Tourrit “in het Zuiden” en meeting

bij Van Mossel Ford Breda

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mercedes Sprinter 907 > Camper is klaar!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Spades, 11 mei 2021.

  1. Erg mooi geworden.
    Veel campeerplezier gewenst!
     
    Spades vindt dit leuk.
  2. Mooi geworden! Wel jammer van dat gewicht. Heel veel plezier van je mooie camper!!
     
    Spades vindt dit leuk.
  3. #63 jason101, 21 aug 2021
    Laatst bewerkt: 21 aug 2021
    Lekker hoor hey. Een camper betekent vrijheid. Je stapt in en rij lekker verder. Buurman van mij gaat vandaag voor 5 weken met de camper naar Duitsland.
     
    Spades vindt dit leuk.
  4. Mooi man! Veel plezier ermee en ervan.
     
    Spades vindt dit leuk.
  5. Hij is mooi geworden! Hopelijk heb je er heel veel plezier van.
     
    Spades vindt dit leuk.
  6. #66 Spades, 5 okt 2021
    Laatst bewerkt: 5 okt 2021
    Inmiddels zijn we nog een keer weggeweest met de bus. Althans, ik met mijn zoon van net 1. Mijn vriendin had een weekend met haar werk en ik had geen zin om thuis te zitten. Beetje behelpen met een bewegelijke peuter maar over het algemeen hebben we ons goed vermaakt haha.

    De bus heeft inmiddels nog een update ondergaan in de vorm van een trekhaak. Daarvoor moest de treeplank achterop ook vervangen worden om ruimte te maken voor de haak. Ik ga toch eens met de drager en de fietsen achterop naar de weegbrug om te kijken waar we op uitkomen. Als dat echt niet acceptabel is komt er een karretje achter voor de fietsen. Was maar goed dat ik onderhandeld heb over de prijs met de Mercedes dealer. Ik ben niet zo happig om daar alles maar te laten doen maar er zit zoveel elektronica in deze bus dat ik dit alleen bij de dealer of een specialist wilde laten doen. Diezelfde specialist die ook de andere opties heeft bijgebouwd, nadeel is alleen dat die op 2 uur rijden zit. Deze was in eerste instantie 500 euro goedkoper dan de dealer en daarvoor wilde ik wel heen en weer rijden maar het bleek bij de Mercedes dealer mogelijk om er meer dan 300 euro af te lullen waardoor ik het verschil niet meer de moeite vond. Nog los van de diesel die het ook had gekost om heen en weer te rijden. Het bleek toch meer werk dan ze van tevoren dachten maar de haak zit erop.

    [​IMG]

    De bus is ook terug geweest naar de verkopende partij voor twee garantie dingen. Vanaf het begin werkte het achterlicht aan de rechterkant minder goed dan links. Lampje vervangen dacht ik, maar bij het loshalen van het geheel bleek dat er een sloot water in het licht gestaan heeft ooit. De printplaat was aan de onderkant helemaal verroest. Dat mochten ze onder garantie op gaan lossen vond ik :) Ook de start stop heeft het nooit gedaan sinds ik de bus in bezit heb. Mijn ervaringen zijn wisselend in het algemeen, bij de Sprinters en anders Mercedessen waar ik wel eens mee gereden heb deden ze het vaak al voor het einde van de straat. De Opel Corsa die we gehad hebben deed het vooral in het voor en het najaar goed en de Focus die we nu hebben slaat dan weer nauwelijks af. Dat laatste lijkt gewoon een producteigenschap te zijn want dat is nu eenmaal mijn ervaring met Ford. Ook de start stop bleek toch wel echt kapot (weet niet precies wat ze gedaan hebben) want inmiddels werkt dit weer prima.

    [​IMG]

    Ook ben ik met de bus naar Carrec geweest voor een advies over de vering en het rijgedrag. Een bus als deze kan 3.500 kilo hebben maar dat betekent niet dat de bus lekker rijdt als hij altijd zo zwaar is. Dat vertaalt zich in een onrustige achterkant, de vering is altijd een paar centimeter ingedrukt en dat merk je over hobbels en in bochten. Het advies was om Koni Special Actives te plaatsen (Geen hulpveren o.i.d.) en daarmee zouden onze klachten voor het grootste deel opgelost moeten zijn. Dit gaat in november of december gebeuren.

    De bys staat nu even bij mijn ouders, we verwachten eind oktober ons tweede kindje en om niet helemaal leeg te lopen op de parkeerkosten van de kraamzorg is de plek van de bus dus even nodig.
     
    Ecobeast, Edgarcmax en gerardTDCI vinden dit leuk.
  7. Dat laatste is toch de mooiste upgrade, een tweede monstertje erbij. Gefeliciteerd man!!
     
    Spades vindt dit leuk.
  8. [​IMG] [​IMG]

    Kleine toevoeging: onze schuur op wielen. Hier gaan we wat extra spul in meenemen en de fietsen. Veilig, droog en schoon!
     
    gerardTDCI en M.Blaak vinden dit leuk.
  9. Ideaal zoiets
     
  10. Zo zeg, dat wordt een beste combinatie!
     
  11. Nooit genoeg ruimte om spullen mee te nemen. Zeker niet op vakantie. Die aanhanger komt zeker van pas ;)
     
  12. Na de inbouw vond ik dat de bus niet zo lekker reed. Nu verwacht ik geen ST-Line prestaties maar een aantal dingen vielen mij wel op. De bus was op snelheid lastig in een rechte lijn te houden, veel corrigeren om in de rijbaan te blijven. Onrustig weggedrag over het algemeen. Over hobbels heb ik de bumpstops al wel eens geraakt, met een bus als deze en met dit gewicht zijn er hobbels in de weg die je met een normale auto nauwelijks voelt. Sommigen hier kennen Carrec Technocenter wellicht van de klokje rond keuringen van Autoweek, mijn broertje heeft zijn auto (BMW) daar ook wel eens heengebracht voor onderhoud en die ervaring was ook erg goed. Het is niet goedkoop maar dat hoeft goed onderhoud wat mij betreft ook niet altijd te zijn. Omdat de bus tegen het einde van zowel de fabrieksgarantie als de aanschafgarantie liep heb ik de bus naar Carrec gedaan om te kijken naar de algehele staat (daar kwam gezien de leeftijd en kilometerstand eigenlijk niets uit gelukkig) en voor advies over hulpveren of andere schokdempers. Na een proefrit en een gesprek kwamen we erop uit dat we nu eerst de schokdempers zouden vervangen voor Koni Special Actives en daarna zouden kijken of er nog meer nodig zou zijn.

    De Koni's zitten er inmddels onder, ik heb er zelf nog niet mee gereden maar mij is verteld dat het een wereld van verschil is. Ondanks dat er nog navraag gedaan is bij Koni zelf over eventueel een extra bladveer of andere aanpassingen is het advies om het er nu bij te laten. Mede omdat we al weten dat er gewicht uit de bus gaat en overgezet gaat worden in de aanhanger. Er is nog verbetering te halen maar daarvoor wachten we ook nog even het advies van Koni af. Als ik de bus terug heb zal ik zelf eens uitgebreid gaan rijden, ik weet hoe hij reed en hier op de A44 zijn een paar leuke bruggetjes waar je wel het 1 en ander kan uittesten.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. De rubber stop op de achteras zit wel erg dicht bij de as. Is die bus zo zwaar (overbeladen) ?

    mijn voorkeur zou zijn een set luchtvering achterop
     
  14. Hij zit er wel dichter op dan als je hem leeg zou bekijken. Overigens is dat op zichzelf geen ramp, ze mogen het gewicht hebben, of het lekker rijdt is een tweede. In dit geval zou er waarschijnlijk een extra bladveer bijgeplaatst moeten worden om hem hoger op de poten te krijgen, misschien dat we dat nog doen maar we gaan eerst zo eens kijken. De bus is niet overbeladen overigens.
     

Deel Deze Pagina