1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Meerdere symptomen; verbruik olie en KVS, foutcodes

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Anithing, 22 aug 2019.

  1. Beste Focusrijders,

    Een tijd geleden kreeg ik continu de p0039 foutmelding bij het uitlezen.
    Een en ander uitgezocht, het membraan van de turbo bleek kapot. Deze vervangen door een Turbosmart klep. Een stuk of 100km gereden en nog eens uitgelezen: foutcode weg.
    Nu ongeveer 2000 km later de auto weer eens aan de computer gehangen: p0039 weer terug.
    Ook heb ik het idee dat de auto olie en koelvloeistof verbruikt, er stond ook een foutcode in de bcm dat de kvs low was.
    Ik begin me sterk af te vragen of deze auto niet een miskoop was..
    Ik ben een beetje ten einde raad, wat zou er mogelijk aan de grondslag kunnen liggen van deze symptomen, en hoe dit op te lossen?

    Geen idee of het relevant is, maar uitlezen over de ms-can bus geeft een error
     
  2. #2 trucker0werner, 22 aug 2019
    Laatst bewerkt: 22 aug 2019
    1.6ecoboost heeft een terugroepactie gehad waar ze kvs niveau sensor monteren. rede was dat bij laag kvs niveau de kop te warm werd en krom trok. gevolg dat je olie en kvs lekkage kon hebben wat volgens ford brand kon veroorzaken.

    ms-can moet je tool ook kunnen. hs-can gaan over vast gestelde pinnen dat moet elke obd tool uit kunnen lezen. daar over lees je alleen de belangrijke computers, dus motor abs en hoofdcomputer
    over de andere lees je alles wat met comfort te maken heeft, zoals radio en airco bijvoorbeeld

    je eobd tool moet dus ook met de andere pinnen kunnen verbinden. doet hij dit niet kun je dus ook niks uitlezen en krijg je error
     
  3. Deze terugroepactie is destijds uitgevoerd. Wel opmerkelijk was dat de terugroepactie van de koppeling niet kon worden uitgevoerd, door een error gelinkt aan de communicatie met de kvs sensor van de vorige recall.

    Welke tests zou ik eventueel kunnen (laten) uitvoeren wat meer toelichting zou kunnen geven over het kvs/olieverbruik? De kvs is gewoon helder van kleur, dus kapotte koppakking lijkt me niet.

    Klopt, eerder deed ie zowel hs-can als ms-can. Alleen krijg ik nu steeds een error over de ms-can bus
     
  4. Ik weet niet waar je de auto hebt gekocht maar ik zou me eerst daar melden.
     
  5. Particulier in Duitsland, dus dat is helaas geen optie. Vandaar dat ik hier om advies vraag.
     
  6. Gisteren de dop losgedraaid van het kvs reservoir om de druk eraf te laten: liep terug vol tot net onder minimum.

    Vandaag nog eens, en liep opeens terug tot het max streepje?

    Ook eens de motor gestart met de dop eraf: bij het dunne slangetje boven in het reservoir begon het heel lichtjes te borrelen, maar het leek me niet het borrelen dat gebeurt bij een kapotte koppakking lijkt me, toch?
     
  7. Op het koelsysteem staat altijd druk erop 1bar druk moet hrt systeem wel aan kunnen.
    Door de hogere druk zal koelvloeistof minder snel gaan koken. Vandaar dat de kvs over 100graden kan worden zonder te koken.

    Koelsysteem kan je katen afpersen.
    Uitwendige lekkage kun je met het oog zien.
    Voor de olie kun je cilinderlektest doen. Kun je zien waar hij heen lekt. Inlaat,uitlaat, zuigerveren.
    Tevens compressietest wil iets zeggen over de conditie.
     
  8. Als ik terug ben van vakantie moet ik sowieso terug naar de garage voor de terugroepactie, kijken of ze dit dan voor me kunnen doen
     

Deel Deze Pagina