1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 4 fase 1 Mijn Active 1.5

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Carnetic, 27 apr 2020.

  1. #1 Carnetic, 27 apr 2020
    Laatst bewerkt: 26 jun 2020
    Inmiddels zijn we ongeveer 4 weken en 1000km verder sinds ik mijn Focus Active in ontvangst heb mogen nemen. Ik vindt dat een mooie tijd voor een topic over mijn eigen Focus.

    Nog even voor diegene die het vergeten zijn.
    Sinds 28 maart ben ik in het bezit van;
    [​IMG]

    - Focus Active
    - 1.5 ecoboost handgeschakeld
    - Magnetic
    - Design Pack 2
    - Technology pack
    - BLIS
    - Head up display
    - Parking Pack
    - B&O
    - Winter Pack
    - 10 weg handmatige verstelbare stoelen
    - Comfort Pack
    - Afneembare trekhaak
    - Luxe kenteken platen
    - Zonder type aanduiding

    met name door dit forum op het idee gekomen voor enkele kleine updates
    - Zwarte afdekkapjes deurvangers ✔
    - Beschermkapjes voor de deurstoppers. ✔
    - Schroefbescherming in de deuren ✔
    - Bekleden van muntenbakje ✔
    - Silicone sleutelbeschermhoes ✔
    - Bescherm vilt op gesp bestuurdersstoel ✔

    Forscan aanpassingen

    - Automatische deurvergrendeling ✔
    - Achterlichten aan bij DRL ✔
    - Achtergrond(kleur) wijzigen Sync ??
    - Stoel-/stuurverwarming op Sync ✔
    - Climate control op Sync ✔


    Ik denk nog na over

    - LED Kofferbak Verlichting
    - Covers voor wielmoeren ✔ mei 2020
    - Dashcam voor-en achterzijde ? ✔ mei 2020
    - slotmoer/bout voor de velgen
    - extra set velgen met winterbanden 17” of 18” ?
    - Motor upgrade naar 182 pk


    Wat is mij in positieve zin opgevallen
    - De wegligging, maar dat had ik niet anders verwacht. Het is mijn eerste Ford maar wel al vaker in een
    ford kunnen rijden, daar had ik wel vertrouwen in
    - De motor produceert een lekkere roffel en heeft voldoende trekkracht
    - De zitpositie op de stoelen met mijn lengte van 2 meter
    - Zicht rondom
    - Het lekker licht en direct schakelen
    - Het verwerken van hobbels door de iets hogere afstelling van de Active
    - Verbruik, 1 op 16 ik tank wel BP ultimate
    - Geluidsniveau in het interieur

    Wat is mij in negatieve zin opgevallen
    - kwaliteit van deurbekleding, het lijkt nu al een lichte slijt plek te ontstaan in de linker deur
    - Beperkte mogelijkheden om persoonlijke instellingen te wijzigen
    - Algemene kwaliteit interieur
    - veel melding in het dashboard waarvan sommige met geluid
    - vel brandend airbag lampje op dashboard
    - geluid van B&O installatie

    Ik ga proberen regelmatig hier mijn bevindingen te delen,

    Verder verwacht ik nog een paar kleine update te doen

    onderstaand enkele foto's van de update, de meeste zijn al een keer voorbij gekomen op dit forum
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Rykers, Heusinkveldb, Patman en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Die is goed uitgerust! En de Active is best uniek lijkt me.
     
  3. Exact dezelfde heb ik nog niet gezien, veel focussen zijn lease en mogelijk heeft een lease maatschappij liever een station met automaat, vanwege de afschrijving. Ik rij deze privé. Als je naar de leasetarieven kijkt lijkt dat er wel op wel.
    Tot nu toe tevreden over mij focus. Er zijn altijd wel dingen waarvan je denkt hoe verzinnen ze het en hè dit zit er niet op.
     
  4. De leasemaatschappij maakt het niet veel uit hoor :) Een goede mix is belangrijk: een paar Active's er tussen zijn welkom. Maar wellicht willen werkgevers dat niet, of de leaserijders zelf niet? Zonde, want zo'n Active is leuk :)
     
    Carnetic vindt dit leuk.
  5. Het lijkt erop dat mijn Focus Active ook zijn eerst corona klachten krijgt:(
    Door het vele thuis werken wordt de auto zeer weinig gebruikt.

    Bij het openen van de deur verschijnt nu al een paar keer de melding “Systeem schakelt uit om accu te besparen”. Na een dag op kantoor gewerkt te hebben krijg ik deze melding voor de terugweg niet maar de volgende ochtend weer wel. Enkel reis is 22 km .

    Wat daarbij merkbaar dat bij het inschakelen van de normale cruise controle die 3 piepjes heel erg schel klinken over de voorste speakers en de achteruit rij sensoren ook. De achteruitreissensoren klinken ook nog schel nadat ik de rit gemaakt heb. Maar zet ik de auto even uit en start dan weer aan dan klinken de sensoren normaal. Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat de accu de oorzaak is.
    Afgelopen weekend een flinke rit gemaakt want is moest nog steeds de F9 versie van de navi installeren. Wat trouwens goed gelukt is. Ruim 120 km gereden in 1 1 /2 uur. Ik ging ervan uit dat de accu dan wel weer bijgeladen was. Maar nee volgende ochtend dezelfde meldingen.

    Ik heb hier ergens gelezen dat bijladen met een druppelader niet wordt aanbevolen omdat dat de elektronica niet registreert hoeveel de dynamo bijgeladen heeft.
    Is dit inderdaad niet aan te bevelen ?

    Ik wil niet gelijk naar de dealer gaan want ik heb er een dashcam ingebouwd en de dealer zal ongetwijfeld dit als oorzaak aanwijzen, ondanks dat het 10 maanden geen enkel probleem was.
     
  6. Lol, lekker vertrouwen heb je in je dealer :schater:

    Ik zou 'm toch naar de dealer brengen. je hebt niet voor niets garantie....
     
  7. Alles wat je omschrijft heb ik ook ervaren inderdaad. Bij mij deed de keyless entry het ook niet meer via de passagiersdeur.
    Heb toen een lange rit gemaakt. En bijv. de stoelverwarming etc. allemaal uitgelaten.
    Na deze rit, het afsluiten van de auto, en daarna weer heropenen was alles verholpen en weer "origineel"
     
  8. Als je de dashcam heb aangesloten op een stroombron die pas van stroom voorzien wordt nadat je de auto hebt gestart of je maakt gebruik van een continu voeding met accu beveiliging, dan zit je goed. Is dit niet het geval dan zou de dealer zomaar een punt kunnen hebben. Ik zou zeggen, zeker gezien de leeftijd van de auto, ga naar de dealer en hoor aan wat ze daar te vertellen hebben. Ik neem aan dat ze je niet zullen slaan ;)
     
  9. Inmiddels contact gehad met dealer, Ze geven aan niets te kunnen zegen zonder dat de auto daar is. Logisch uiteraard. Ze hebben de auto dan een paar uur nodig om aan de accutester te hangen.
    Zal kijken of ik tot een afspraak kan komen.

    Wat mij al een paar is keer is opgevallen dat er in het cockpit deel van de teller een groter dan teken staat met 120 erachter. Deze ligt niet op bij het op contact zetten. En is ook alleen zichtbaar als het licht op een bepaalde manier er op valt. Kan in het instructieboekje er niets over vinden. Iemand een idee wanneer deze aan zou kunnen gaan ?

    https://ibb.co/WyHBc6H
     
  10. is dat niet je speed limiter?
    die kun je inschakelen als je niet harder wilt rijden dan 120?
     
  11. Zou het de MyKey instelling kunnen zijn?
    Je kan aan een sleutel bepaalde eigenschappen toekennen. Eén van die eigenschappen is een maximale snelheid die met de auto gereden kan worden als betreffende sleutel wordt gebruikt.
     
  12. Ford gebruikt een standaard tellerbak waarbij bepaalde functies alleen in de buitenlandse markt gebruikt worden.
    V.w.b. stroomverbruik: volgens mij is bij meerdere mensen de BMS sensor op de accu vervangen omdat deze niet goed bleek en voor exact dezelfde problemen zorgde.
     
  13. Speedlimiter is het niet, die kun je op bijna alle snelheden zetten. De ingestelde waarde is af te lezen tussen de klokken. Mogelijk inderdaad een functie die in Nederland niet geactiveerd is.
    Betreft stroomgebruik, ik wacht de reactie van de dealer wel even af, moet nog een afspraak maken, zal de bevindingen hier delen.
     
  14. Ik heb begrepen dat in sommige landen (India) een warning + buzzer aanwezig moet zijn als je boven de 120kmph komt. Daar zal het wel voor zijn.
     
  15. Mijn vrouw rijdt ook erg weinig momenteel, FF staat soms 2 weke stil in garage, de verwachte km-stand nu zou rond de 60K moeten zijn maar is nog geen 30K.
    Goed bij inruil volgend jaar.
    De FF "hangt" momenteel aan druppellader en dit gaat prima.
    Na ritje van 15-20 min werkt de PDC weer via de speakers en ook de Keyless entry op de achterportieren doet het dan weer.
     

Deel Deze Pagina