1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Mijn Focus3 Fase2 Wagon Verkocht

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Kees37, 16 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De hoogglans grille is in Duitsland te krijgen voor rond de Euro 200,-- incl verzendkosten naar Nederland.
     
  2. Ik heb zitten zoeken in het Finis topic voor een Finis nummer van deze grill, maar kom er niet uit. Er wordt verwezen naar een tekening op een website die niet meer bestaat helaas.
    Ik vind op eBay wel een grill, maar denk dat dat de normale Trend grill is en niet hoogglans..
    Iemand die het goede nummer voor de hoogglans honigraat grill weet misschien?
    Gr,
    Rob
     
  3. Volgens mij moet dit hem zijn.
     
  4. Bedankt, ook ik ben in de verleiding gebracht want het ziet er wel erg fraai uit.
     
  5. #145 McGyver, 20 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2017
  6. #147 McGyver, 20 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2017
    Deze is helemaal zwart! Dus ook de rand.

    Hier eenzelfde grille, maar dan met rode rand: www.allegro.pl/i6855281473
     
  7. Graag weer . :ontopic:
     
  8. #149 Kees37, 4 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2017
    Eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee.
    Heb nog nooit van mijn leven de motorkap zoveel open gemaakt als bij deze :focus3:
    Hij heeft pas 40000km gelopen en sinds een week heb ik hem elke dag open gemaakt omdat het peil van de kvs op minimum staat. In mijn beleving is het vandaag weer ietsjes gezakt, dus morgen toch maar even naar de garage :nocheer::nocheer:

    Kan zelf niet ontdekken waar de lekkage is
     
  9. Hmm, niet goed, hopen dat het simpel te verhelpen is.
     
  10. Pff herkenbaar. Gelukkig (even afkloppen) gaat het bij ons nu goed en blijft het peil gelijk.
    Waarschijnlijk gaan ze het systeem onder druk zetten. Let op dat het ook de dop kan zijn (dat was bij ons het geval), en daar komen ze dan niet achter omdat de drukmachine op die plek gemonteerd wordt. Ruik je ook koelvloeistof na het rijden?
    Hopelijk is het snel opgelost.
     
  11. jij had het tankje al preventief vervangen toch Kees?
    zou die nou weer aan het scheuren zijn denk je?
     
  12. Mijne ruikt ook naar koelvloeistof dus zegt niks (ik heb geen lekkage/verbruik). Systeem is afgeperst om deze reden en niks gevonden. Heb sinds aanschaf 27000km gereden en niet bij hoeven vullen. Bij aanschaf stond hij wel op minimum...
     
  13. Nee [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION] het tankje is nog niet vervangen
     
  14. Dat gevoel ken ik wel een beetje. Na de vele berichten hierover op dit forum betrap ik mijzelf erop om elke week het peil wel een keer na te kijken.
    Natuurlijk niet verkeerd, maar het zou niet nodig moeten zijn.
    Ook niet echt goed voor je gemoedsrust.

    Wel jammer deze kwaliteitsissues van Ford. Hebben ze een goede downsizemotor (in tegenstelling tot b.v. de THP ramp van PSA), zit je hiermee te klooien.
     
  15. wellicht dat er haarscheurtjes zijn ontstaan?
    ik dacht dat er nog geen modificatie was doorgevoerd in de tankjes toch @JW?
     
  16. Nee, zijn nog de huidige. Ik heb em laatst ook preventief laten vervangen tijdens de onderhoudsbeurt.
     

  17. Het koelvloeistofreservoir dat op de 1.0, 1.5 en 1.6 ECOboost motoren wordt toegepast is tot op heden nooit gewijzigd.

    Dit reservoir wordt al vanaf 2003 op de Focus 2 / C-max toegepast.

    (Haar)scheuren in het koelvloeistof reservoir komt bij deze ECOboost motoren relatief vaak voor. Bij mijn 1.0 ECOboost vertoonde het reservoir bij nog geen 22.000 KM haarscheuren. Bij de 1.6 ECOboost van mijn ouders vertoonde het reservoir bij ongeveer 60.000 KM haarscheuren . Beiden lekten echter nog niet maar heb ik preventief vervangen.

    Tevens komt lekkage bij de waterpomp nog weleens voor. Ik heb zelf vorige week de waterpomp van mijn 1.0 ECOboost nog vervangen vanwege lekkage.
     
  18. En weer terug van de garage, geen lekkage te vinden.
    Wel haarscheurtjes in het KVS-reservoir. Deze is nu dus vervangen.
    En maar weer afwachten en in de gaten houden
     
  19. Gaan ze niet inwendig controleren?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina