was van plan om het zelf te doen. En nog steeds. Kwestie van 2x2 bouten. Volgens het Hayes boek lijkt t ook niet zo moeilijk. Is alleen lastig om met je sleutel bij de bout te komen. In het YouTube filmpje dat ik ander topic kreeg was het erg makkelijk....... met een brug en het juiste gereedschap Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Is prima te doen. Ik zou alleen op twee dingen letten. 1 dat je de onderstedraagarm ondersteund (waar de veer in ligt) zodat de veer er niet uit schiet. Of dat je hem moeilijk terugkrijgt. 2 je moet behoorlijk wat kracht uitoefenen om de schokker los te krijgen. Wanneer je het zonder brug doet zorg dan echt dat je de auto stevig hebt staan. Voordat je hem van een schaarkrikje afduwt. Ik adviseer daarin altijd om het wiel onder de dorpel te leggen. Liever een kromme dorpel dan letsel. Geen idee hoe je het doet, maar gebruik geen schaarkrik. En veel sleutelplezier gewenst
Ik heb een garage krik en twee as steunen maar de dop met ratel moet een knie knik dingetje hebben en een verlengstuk Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk