1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn eerste duitse, sorry, engelse auto?!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Carfreak64, 28 nov 2019.

  1. #1 Carfreak64, 28 nov 2019
    Laatst bewerkt: 28 nov 2019
    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Jos, ben 55 jaar, waarvan ca 52 jaar bewust autogek. Ik heb 2 weken terug mijn eerste Ford besteld, een Focus ST line 1.5 Ecoboost 182 HB, nu wachten tot ergens in Februari 2020.

    Kleur Desert Island Blue (blauw is mijn lievelingskleur).
    Verder heb ik er bijbesteld:
    -AGR stoelen
    -B&O geluidsinstallatie
    -Confort Pack
    -Parking pack (de camera in de 308 en in onze 2e auto bevallen toch wel heel goed)
    -Design Pack 2 (oa 18"en LED lichten)

    Ik koop gemiddeld iedere 2 jaar een andere auto, en heb tot nu toe Renault's (7x) oa Megane IV 2.0 TCe 180 GT, Citroen (2x), Peugeot GT's en GTI's (7x) en Mazda (3x) oa de MPS) gehad. Mijn huidige auto is een 308 GT 1.6 THP 205, mijn tweede, maar doordat deze auto nieuw niet meer te koop is en het weer kriebelde moest ik omzien naar iets anders.
    Daar ik graag een auto met wat power binnen een bepaald budget wil hebben was de keus dankzij de huidige WLPT perikelen al snel beperkt tot slechts een 4 tal auto's (VAG komt er bij mij niet in ). Oh ze moesten ca 180-210 pk hebben, niet omdat ik alledag hard rijd, maar gewoon omdat ik het lekker vind over te hebben, daarnaast mag ik op vakantie lekker "sturen".

    De shortlist was nu de Mazda 3 Skyaktiv-X (180 pk), Honda Civic 5d 1.5 (ca 180 pk), Corolla 2.0 Hybrid (180 pk) en dus de Focus en jullie weten wat het is geworden :lol:

    De Mazda viel als eerste af, heb er mee gereden, maar vond de X beduidend meer motorlawaai rond de 130 maken dan de G versie (iets wat in de AW recentelijk ook al aangehaald is), het onderstel was het ook net niet, de CVT van de Corolla en de korte stoelen bevielen niet dus die viel ook snel af. De Honda ging als een speer (gereden met helaas CVT, welke overigens wel goed beviel), echter maakte de wind/banden mij te veel lawaai en waren de stoelen het niet. De als laatste gereden Focus ST-Line beviel als 1.0 tijdens de proefrit meteen zo goed dat die het geworden is. Goede stoelen (ik heb overigens de AGR stoelen besteld) en stil. De Civic en de Focus zijn daarbij de echter rijdersauto's.

    Ik hoop, voordat ik de auto in ontvangst mag nemen, al veel Ford kennis op dit forum opgedaan te hebben. Zo ben ik nu op zoek naar een leuke winterbandenset.

    Groeten,
    Jos
     
  2. Welkom Jos op dit gezellige forum.
     
  3. Gefeliciteerd met de goede keuze!

    PS. Een Ford Focus wordt gebouwd in Saarlouis, maar is van oorsprong een Amerikaanse merk, niet Engels. ;)
     
  4. @McGyver: aan jou en anderen thx. Ik ben blij dat de Focus in een stad dicht bij de franse grens wordt gemaakt (ik ben best wel francofiel :mrgreen:). Een zakenrelatie (hoofd van de afdeling Europese typegoedkeuringen van een grote Duitse keuringsinstantie) wist mij te melden dat de IV voornamenlijk in de UK is ontwikkelt, vandaar ook mijn opmerking ;). Dicht bij mijn woonplaats zal hij ook wel heel wat testrondjes hebben gedraaid (Lommel/BE is niet zo ver van waar ik werk en woon).
     
  5. Welkom!
     
  6. Welkom op het forum .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Welkom Jos!
    Alvast gefeliciteerd en nu veel plezier bij het wachten!
     
  8. Welkom op het forum!
     
  9. Van harte welkom op het forum
     
  10. Wat mij betreft is die kleur ook echt de kleur die bij de Focus past. Mooi!
     
  11. Welkom!
    Mooie intro en een nog mooiere auto in bestelling!!
     
  12. :welcome:op het forum!
     
  13. Welkom! Heeft u nooit problemen gehad met die beruchte THP motor van Peugeot? Dan mag u in uw handjes klappen.
    Erg mooie focus heeft u besteld :)
     
  14. @M. Blaak; Bedankt (ook alle andere leuke reacties, het wachten wordt er niet makkelijker op :think:) Nee nooit, heb 3 1.6 THP's met resp 200, 205 en 205 PK gehad (208 GTI, 2x 308 GT), moet er wel bij schrijven dat ik ze allen slechts 30000 km heb gehad. Allen nieuw gekocht en na 2 jaar ingeruild. De motoren zijn idd berucht, maar het zijn vooral de vermogensvarianten 125 en 155 pk, die van de eerste generaties. Inwendige vervuiling is vanaf de 200 pk versie vanaf ca 2015 ook geen afwijkend issue meer, men heeft bij die modellen zeer veel wijzigingen doorgevoerd, oa aan het uitlaatgas recirculatiesysteem. Verder heeft men de onderhoudsintervallen serieus aangepast, m.a.w. sneller olie verversen (iets waar de 1.5 Ecoboost van Ford nogal gevoelig voor is, juiste olie en zeker op tijd verversen...), maar ook bougies iedere 30000km vervangen.
     
  15. :welcome: Jos op het gezelligste autoforum van NL
     
  16. welkom Jos, en alvast veel plezier van je :focus4:
     
  17. Welkom! Dat klinkt toch als een zeer fijne configuratie! Succes met het wachten!
     
  18. Welkom Jos, klinkt goed :thumbup:
     

Deel Deze Pagina