1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Met 'focus' op mijn "Rally edition"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JMolenaar, 30 jul 2020.

  1. Waar haal je dit vandaan? :think:

    De Rally Edition was een speciale uitvoering vanwege het winnen van het WRC. Het is een Futura uitvoering met sportonderstel, ST-spoiler en 5-spaaks 17 inch velgen.

    Jouw Focus is volgens mij wel een RE.
     
    hans01 vindt dit leuk.
  2. Het onderstel tussen de Futura en de RE is hetzelfde. Allebei de versies zijn een 1cm lager dan de andere uitvoeringen.
     
    McGyver vindt dit leuk.
  3. Mijn focus mk2 is ook 100% een rally edition, echter is ie niet helemaal hetzelde als een futura. Voor zo ver ik weet wat mk1 betreft had de futura een ledere interieur, en ik weet niet precies hoe dat zit met de mk2 maar verwacht dat dat hetzelfde zou zijn. En mijn RE heeft geen ledere interieur, echter is dit voor mij ook veruit onnodig.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
     
  4. #44 Marco Morello, 21 okt 2020
    Laatst bewerkt: 21 okt 2020
    Dat de RE in vergelijk met de Ghia en Titanium minder in zijn spullen zit, is gewoon een feit. De regensensor werd standaard meegeleverd met de automatische dimmende binnenspiegel, zoals ook op de Futura (MK2.1). Het interieur is niet anders dan in bijv. de Futura. De 2.0 Duratec HE is altijd al met een distributieketting geleverd. Ik heb dezelfde motor in mijn MK fase II Titanium zitten.

    Maar dat ie minder in zijn spullen zit, wil niet zeggen dat je geen topic kunt bijhouden.
     
  5. De foto die je ziet is mijn auto.
    Jullie hebben het steeds over Mk2,5 of MK2,1. Wat houd dat in :roll: ben geen ford kenner haha
    In mijn auto zit een ketting en is van 19-09-2008
     
  6. Prima, en al doende leert men.
    Echter mag van mij de topic gesloten worden, ik vind het namelijk jammer dat het ter strenge constant benadrukt moet worden dat het "karig" moet zijn. Voor jou is het misschien "karig" maar voor een ander niet.
    Ik vind vanaf dat ik als jong menneke naar auto's keek, ford het meest er uit springen.
    Ben nu 24, en dan kan je toch niet verwachten dat ik de volledige geschiedenis achter alle modellen weet. Ondanks het feit dat google de meeste wegen beloopt, echter heb ik niet zo veel tijd om me daarin te verdiepen. Heb hiernaast ook werk wat gedaan noet worden. Maar het feit blijft er doordat er zo op gehamerd word dat het een "karig" model zou zijn, dat voor mij de pret voorbij is.

    Jammer voor de mensen die het wel graag hadden willen volgen.

    Fijne avond nog.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
     
  7. #47 gerardTDCI, 21 okt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2020
    MK2.1 is een :focus2: van de 2e generatie, die jij hebt is een MK2.2 of ook wel 2.5 genoemd.
    jij hebt de gefacelifte versie van de :focus2:
     
  8. Mk2 is het 2e type van de Focus, dus de Focus van eind 2005 tot 2011.
    De Focus van voor de facelift (2005-2008) is de mk2.1, de Focus van na de facelift (2008-2011) is de mk2.2 of door sommige ook wel mk2.5 genoemd.
     
  9. Zie hierboven :mrgreen:
     
    montagne vindt dit leuk.
  10. Heel eerlijk snap ik je probleem niet. Ik wijs je op de verschillen, maar ik zeik je wagen niet af. Ik zou het dan ook jammer vinden als je om zoiets dit forum zou verlaten. Het gaat niet om de spullen, maar wat je ermee doet.
     
    McGyver vindt dit leuk.
  11. Oke weer wat geleerd.
    Ben wel benieuwt naar de verschillen van zonder en met facelift.
    Iemand toevallig daar een mooie voorbeeld foto van ?
     
  12. Ik ben bang dat je de term karig verkeerd opvat. Het is absoluut geen poging om jouw auto af te zeiken!
    We hadden het over de RE uitvoering. Dat klinkt heel wat, het is echter niet de rijkste uitvoering. Dat maakt het dus dat er lekker gehobbyd kan worden aan de auto. Dat heb ik ook gedaan met mijn Rally Edition! Van stootlijsten in kleur tot een ander radio en van xenon koplampen tot een andere achterruitwisser.
     
    Marco Morello vindt dit leuk.
  13. Jammer dat je het topic niet bij wilt houden, je hebt veelal positieve reacties gehad en persoonlijk kreeg ik niet het gevoel dat Marco specifiek jouw focus karig heeft genoemd.

    Ik hoop dat je van gedachten veranderd, je hebt een mooie focus met een kleur die je niet vaak ziet en er zullen ongetwijfeld mensen zijn (waaronder ik) die benieuwd zijn naar de verdere updates die je gepland hebt.
     
  14. Zoals McGyver aangeeft, is karig misschien niet het juiste woord. Minder luxe uitgerust, dekt meer de lading. Feit blijft dat het heerlijke auto’s zijn met een dito weggedrag. De 2.0 Duratec is ook een hele fijne motor, wel opletten met olieverbruik. En met een beetje moeite is er heel wat te doen met een RE. Climate control is bijvoorbeed geen onbegonnen zaak, 4 elektrische ramen ook niet etc. Fase II spiegels al veel meer, aangezien die behoorlijk afwijken van de fase I. Dus, laat je niet zo op de kast jagen.
     
  15. Ben nu even aan het google.
    Klopt het dat er geen Rally editions zijn gemaakt na de facelift ? Zie alleen die uitvoering voor de facelift.
    Haha als dat klopt heeft de dealer het niet goed vermeld. Niet dat ik het erg vind want heb liever luxe dan een term Rally.
    Mijn auto heeft trouwens wel een dimmende binnen spiegel en automatische regensensor.
    Vind mijn auto best luxe uitgevoerd vergeleken mijn vorige focus wagon van 2010, die had geen automatische dimmende binnen spiegel en automatische regensensor en boardcomputer.
     
  16. @JMolenaar Laat je wil van het bijhouden van een topic niet beinvloeden door 1 woordje wat misschien niet zo bedoeld word. Denk dat hoop mensen het leuk vinden om het vervolg te zien. Het is ook iets voor jezelf als een soort van geschiedenis, dus hou het lekker bij en laat je niet ontmoedigen ;)
     
  17. Jammer , ik volg het draadje graag
     
  18. Deze Focus is op zeker een rally edition.
    Ik heb er zelf twee gehad. Een rode en een blauwe.
    De Rally Edition is altijd een Focus 2 fase1 met een 2 liter Duratec motor. Misschien wel de beste motor die Ford gemaakt heeft.
    Extra aan deze editie waren de 17” velgen, de grote achter spoiler en een sport onder stel.

    Deze speciale groene kleur stond als demo bij heel veel dealers. Toen vond ik de kleur niet zo mooi, maar als ik hen nu zie vind ik het wel een hele mooie kleur
     
  19. Ik haak in. Ik heb ook een RE 2.0 145pk gehad. En wat was dat een heerlijke wagen! Ik moet eerlijk bekennen dat de RE lekkerder reed met een caravan erachter dan mijn huidige 3.1 ...
     
  20. 1.8/2.0 Duratec is geen Ford motor, maar een Mazda motor. Qua betrouwbaarheid staan de 1.8 en 2.0 zetec motoren uit de MK1 mijns inziens op een hoger niveau.
    De 2.0 Duratec is wel een hele fijne en soepele motor. Alleen die oliehuishouding...
    Het blijven japanse motoren.
     

Deel Deze Pagina