1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

mijn Fiesta : SOLD

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Perenplukker, 27 aug 2014.

  1. #1 Perenplukker, 27 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2015
    Heel wat mensen hadden het al vernomen, ik heb een 2e project aangeschaft.
    Het gaat om een fiesta XR2I met een mondeo 2.0 16v motor , er waren wat verwarringen over maar het is een 2.0 uit een 96er mondeo die ook nog eens gechipt is PK ...!!!

    Waarom dit aangeschaft heel simpel : je leeft maar 1 x :cheer:

    Wat mankeert er aan:

    -schakelaar elektrische ramen links defect.
    -Een behoorlijke lekstroom van jaja 1.2 ampere :nocheer:
    -De schakelaars van de mistlampen voor werken niet 100%
    -Uitlaat hangt scheef en klappert.
    -Zit onder de stickers die de auto lelijk maakt :schater:
    -gasdemper achterklep =op
    -asbak gaat niet dicht (vernieuwen)
    -K&N filter behoorlijk vuil dus schoon maken.

    Maar voor de rest rijd het zo 1991 :rock: geen stuurbekrachtiging:mrgreen:

    Hier wat foto's van het gevaarte.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Geintje

    [​IMG]

    [​IMG]

    Met 15 inch wolf velgen die nog bijna nieuwe conti's beheert
    [​IMG]

    Interieur Recaro's met armsteun
    [​IMG]

    RS stuur uit een escort

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    En dan het hart van de Fiesta ( Mondeo 1996 2.0 16v) chipped.

    [​IMG]
    [​IMG]

    En waarom ik hem ook kocht was dat ik de volledige historie heb vanaf 1995

    [​IMG]


    Gr Chris
     
  2. #2 Perenplukker, 27 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2014
    De lekstroom na een uurtje gevonden bleek een kapot relais die naar de mistlampen ging dus ook opgelost .

    inmiddels de sticker eraf gehaald.

    [​IMG]

    Uitlaat even bekeken, die lag uit z'n rubber dus geen getik meer en hangt recht.
    Is btw compleet RVS

    [​IMG]

    Ook de mistlampen ontdaan van rare paarse sh*t wat een werk was dat maar het mag er zijn, weer in originele staat
    Voor:
    [​IMG]

    NA:

    [​IMG]
     
  3. nice

    mvg sander
     
  4. Heel leuk autotje Chris waar je veel plezier aan kunt beleven.
    Persoonlijk ben ik geen fan van de morrette's.
    Maar verder leuk ding.
    Wielen ff wit maken en gaan met dat ding :cheer:
     
  5. Leuk project.

    Veel plezier ermee!!
     
  6. Zonder die stickers is hij supervet.
    altijd leuk een project erbij! Enjoy!
     
  7. Super gaaf ding Chris, zo'n 2.0 Zetec wil best vooruit weet ik uit ervaring!
    Is hij alleen gechipt of zitten er ook andere nokkenassen in?
    Staat veel beter zonder die striping!
     
  8. ziet er al veel beter uit zonder die 'striping' :schater:
    en zoals Herman al zei: wielen wit spuiten (of zwart ;))

    have fun with it :rock:
     
  9. Gaaf hoor Chris:rock::D:
     
  10. Mooi bakkie zo met een volle motorruimte! Alleen ff standaard koplampen staan net ff beter bij de lampen in de bumper!
     
  11. wat een super gaaf ding chris
    zijn net karts als ze zo verlaagd zijn
     
  12. zonder die rare sticker knap die goed op!
     
  13. Leuk wagentje Chris. Witte wielen is een no go...
    Wielen laten poedercoaten of dikke 16" Cossie wielen opzoeken.
    Wat betreft het open luchtfilter, zorg voor een goede aanvoer van koude lucht maar ook voor degelijk hitteschild. Deze zetecs zijn heel gevoelig voor "slechte" lucht. Wat verder een goeie mod zal zijn, zijn scherpere nokkenassen (Zoals Niek al vraagt) en een lichter vliegwiel. De 2.0 16v uit de Mondeo is een goed en sterk blok en loopt wel hard. Echter is dit van nature niet een hele scherpe motor. Je moet 'm best op toeren houden (kan ie best).

    Wat ik mii wel afvraag is waarom hier voor een 2.0 Mondeo blok is gekozen. Qua stock vermogen doet deze niks onder voor de 1.8 16 XR2i motor welke standaard in de XR2i zit. Namelijk allebei 130pk. Kan me voorstellen dat het originele blok op was en dit de simpelste ombouw was. RS2000 was misschien nog mooier geweest. :mrgreen:
     
  14. Daar moet ik je het antwoord van verschuldigd blijven, maar heb wel even het gedane werk gescand.

    [​IMG]

    [​IMG]

    drie kwart jaar later is er een compleet nieuwe versnellingsbak en koppelingsplaten onder gegaan :-)
    De auto staat nu op 105000 km dus is nu een kleine 50000km verder na motorswap.
     
  15. Deze XR2i heeft origineel een 1.6 8V met 105pk erin gehad, de CVH motor dus.
    De 1.8 16V Zetecs kwamen pas vanaf Februari 1992.

    Hier is dus meer omgebouwd, ik vermoed ook een deel van de electronica en de kabelbomen in de motorruimte.

    De 2L Zetec uit de Mondeo 1 heeft 136pk, in de Mondeo 2 zat de 130pk versie. Voor zover ik heb kunnen achterhalen zit dit verschil alleen in de computer ivm uitlaatemissies.

    Ik ben best wel benieuwd welke computer erin zit, die van de Mondeo of die van de XR2i met 130pk. Grote voordeel van de computer van de 130pk XR2i is de toerenbegrenzer die 500 toeren hoger ligt. 6700 om 7200 toeren.

    De reden om het 2L blok erin te gooien, tja ik denk vanwege iets meer koppel. De 1.8 is zoals Marco al zegt wat makkelijker in de toeren te houden. De boring is bij beide motoren gelijk, alleen de slag is anders en daar zit het verschil. Zelfs de nokkenassen, gasklep en lmm zijn gelijk.

    Maar veel plezier met de Fiesta.:rock:
     
  16. Het zal niet moeilijk zijn om je te spotten Chris. Eerst met je bijzondere Focus en dan nu met deze Fiesta.....Have fun with it
     
  17. Gaaf bakkie Chris :thumbs: En zonder die stickers ziet hij er echt veel beter uit. Ben benieuwd naar je ervaringen ermee en zal je verhalen zeker blijven volgen
     
  18. Mooie Fez Chris! Hartstikke mooi dat je een auto naar je smaak hebt kunnen vinden!:thumbs:
     
  19. Overigens komt het interieur uit een Fiesta Turbo. Lekkere stoelen.
     
  20. Gave auto hoor. Veel plezier ermee (maar dat gaat zker lukken)
     

Deel Deze Pagina