1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Melvin's 2.5 ST >> Quaife Differentieel geplaatst <<

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Meeelv, 2 aug 2014.

  1. #321 Marco Morello, 26 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2017
    Bij het terugplaatsen van je subframe wel centreerpennen gebruikt?
     
  2. Uiteraard ;)
     
  3. Had het al gezien op fb. Blijft een goede upgrade zoals te horen :thumbs:
     
  4. [MENTION=12524]Meeelv[/MENTION]

    Die keerringen voor de aandrijfassen, zijn die voor beide kanten hetzelfde?
    Heb je originele van Ford gebruikt of bv van SKF? Type?
     
  5. Zijn links en rechts idd hetzelfde. Ik heb ze bij de dealer gehaald omdat ik ze zelf via onze leverancier niet kon bestellen.
     
  6. [​IMG]

    Hier nog een foto met de centreerpennen. Vanmorgen de auto ook even uitgelijnd. Kan ik voorlopig weer vooruit.

    Hij moet alleen nog opnieuw uitgewogen worden maar dat komt met de tijd wel een keer :)
     
  7. lekker hoor, zo'n klusfamilie :thumbs:
     
  8. Wat bedoel je hiermee?
     
  9. uitlijnen denk ik ;)
     
  10. #330 Meeelv, 1 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2017
    Nee uitwegen, uitlijnen had ik al gedaan zoals je kon lezen ;)

    Ik neem aan dat ik jou niet hoef uit te leggen wat uitwegen is ? Ik schat in dat jij deze kennis ook wel hebt.

    Voor de onwetenden; omdat ik een schroefset heb kun je de gewichtsdruk per wiel afstellen. Het is het beste om de crossweights zo dicht mogelijk bij de 50/50 te krijgen. Hierdoor verbeter je als het ware de gewichtsverdeling van de auto. Ook kun je hiermee de rijhoogte preciezer afstellen dus niet dat hij bijvoorbeeld RV 0,5cm hoger staat dan LV. Om maar een voorbeeld te noemen.
     
  11. Maar dan verandert dus ook de hoogte toch?
     
  12. #332 Meeelv, 1 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2017
    Dat klopt. Maar met uitwegen krijg je ook inzicht of de hoogte bijv. LV en RV hetzelfde is. Dus niet dat hij aan de ene kant 0,5cm hoger staat.

     
  13. Ik wist het iig niet, had een vermoeden, aangezien dit in de RC wereld ook veelal besproken en gedaan wordt. Maar niet gedacht dat men dit ook met straatauto's doet.
     
  14. (Misschien gekke vraag) Dan doen ze dat zeker als je in de auto zit of luistert het niet zo nauw?

    P.S:Goed bezig! :thumbs:
     
  15. Ja ik weet best wat uitwegen is/doet , is wel een beetje overdreven denk je ook niet?
    Als je dan toch aan het miereneuken bent, dan moet je na het afstellen van je schroefset de auto opnieuw uitlijnen.
     
  16. Oke, dan heb ik niets gezegd. Ik denk niet dat veel mensen met een straatauto het doen, omdat veel mensen niet eens weten wat het is/dat het kan. Maar ik heb dat soort dingen gewoon graag in orde en vind het ook leuk om te doen.

    Dat doen we idd als ik in de auto zit :) En we leggen ook nog wat gewicht bij de bijrijderskant omdat er vaak op het circuit wel iemand langs zit.

    Jij mag het overdreven vinden, ik vind van niet. Ik heb dat gewoon graag in orde en zo goed mogelijk.

    En na het uitwegen word de uitlijning idd ook nog gecorrigeerd. Ik heb hem van het weekend zelf even uitgelijnd omdat het stuur helemaal scheef stond en omdat alles los was geweest. Ik ga hier niet mee rondrijden totdat het moment daar is dat hij word uitgewogen.

    En als je een uitlijncomputer tot je beschikking hebt, waarom zou je het dan niet gelijk even doen :) Weegschalen heb ik niet zelf ;)
     
  17. Houd je dan ook nog rekening met de vullingsgraad van de brandstoftank.

    En ga je dan de plek die te licht is verzwaren met ?
     
  18. Begrijp me niet verkeerd, je moet het uiteraard voor jezelf bepalen of je het wil doen.

    Persoonlijk zou ik het niet doen met een straatauto , maar goed... je hebt wel meer dingen gedaan die ik niet zou doen met een daily ride.
    Als je pech hebt dan komt je auto 'achterover' te staan na het uitwegen.
    Technisch misschien de beste keus, maar het ziet er niet uit.
     
  19. Ja, ook daar word rekening mee gehouden. Achterkant verzwaren zou nog kunnen maar daar wil ik niet al teveel mee gaan doen. Heel misschien in de toekomst de accu verplaatsen naar de kofferbakruimte maar veel meer dan dat ook niet.

    En als je bedoelde de passagiersplek verzwaren tijdens het uitwegen, daar hebben ze bij dat bedrijf gewoon gewichten voor liggen.

    Het scheelt dat het niet echt een ''daily'' ride is voor mij. Ja het is mijn enige auto, maar hij staat de hele week in principe stil. Als ik met mijn vader naar de zaak rij 's morgens pakken we gewoon de Peugeot 107.

    Ik gebruik mijn auto alleen om 1x per week naar school te gaan en 's avonds / in de weekenden als ik weg moet. Dus echt een daily is het niet.

    De auto zou idd achterover kunnen komen staan, echter valt dit reuze mee. Voorheen was hij ook al uitgewogen en je zag niet dat hij duidelijk achterover hing. Dus daar maak ik me niet zo druk om :)
     

Deel Deze Pagina