1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Meguirs VS Stipt

Discussie in 'Wassen & Poetsen' gestart door Hans MK2 RS, 15 jul 2021.

  1. Zelf was ik altijd fan van meguirs, maar ik sta altijd open voor betere producten.
    Velgen reinigen kan een lastig klusje zijn, ik volg nu ea op YouTube de filmpjes van stipt polish point, en dat maakte mij erg nieuwsgierig.
    Hoe sterk zijn de velgenreinigers van beiden, ik heb ze voor je getest.
    2 vieze velgen van me stiefzoon zijn peusnot, niks schrobben, gewoon opspuiten, 5 min intrekken en met een waterstraal schoon spuiten.
    Resultaat na intrekken na 5 min:
    Meguirs:
    IMG-20210715-WA0005.jpg


    Stipt:
    IMG-20210715-WA0004.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Na afspuiten,
    Meguirs:
    IMG-20210715-WA0003.jpg

    Stipt:

    IMG-20210715-WA0006.jpg

    Winnaar: Stipt!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Edit: was iets te enthousiast met reageren geloof ik... Maar alsnog vind ik de resultaten niet spectaculair, stipt wel beter dan Meguiars. Ben wel van mening dat een borstel erbij gebruiken geen overbodige luxe is en wel meer effect heeft.

    Kan aan mij liggen maar ik vind beide niet echt bijzonder schoon... Toevallig ook ervaring met Monello Non Ferro? Die wordt helemaal paars als het met remstof in aanraking komt, dit lijkt niet zo heel erg heftig te reageren, terwijl de velgen best smerig zijn...

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  4. Ho, ho,
    Dit is ZONDER velgen borstel, gewoon puur laten zien hoe sterk beiden producten zijn
     
    Crafter vindt dit leuk.
  5. link staat erbij :lol:
     
  6. Maar die lucht is echt geen geintje. Dat moet je echt alleen gebruiken als je in een goed geventileerde ruimte staat of nog beter: BUITEN.
     
  7. Haha, Monello ruikt ook alsof het al een tijdje voorbij de houdbaarheid is... Zal wel iets biologisch zijn. [emoji848]

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  8. Ik hou het voorlopig even bij kenotec ultra.



    Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
     
    Jvdpol en gerardTDCI vinden dit leuk.
  9. Stoomreiniger met zachte borstel werkt perfect. Ik heb geen velgentroep meer nodig.
     
  10. Voor de velgmoeren verdiept in de velgen gebruik ik een schone ronde verfkwast ook makkelijk rond om gekitte ramen, randen, logo's enz, en voor diep in de velgen een grote lange zachte velgenborstel.
    Wat ik niet verteld heb bij openen van deze topic is, is dat ik de "real effective cleaner" van stipt had gebruikt. (Ook top resultaat onderzijde motorkap icm zachte borstel!!)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. dat paars uitslaan is een chemische reactie met ijzerdeeltjes (non-ferro) niet met remstof. ;)

    op welke velgen heb je het gebruikt? voor en achter of alleen voor/achter?

    real effective cleaner werkt heel goed maar mijn ervaring is als je 4 velgen met wielkasten inspuit, je de helft van het flesje al kwijt bent.
    relatief dus best wel duur.
     
  12. #14 VinRS, 15 jul 2021
    Laatst bewerkt: 15 jul 2021
    Stipt.. ik weet het niet, de helft van de webshop lijkt 1 op 1 van aliexpress te komen, maar gaat flink over de kop. Z'n fabrieksnieuwe auto's zien er super uit, maar z'n how to videos geven me de kriebels, niets 2 emmer methode, met dezelfde wash mitt de velgen doen, etc etc .. brrrr . Ik zie stips zelf als een hele goede (social media) marketing machine ..

    Ik zou lekker bij Carclean of andere detailing shops winkelen. Zelf hele goede ervaring met Monelle anti-ferro en IronX (beide stinkt vreselijk, werkt heel fijn)
     
    Jackie D vindt dit leuk.
  13. ik hem mijn motorruimte ook met stipt real effective cleaner gedaan. werkte goed alleen duur voor 1 flesje.
    Nu zag ik dat het een "sterke " Alkalische reiniger is.

    Als ik hierop google kom ik 5l containers tegen.
    https://www.degros.nl/ewepo-hd-rein...MIprWxz9rl8QIVTAWiAx0P7wLAEAQYAiABEgLtLPD_BwE

    Er van uitgaan dat het hetzelfde is natuurlijk. ik weet niet of er verschillende soorten alkalische reinigers zijn.
     
  14. Klopt als een bus.
    Kijk bv maar naar zijn velgen borstels , gewoon van Ali maar aardig wat duurder.
    Zijn detail kwaliteiten zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
    [​IMG]
     
    Jackie D, gerardTDCI en VinRS vinden dit leuk.
  15. Review van een porche rijder in een andere groep over stipt [emoji16]
    Amateurs.

    20 jun 2020 8:39
    Een combinatie van liefhebberij voor mijn hobby auto’s en de mooie marketing uitingen van Stipt Polish Point, maakten dat ik in de 2e helft van 2018 een Open Dag van Stipt in Vught heb bezocht en de aanwezige auto’s zagen er geweldig uit.

    Voor het vervolg van dit relaas is het belangrijk om te begrijpen dat Stipt 2 soorten behandeling kent. De termen ‘reiniging’, ‘renovatie’ en ‘restauratie’ lijken door elkaar te worden gebruikt maar er is een minder dure en een dure variant. De minder dure variant zou beschouwd kunnen worden als de ultieme poets- / polijst- / detailbehandeling. Bij de dure variant worden delen gedemonteerd, wordt gespoten, hersteld en wordt delen vervangen door nieuwe onderdelen.

    Eind 2018 heb ik mijn 996.2 naar Stipt gebracht voor een bodembehandeling. Omdat deze auto ook wel eens een slalom of GP Elite trackday rijdt, adviseerde Rick van Stipt een zgn. ‘bodemreiniging’. Kosten 3.025,- euro incl. BTW en dit is dus de minder dure variant. Heeel veel geld maar ach ja, een hobby mag geld kosten en een deel van de kosten zouden zich vertalen in een hogere waarde van de auto. Rick heeft duidelijk aangegeven; bij deze minder dure variant worden geen bumpers, uitlaten etc. gedemonteerd, we doen dat waar we bij kunnen. Ik moet eerlijk zeggen, het resultaat zag er geweldig uit. Ik heb ook de ‘voor’ en ‘na’ foto’s ontvangen. Ik was helemaal in mijn nopjes.

    In juli 2019, ruim een half jaar na de Stipt behandeling, staat deze auto bij Rebel in Steenwijk voor een upgrade naar een instelbaar onderstel. Erwin van Rebel stuurt me een bericht: “Wat is er met de onderkant van deze auto gebeurd?” en ik stuur nog het naïeve antwoord: “Gaaf he, deze heeft een speciale bodemreiniging gehad”. Zo gaaf vond Rebel het helaas niet. De groenblauwe laag van een groot aantal bouten en moeren was aangetast, het vermoeden was door een zuur. Hierbij enkele foto’s als voorbeeld maar ik heb tientallen foto’s gehad van aangetaste bouten en moeren, waarvan ik Rebel verzocht heb ze allemaal te vervangen.

    Afbeelding
    Afbeelding

    Met een doos vol gedemonteerde, aangetaste onderdelen toch maar eens een afspraak gemaakt bij Stipt om dit te bespreken en de verklaring vanuit Stipt was; ‘die aangetaste bouten en moeren heeft de auto (Nederlandse auto, 100.000 KM, volledig Porsche dealer onderhouden) zeer waarschijnlijk voor de behandeling van Stipt al gehad, bij de minder dure variant vervangen we geen onderdelen maar poetsen / detailen zo goed als het kan en door onze behandeling vallen dingen die niet mooi zijn en die we niet vervangen, extra op. Toch vervelend, we kunnen je een goede prijs voor een nieuwe of een andere behandeling bieden maar omdat je wel heel precies en kritisch bent, adviseren we je alleen nog maar de dure variant.

    Ik heb Rick vertelt over een Nederlandse 944S2 die ik inmiddels ook gekocht had en hij zou me een goede prijs maken voor een interieurbehandeling, de dure variant. Waarvan ik voorbeelden had gezien op de open dag, in de mooie marketingfilmpjes en op autoblog, waarbij het woord ‘fabrieksnieuw’ als stopwoord je om de oren blijft vliegen. De goede prijs die Rick me aanbood was 4.537,50 euro incl. BTW voor alleen het interieur van de 944. Kom maar op de doorverwijzingen voor de GGZ, ik gok zelf op een delirium nav een milde Corona besmetting, maar ik heb de auto laten inplannen. (En ja, ik weet dat je voor dat geld ook een leuke 944 kunt kopen)

    Midden mei dit jaar de 944 naar Vught gebracht. Het werk zou 1 – 2 weken in beslag nemen, er zou gebeld worden wanneer de auto precies klaar zou zijn. Niks gehoord tot ik een factuur kreeg, betalen voor 1 juni. Dus maar eens gebeld. Ja, inderdaad de auto is zo goed als klaar maar we wachten nog op een aantal onderdelen van de Porsche dealer. Huh? Wat bleek, met poetsen waren de logo’s van een aantal knoppen af gegaan. Het verhaal van de knoppen van een Ferrari maar nu onverwacht ook bij een Porsche. Blijkbaar sterk spul, dat spul van Stipt. Maar goed, er zouden nieuwe originele knoppen de volgende dag binnen komen en de auto kon zaterdag 30 mei worden opgehaald. Een tijdstip afgesproken dat goed paste in de planning van Stipt. Omdat ik zelf erg van boter bij de vis houdt, wilde ik de factuur betalen voordat ik de auto zou ophalen maar toen bleek de tenaamstelling die was afgesproken niet te kloppen. In Vught aangekomen, stond een rij voor de deur van mensen die de Stipt poets spulletjes wilden komen kopen en vanwege Corona maatregelen 1,5M afstand moesten behouden. Op het afgesproken tijdstip me toch maar even binnen gemeld maar 1 van de medewerkers gaf aan dat Rick nog even bezig was. Na 10 minuten wachten nog maar even gemeld en een kwartier na de afgesproken tijd, had Rick dan eindelijk tijd om me de 944 te overhandigen.

    Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik echt geen geduld heb en een hekel heb aan wachten. Daar komt bij dat ik meer geduld heb als ik in de rij moet staan voor een brood bij de bakker dan dat ik dik 4.500,- euro betaal voor een goed poetsbeurt van het interieur van mijn auto. Als ik dan gek genoeg ben om VIP bedragen te betalen, verwacht ik ook de royal red carpet treatment. Dus mijn eerste tekst was: “Joh Rick, we hadden toch een afspraak voor een kwartier geleden?”. Waarom Rick van Stipt reageerde, we hadden 13 minuten geleden afgesproken en in een andere winkel moet je ook wel eens wachten. In 1 klap was de hele beleving van het ophalen van een bijzonder cadeautje weg. Ik heb de sleutel gevraagd en wilde zsm weg. Maar eerst moest er ter plekke betaald worden. Aan de tekst op de eigen factuur van betalen voor 1 juni, had men geen boodschap, tenaamstelling moest ter plekke nog aangepast worden. Geef me die auto nou maar.

    Eenmaal thuis aangekomen, dat auto eens bekeken. Ik zal verder de foto’s voor zich laten spreken.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Ja de auto is best heel mooi gepoetst. Maar nee, dit is geen fabrieksnieuwstaat. Het garen van de stuurwiel is lelijk afgebrand. Er zitten harde korreltjes in het stuur en het stuur lijkt overgespoten maar niet perfect. Het is geen fabrieksnieuwstaat. Gewoon niet. En het is ook geen 4.500 euro waard. En oh ja, ook de sticker van de aansteker is gepoetst. Toch nog maar eens een mailtje er aan gewaagd. Als ik wilde kon ik het stuurwiel opsturen en zou Stipt dat opnieuw doen en Stipt zou een nieuwe aansteker sturen. Om vervolgens de verkeerde aansteker te sturen. Nou dan zoek ik ook wel weer zelf de juiste nieuwe aansteker.

    Een ervaring rijker, een illusie armer, veel geld armer maar ook leergeld betaald. Misschien dat ze het wel kunnen maar met alle marketing en nu de verkoop van poetsspulletjes (dat is overigens een verhaal apart maar goed) hebben ze het gewoon veel te druk om fabrieksnieuw en de royal red carpet treatment te kunnen bieden, terwijl de prijzen daar wel naar zijn.

    Moraal van dit verhaal; de praatjes, filmpjes en blogs zijn mooier dan het daadwerkelijke resultaat. En het is gewoon niet fabrieksnieuw. Het is zeker een hele goede opknapbeurt, maar een hele goede opknapbeurt kan bij een heleboel detailers. Het is geen 3.000,- euro voor een poetsbeurt van een bodem, en 4.500 euro voor een poetsbeurt van een interieur waard.n

    Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
     
    Malinois en Edgar Focus vinden dit leuk.
  16. Hij wordt ook verwijderd uit groepen.
    Trap er dus niet in [emoji6][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
     
    VinRS vindt dit leuk.
  17. Dat dus. Goede marketing machine, de gemiddelde hobbyist heeft geen idee en valt voor de autoblog verhalen en youtube filmpjes
     
    Malinois en reks vinden dit leuk.
  18. #20 Pibo_Focus_CC, 15 jul 2021
    Laatst bewerkt: 16 jul 2021
    Marketing is in alle werelden het SLEUTELWOORD.

    Of dit nu voor producten of diensten is.
    In mijn /ons poetswereldje, of dit nu professioneel of hobbymatig is hangt af wat de marketing vertelt of je wil wijs maken.
    Wat ik persoonlijk een hilarische vind is, de "geilheid" van het rood/paars gehalte van een velgenreiniger.

    Het rode/paarse is een stofje die als katalysator dient die er voor zorgt dat ijzerdeeltjes paars uitslaan. (Lees marketing, er gebeurt iets wat zichtbaar/tastbaar is) maar geen enkele technische functie heeft. Maar de chemie die eronder ligt zijn werkt moet doen om het "op te lossen"

    Er zijn genoeg goede velgenreinigers zonder het "paarse stofje" die hun werk doen. Dat geldt ook voor het populaire snowfoamen. Hoe dikker het schuim hoe beter wordt er geroepen.

    Ook in snowfoam zit een activator die het schuim gehalte bepaalt, maar niets af doet aan de gebruikte chemie die daadwerkelijk het werk doet. Hoe dik of waterig je snowfoam ook is.

    Zo kan ik nog even doorgaan.
    Wat ik belangrijker vind, dat je omgang hebt met producten die jou bevallen en voor jou werken.
     
    Malinois, PhoenixNLx, R.Zwiers en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina