1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn escort mk4 rs turbo

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door MartijnB, 16 nov 2013.

  1. #1 MartijnB, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt: 25 feb 2018
    Heb er een nieuwe hobby bij.
    Dacht er al een tijdje aan om een rs turbo aan te schaffen om op te knappen, en heb dat nu gedaan.
    Het is een originele nederlandse auto uit 1988. Heeft 4 jaar stil gestaan en is goed rot.
    Motor loopt prima en turbo is ook helemaal in orde. Verder is alles wel aan vervanging toe.
    Bumpers, skirts, plaatwerk, interieur, enz.
    Ben al flink bezig om alle onderdelen te verzamelen, maar heb al veel gevonden.
    De bedoeling is om alles flink aan te pakken.

    Hier wat foto's

    Zo stond ie erbij.

    20130920_110722.jpg
    Mee naar huis.


    20130920_110941.jpg



    Lichte waterschade na 4 jaar lekkage.:rock:

    Escort rs turbo 010.JPG


    Begin gemaakt met het demonteren

    Escort rs turbo 002.JPG

    20130923_211023.jpg

    20131007_134843.jpg

    20131016_064706.jpg

    20130925_000759.jpg


    20131022_004817.jpg

    20131022_004741.jpg
     
  2. Mooi project, Oude Escort en Turbo :)

    1 tip, pas je op met je chassisnummer, als die niet meer leesbaar is moet die er bij de RDW opnieuw ingezet worden, evt op een nieuwe plaatdeel maar dan moet de auto in elkaar naar de RDW toe, dit zou ik voor het opknappen nog doen, mocht het nodig zijn.
     
  3. Mooi project.
    Als liefhebber ga ik deze zeker volgen.
    Ga je hem weer helemaal standaard opbouwen of heb je er ng andere plannen mee?

    Keep the rs turbo's alive:cheer:
     
  4. Hey,

    mooi project, maar lijkt me echt een berg werk, succes ermee:thumbs:
    een raad ; die wielen:butt::butt::butt:
     
  5. #5 MartijnB, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2013
    Bedankt voor de tip.
    Had ik al nagevraagd bij de rdw.
    Kunnen ook bij je thuis komen om het nummer in te slaan. Moet nog een keer een afspraak maken.

    Ik wil het uiterlijk helemaal standaard houden, behalve de kleur. Daar twijfel ik nog over.
    De kleur van jou rst heeft mijn voorkeur.:D
    Ik heb ook elektrische ramen, spiegels en centrale deurvergrendeling gekocht om erin te bouwen en zo'n speaker joystick. Lekker jaren 80.
    Verder wil ik wel wat aan de motor veranderen. Andere nokkenas, grotere intercooler, en de chip.
    Jou project volg ik ook al een tijdje.

    Dat is wat ik dacht.;)
    De wielen zijn al verkocht en de originele rs turbo velgen liggen al in de garage.:cheer:
     
  6. Gelukkig, want die hertengeweien zijn wel ernstig lelijke velgen onder een escort. Dit zit eruit als een project, zelf zou ik zoiets nooit doen hahahahaha.

    Kun je er makkelijk nieuw plaatwerk bij krijgen? Of gewoon een harde 1.1 ofzo erbij als donor. Kun je zelf lassen?

    Oh en over de kleur, dit is een originele Nederlander, een topmodel en jij gaat m helemaal restaureren. Dan verdient deze het de originele kleur te krijgen. Is voor de waarde ook beter. Probeer alles vast te leggen van wat je doet, bouw een dossier op, probeer zoveel mogelijk van oude eigenaren te achterhalen, en historie van de auto op te bouwen. Dat is allemaal belangrijk voor de waarde, zeker over een jaar of 10.

    Bij de rdw kun je een verzoek doen om in contact gebracht te worden met voorgaande eigenaren. Zij schrijven die eerdere eigenaren dan aan met het verzoek contact met jou te leggen. Ze kunnen terug tot ergens 2000 geloof ik. Dus dat is wel de moeite waard om snel te regelen, voor wel eer een jaar verder zijn.

    Dit draadje ga ik ernstig volgen!
     
  7. Goed bezig! Altijd weer goed om te zien dat er een Escort RST gered wordt! :) Blijf dit ook volgen! Heb er zelf 2 gehad, blijft een bijzondere auto en ze worden bijna met de dag zeldzamer.
     
  8. #8 S1 RST, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2013
    Top man:thumbs:
    De originele velgen zijn IMHO ook alleen maar mooi op een S2RST, echter zijn ook moeilijk te verbeteren. Er zijn wel andere mooie wieln voor op een RST, maar zoals meestal met een RS had ford het hier ook helemaal juist met de wielen die af fabriek kwamen.
    Wat betreft kleur, inderdaad als het hier een originele auto betreft zou ik ook overwegen om hem terug originele kleur te geven, is trouwens IMHO de beste kleur op een RST, ook altijd mooi met witte motorsport wielen:mrgreen: Ik heb destijds met de S1 ook lang getwijfeld om hem frozen white te doen ( ok in 2001 bestond die nog niet, wij noemden het gewoon ijskast wit:D) echter ben ik blij dat ik voor het originele diamond white ben gegaan.
    Enkele pics van mijn S1 ter inspiratie:mrgreen:

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]



    Veel plezier en succes met je project

    gReetS Chris
     
  9. Een witte Escort Mk4 Turbo :thumbs::thumbs::thumbs::kwijl:

    Je hebt er zo te zien nog heel veel werk aan, maar als die eenmaal klaar is :rock:
     
  10. Dank je voor de tip. Is misschien wel leuk om te doen. Ben overigens niet van plan om als de auto klaar is deze te verkopen.
    Denk dat ik opzoek ga naar een auto voor plaatwerk. Ik kan niet lassen, maar een kennis van me wel, dus dat komt wel goed.

    Hele mooie s1.
    Zo wil ik hem ook. Ben nu nog meer aan het twijfelen over de kleur. Dat wit is ook heel mooi.
     
  11. Ik zou hem in rood of het grijs/blauw spuiten.
    Vind het een erg gaaf model, en zeker als je hem helemaal origineel gaat maken, zonder tupperware plastic rondom.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Mercury Grey was dat, uit mijn hoofd.. In het rood heb ik hem ook gehad. Maar dan met '90 spec bumpers en spoiler, ook wel de zgn. "flap-oor" spoiler.
     
  13. Inderdaad, Mercury Grey, Radiant Red & Diamond White ;)
     
  14. Niek,

    ook Rosso red en zwart waren verkrijgbaar in de RS Turbo.

    Martijn,

    In het diamond white zijn dacht ik een stuk of 13 verschillende tinten van redelijk wit tot erg gelig. mijne is dan ook in de lichtste tint gespoten, echter wel diamond white. het is maar een tip:mrgreen:

    gReetS
     
  15. Wat een mooi project. Vind de mk4 een vd mooiste escort modellen. Ik ga je project zeker volgen. Succes.
     
  16. En weer een mooi en interessant draadje erbij! Succes Martijn!

    PS kijk uit dat het stuur van van de meisjesfiets de lak niet beschadigd..:mrgreen:
     

  17. Mercury grey vind ik de mooiste kleur voor de escort, is ie alleen niet meer origineel.
    Weet nog niet welke kleur het wordt.

    Dank je.
    Krasje meer of minder valt nu toch nog niet op.:schater:
     
  18. Zwart is panther black ;)
     
  19. Super mooi project! succes
     
  20. Gaaf, die restauratieprojecten volg ik graag.
    Veel succes alvast.
     

Deel Deze Pagina