1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus RS1

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Herman RS turbo, 30 jun 2015.

  1. Oops dat is idd ook fff schrikken zeg. Hopelijk geen schade aan overgehouden??
     
  2. Na dat ik afgelopen tijd druk ben geweest de cross auto klaar te maken voor het nieuwe seizoen, was het nu toch wel tijd om de RS ook eens klaar te maken voor het zomerseizoen.

    Eerst wou ik eens kijken waarom 1 van de banden iedere keer langzaam leeg loopt.
    de oorzaak hiervan werd erg snel duidelijk:
    [​IMG]

    Gelukkig was dit probleem snel verholpen met een propje.

    Nu weer verder met de bumper.
    Hiervoor had ik alvast nieuwe rvs beugels gekocht.
    Hier op de foto samen met de nieuwe turbodruk meter die ik ook voor de RS gekocht heb:
    [​IMG]


    Wbt die turbodrukmeter, ik was al een tijdje opzoek naar een nette atmosferische turbodruk meter aangezien de elektrische in het tellerhuis niet heel accuraat is. er word heel veel rotzooi aangeboden met allerlei poespas op de platen en een kermis aan kleuren.
    ik had een hele mooie gevonden van Glowgauge in Amerika maar helaas werd het verzenden nog duurder dan de meter zelf. na wat verder speuren vond ik er gewoon hier in Nederland een hele mooie die precies aan mijn wensen voldeed. en de kleuren zijn in te stellen op de originele kleuren van het tellerhuis van de RS. deze zal ik in een wat later stadium gaan inbouwen.
    [​IMG]


    Maar goed, ik dwaal weer af. nu echt verder met de voorbumper.
    We beginnen maar eens met het demonteren van de hele boel.
    (let niet op de rotzooi in de garage. ben al een tijdje voornemens mijn garages op te ruimen maar kom er gewoon nog niet aan toe)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De splitter die op de bumper zat is gewrapt in carbonfolie, en helaas begint die wrap hier en daar toch al wat scheurtjes te vertonen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze zal opnieuw gewrapt gaan worden in diezelfde carbon folie.

    Nu de voorbumper gedemonteerd is kan ik eens mooi kijken hoe de staat van de onderdelen is die normaal achter de bumper verstopt zitten is.
    Ik moet zeggen dat hij er best nog netjes uitziet op wat plekjes hier en daar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik ga hier op dit moment nog niet zo heel veel aan doen. de planning is namelijk om op korte termijn de boel weer te demonteren en wat verder te gaan, (hierover later meer details) en dan ga ik ook de boel wat verder aanpakken.

    Zoals een stukje terug te zien is had ik op voorhand alvast rvs bumperbeugels gekocht, omdat ik had verwacht dat de originele van staal wel aangetast zouden zijn door de roestduivel.
    Ik moet zeggen dat dit op wat oppervlakkig roest behoorlijk meeviel.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze houd ik er zeker gewoon bij, ga ik stralen en coaten en komen in de kast met reserve onderdelen.


    Ondertussen ook de nieuwe bumper opgehaald.
    ik had verschillende mogelijkheden waaronder 2e hands bumpers en imitatie.
    ik heb gekozen voor een originele FoMoCo exemplaar.
    Deze staat momenteel klaar om gemonteerd te worden:

    [​IMG]

    [​IMG]


    Voor dat de nieuwe bumper gemonteerd kan worden, wil ik eerst eens wat aan het gaas doen. het gaas van zowel de bumper als het gaas in de grill ( en de grill zelf ook trouwens) zijn ooit eens door 1 van de vorige eigenaren rood gespoten. daarna zijn ze wel weer zwart gemaakt, maar door steenslag komt er hier en daar toch weer een hoop rood tevoorschijn. een doorn in mijn oog dus hier moet wat aan gedaan worden voordat het terug geplaatst word.

    [​IMG]

    De achterkant:
    [​IMG]

    Mijn plan was om dit zelf te stralen en vervolgens te laten poeder coaten.
    Met stralen begonnen bij de kleine delen. hierbij bleek al snel de alle lagen die erop zitten best hardnekkig zijn en mijn straalgrit daar eigenlijk veel te fijn voor is. Dus dan toch alles maar door de coater laten stralen.
    Die had ook behoorlijk moeite met stralen en dacht dat er een dikke coating op het gaas zat. hij zou de grillen laten ontlakken en vervolgens coaten.
    Nadat het gaas een week bij de ontlakker in een chemisch bad had gelegen, was de verf er wel af maar zat er nog steeds een coating op het gaas.

    Nou blijkt dat het gaas geplastificeerd is. er zit dus eigenlijk een dikke kunststof coating op het gaas. opzich heel mooi en zorg voor een goede bescherming, maar lastig te verwijderen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aangezien ik het gaas van de grill al een stukje gestraald had kon ik die niet meer zo terug plaatsten. deze worden dan nu alsnog door de coater gestraald, en gecoat. de kunststof coating op het gaas van de bumper was nog niet beschadigd maar de verf is er wel afgekomen in het chemisch bad. ik heb er dus voor gekozen die gewoon zelf zwart te spuiten en terug te plaatsen. (dit moet nog gedaan worden op het moment dat ik dit schrijf)

    momenteel zit ik nog tot 5 mei in het buitenland voor werk dus zodra ik weer thuis ben kan ik hiermee verder. dan liggen ook de gaas delen van de grill klaar bij de coater om opgehaald te worden.
     
  3. Naast al het bovenstaande lagen er nog wat meer updates klaar om gemonteerd te worden.
    Waaronder de flexpipe van de uitlaat. Het gedeelte wat het de downpipe met de catback verbind en over het subframe loopt. Zoals de naam al doet vermoeden is dit tevens het deel met het flexibel.
    Er zitten in het hele uitlaat traject wat verschillende maten en de flexpipe was daarbij het smalste deel. deze is nog de orginele maat namelijk 2,5 inch.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik had dus een nieuwe van miltek besteld. ik dacht namelijk dat deze 3 inch zou zijn. helaas blijkt dit 2,75 inch te zijn.
    ik had dit zelf wat beter uit moeten zoeken dus eigen schuld, dikke buld.
    Toch maar gemonteerd maar zal dus later nog vervangen gaan worden voor een 3 inch exemplaar.

    nu de originele er even tussen uit was kon ik gelijk de rest even goed nameten.

    De downpipe blijkt ook 2,75 inch te zijn en de catback is 3 inch.
    tussen de flexpipe en de catback zit nog een klein verbindingsdeel van 30 cm die nog 2.5 inch is. deze laat ik zelf op maar maken in 3 inch.
    Flexpipe en downpipe ga ik ook in 3 inch bestellen zodat uiteindelijk de hele uitlaatlijn 3 inch is.

    Dit krijgt dus later een vervolg.

    Verder had ik nog nieuwe motorsteunen van Vibratech liggen voor de RS.
    Zowel de motorsteun, baksteun als ook de torquemount heb ik vervangen.
    Dit was niet nodig, alle motorsteunen zijn nog in prima staat maar is puur ter verbetering van de Prestaties van de RS.

    de torquemount:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens de motorsteun vervangen en gelijk de boel rondom de steun even netjes schoon gemaakt:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De baksteun was ik nog niet aan toe gekomen maar word uiteraard ook nog vervangen.
     
  4. Dat zijn nogal wat updates! Goed bezig:thumbs:
     
  5. Goed bezig geweest Herman... :thumbup:
     
  6. Dat zijn fijne verbeteringen!
     
  7. Sterk bezig
    3" flexpijp kan je vinden bij BCS, heb een complete uitlaat 3" van BCS, super tevreden over look, kwaliteit en service
     
  8. Thnx Chris.
    Ik ben idd van plan de downpipe en flexpipe bij bcs te gaan bestellen.
    Wist jij trouwens dat dat er zovee verschillende maten in deze uitlaat zaten?
     
  9. zo dan jij bent ook weer lekker bezig geweest ;)
     
  10. dat zijn weer mooie verbeteringen voor de :rs:
     
  11. Herman,

    Is dat mijn ouwe uitlaat? Zoja dan weet ik dat er nog een stukje originele uitlaat aanzit, namelijk de flens van het laatste stuk, dis is nog 2,5" is ook enkel dat wat ik verkocht heb destijds, dus van cat en flexpijp op je auto wist ik niks.
    Verder weet ik inderdaad dat de ooriginele 2,5" is, de meeste performance uitlaten zijn 2,75" en slechts enkelen zoals de BCS die ik zelf heb zijn 3"

    gReetS
     
  12. Ok. Dus eigenlijk komt alleen het deel na de flexpijp bij jou weg als ik het goed begrijp.
    Dat is namelijk wel gewoon 3 inch op dat verbindings stukje van 2.5 inch na dan.
    Ja zoals ik al zei ga ik de downpijp en flexpijp in 3 inch bij bcs bestellen.
    Dat verbindingsstukje laat ik zelf wel in 3 inch maken.
     
  13. Inderdaad, enkel achterste deel komt van bij mij
    Verder was mijn uitlaat origineel en die stukken heb ik nog, net als de rest van de originele uitlaat, enkel die 30cm die aan jouw3" zit metflens ontbreekt :lol::lol:
     
  14. Jammer dat die motorsteunen weer een "gezaag" punt gaan zijn bij ons op de keuring :(

    Voor de rest sterk bezig!!!
     
  15. zo die heeft niet stil gezeten, mooie updates
    die steunen zou je zeggen dat dat originele sterker is, ziet er veel lomper uit.
    maar dat zal vast niet het geval zijn
     
  16. Ja in Belgiƫ is het een heel ander verhaal wbt apk. Gelukkig hebben we het hier in Nederland wat beter getroffen op dat gebied.

    Bedankt voor de reacties verder.
    Er komt binnenkort nog een leuke update binnen. 1tje waar ik al een tijdje over aan het twijfelen was.
    Ik verklap het nog niet helemaal, maar iets hoeft niet meer gewrapt te worden ;):mrgreen:
     

  17. ZIRCOTEC :thumbs::thumbs:
     
  18. Dat is idd ook een update die gepland staat voor dit jaar, maar is niet wat ik bedoel ;)
     
  19. de lip spuiten of vervangen voor echt carbon
     
  20. Bingo.

    Heb een carbon splitter van streamline carbon besteld
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina