1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn focus pantherblack metallic mk2.5

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Batjuh, 1 aug 2019.

  1. Nou turbosmart wastegate actuator is erin gebouwd, heb gewoon dezelfde druk van 7 psi aangehouden net als de normale klep. Eindelijk na 3 maanden mijn sideskirts binnen van TRC. Dus die komen er van de week op.
    Wel nog een big air scoop gekocht met blauwe metallic kleur. Deze was eigenlijk voor de focus 3 st. Maar met wat aanpassingen heb ik hem ook op mijn auto gekregen
    [​IMG]
    Toch maar ook besloten om binnen de luchtaanzuiging nog maar is aan te pakken. Wil de filter uit die k&n box halen en de ecu apart weg bouwen. De filter ga ik dan in een nog aan te schaffen Airtec cais gen2 huis bouwen die tussen de leidingen in komt. En de ecu aan de andere kant achter de rechter koplamp.
    [​IMG]
    Als ik dan nu alvast de diffusor van TRC bestel heb ik hem wel over een paar maanden denk:schater:
    Verder op de a-stylen van de auto aan binnenkant decals van de merken geplaatst die gebruikt zijn
    [​IMG] [​IMG]
    :thumbup:
     
    R.Zwiers, Pibo_Focus_CC, gerardTDCI en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Wat een fraaie auto en mooi subtiel dat blauw op de velgen en de scoop.
    Met de TRC splinters erbij wordt het plaatje nog iets meer compleet

    Domme opmerking misschien; Je luchtfilter zit toch aan de bestuurderszijde? De air scoop zit aan de bijrijder zijde en zorgt dan toch niet voor extra verse lucht bij het luchtfilter? (Waar de scoop normaal voor bedoeld is)
     
  3. +1
     
  4. Ja dus nu loopt er een buis vanaf de air scoop richting de luchtinlaat box. Dit is niet optimaal, zeker omdat hier ook de ecu aan vastzit en dit geheel te zwaar is en niet rechtstreeks genoeg de lucht aanzuigt. Vandaar dat ik dit geheel wil aanpassen.
     
    Thieske vindt dit leuk.
  5. Omdat ik hardware matig behoorlijk wat aanpassingen heb gedaan, ook maar is mijn software remapping herzien. Ik reed al die tijd nog steeds met Dreamscience DSCI remap rond terwijl ik sinds vandaag met Dreamscience Mod-C rondrijd. Waar ik eerder dacht zal wel meevallen in rijstijl verschil kwam ik na het rijden met Mod-C achter dat ik nog nooit zo smooth had gereden met de ST. Bij lager toeren bereik icm Turbosmart wastegate gelijk al dikke trekkracht tot een veel hoger toerenbereik:cheer:
     
  6. Zodadelijk maar weer is de auto uitlaten, blijft een leuke bezigheid met mod-C Dreamscience map:schater:
     
  7. Gisteren heeft mijn boven buurman de auto gepoetst. Dit wilde hij nog is doen aangezien dit zijn werk is
    [​IMG]
    Hierna heb ik er nog de sideskirts van TRC op geplaatst
    [​IMG]
    Dus hij is weer netjes:cool:
     
    Iodokus, Rykers, Henry-ST en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. :rock:
     
    Batjuh vindt dit leuk.
  9. Je auto ziet er gaaf uit :thumbup: mooie updates :thumbup:
     
    Batjuh vindt dit leuk.
  10. [​IMG]
    Nou de Maxton diffusor heb ik inmiddels ook gemonteerd, ook na het vervangen van een aandrijfashoes weer een jaartje APK :cheer:
     
  11. [​IMG]
    [​IMG]
    Denk zal de auto ook weer is wassen na dat sahara zand van laatst, hoor ik dat het de week erop gaat sneeuwen:thumbup:
     
    Henry-ST en M.Blaak vinden dit leuk.
  12. Omdat ik nooit veel tijd heb en het toch al weer even geleden is dat ik wat aan de auto heb gedaan dacht ik laat ik maar is een update eruit gooien.
    Het begon allemaal het idee om al mijn uitbreidingen hetzelfde te houden als wat ik al had

    Headunit Pioneer AVH-z7200dab
    Audison voce av-k6
    Audison voce ax-x6.5
    En mun maat had nog een subje liggen van pioneer met versterker erin.

    Klonk best aardig maar als je een echt muziek wilt luisteren kom je veel te kort , niks versterkt dan alleen de sub.

    Dua kwam ik op het geweldige idee om maar vast aan te gaan schaffen wat ik kon betalen en bestelde een monoblock voor de nieuwe sub die er in ging kwam van eveneens Audison De Audison voce av-uno.
    Eerst wilde was ik ook van plan om hierbij de passende sub Audison voce av-12 bij te bestellen. Hier bleek ik al snel niet meer aan te kunnen komen, via leverancier nog rondvraag gedaan in europa maar die was verloren zaak. Waar deze 500 RMS is is een maatje kleiner de av-10 400 watt rms , dus besloten om daar voor te gaan.
    Zodoende kon mijn maat beginnen met een subkist te bouwen op specificaties van deze sub.

    Ondertussen had ik ook al een andere headunit besteld van eveneens Pioneer maar dan de sph-evo64DAB+ , dit is maar goed ook want door de oorlog en chiptekorten uit de oekranie heeft dit bestellen nog maar liefst 8 maanden geduurd:rofl:
    Toen ik weer een maandje had gewerkt bestelde ik gelijk ook de Audison voce av-quattro. Zodoende kon mijn maatje dan gelijk met de maten gaan kijken waar hij het beste de versterkers kwijt kan en alles omtrent de sub box
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Alle foto van de bewerking zal ik er maar niet inzetten , word wat veel

    Eigenlijk van te voren begon mijn maat met de bodem van de kofferbak en meten om goed uit te komen zodat ik mijn reservewiel nog altijd mee kon nemen. De hele bodem is nu een mdf constructie en plaat waar de sub en versterkers op vast zitten. Hier heeft nog wat opberg vakjes gemaakt. En mocht mijn reserwiel eruit moet zal ik eerst de sub lost moeten draaien, dan kan ik door de bank naar voren te klappen de sub ver genoeg naar voren doen om uit een luikje het wiel te halen.
    Uiteraard werd het tijd om touwtjes naar voren te leggen, zeg maar gerust touwen, voor de stroomaanvoer zit er een 4,5 meter lange 35mm kabel in waar ik ogen aan het geknepen met de tang van het werk, anders lukt het niet. Acter bij de sub heeft mijn maat een zekeringkastje gemaakt voor als het daar verkeerd mag gaan en voor heb ik er bij de accu ook nog eentje gemaakt mocht het bij de motor verkeerd gaan,

    Ik had een tang van het werk geleend zodat munne maat vooruit kon
    [​IMG]
    Kabeltjes maken :schater:
    [​IMG]
    En het hele interieur uit de auto halen. Om de kabels meteen juist weg te werken
    [​IMG]
    En stevig genoeg zijnde beugels gemaakt voor beide versterking. Al met al kosten me het deel wat je niet ziet ook zeker wel 500 euro aan kabels , zekeringhouders.

    Het eindresultaat mag er zijn. En het geluid helemaal, ik heb nog nooit zo een zuiver geluid gehoord wat dan vervolgens soeihard een bass weergeeft zonder kraakje aan de lucht:rock:. Maat van mij heeft hem helemaal gefinetuned, heb hem al met veel verschillende muziek stromingen getest maar het klinkt allen evengoed. Onlangs een fimpje opgenomen van een half liedje van haken- invasion. Dat is niet de allerdaagse muziek maar zou zeggen luister en geef je mening!

     
    VinRS, Rykers en Edgar Focus vinden dit leuk.
  13. Wat een enorme klus om je kabels zo weg te werken, maar respect!
     
  14. Vette projecten altijd. Geen problemen vooralsnog met de accu ? Ik had ook een aardige installatie in mijn oude mk2 ST maar dat trok mijn accu niet helemaal...
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Altijd mooi een goeie installatie.
    Wel 2 vraagjes, je hebt geen condensator geplaatst en waarom heb je voor een gepoorte kist gekozen?
    (En je had je vloerbekleding weleens mogen stofzuigen :mrgreen:).
     
  16. Tja nog niet nee, nog geen problemen met de accu inderdaad, en gepoort puur voor de sound die je daarvan hebt. Nou die vloer in de auto is gelijk gereinigd:schater:
     

Deel Deze Pagina