De sensoren zijn vervangen voor verse originele sensoren. De MAP, FRP en Boost solenoïde zijn vervangen. Tijdens de proefrit na het vervangen, was het verschil heel goed merkbaar! Het idee achter het vervangen van de sensoren is dat de motor nu mooier loopt en volgende week als de LPG installatie wordt ingebouwd ook beter afgesteld kan worden.
FRP waar is die voor? En wat zijn de symptonen als die niet is vervangen en toch kapot is? En wat kost ie? Andere twee heb ik ook vervangen...
De FRP is de brandstofdruk meter. en bevindt zich hier ongeveer: De combinatie van de vervangen sensoren, maakt het dat de auto veel vloeiender versneld en stiller loopt.
Vraag is alleen welke heeft nu veroorzaakt waardoor ie nu mooier loopt. Misschien zijn twee van de drie onderdelen nog wel goed. Heb je ze niet stuk voor stuk vervangen? Anders heb je misschien een sensor vervangen die nog prima werkt. Ik heb mijn boost solenoide eerste vervangen dat scheelde al. Daarna mijn recirce valve vervangen dat gaf ook een verschil. MAP sensor vervangen gaf geen verschil dus heb ik nu en reserve hiervan. MAF sensor vervangen gaf geen verschil dus heb ik weer verkocht. Toen 1 voor 1 mijn bobines vervangen en dit leverde ook een verbetering op. Daar heb ik nu nog 1 reserve van liggen (had twee besteld).
Ik snap je punt, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en deze sensoren in één keer vervangen. Ik heb de kennis en ruimte niet om daar rustig de tijd voor de te nemen. Als ik voor iedere sensor die vervangen moet worden naar een kenner moet rijden, ben ik meer kwijt aan brandstof, dan aan een sensor die misschien niet had gehoeven.
Mooie mondeo station die vind ik helemaal af uiterlijk. Betref die brandstofsensor heb je een goede aangedaan om die te vervangen Kan er zelf ook over meepraten en ken er nog een paar die hadden ongemerkt toch problemen mee hadden.
ik snap jou punt wel Sietze maar met de huidige elektronica in deze auto is het wel verstandig van Roelard om alles zo optimaal mogelijk te hebben voordat de LPG installatie erin komt. dan weet je iig dat de basis goed is
[MENTION=1001]stationpowerrrr[/MENTION] wat zijn de symptonen dan? [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] ging mij meer om het feit dat je nu niet weet of je ze weg moet gooien of nog kan verkopen of als reserve bewaren. Ik werk als testanalist vandaar dat ik graag stapsgewijs zaken wil uitsluiten
Is ook niet een term die algemeen gebruikt wordt. Komt een beetje uit de hobby/tuning sfeer. Dus je hoeft je niet te verontschuldigen. Het geeft aan dat je de boel goed voor elkaar moet hebben voordat je eventueel gaat tunen.
Vraag Niels maar wat de symptomen waren, of hoe het beter is geworden. Het testen van dit soort componenten is erg lastig omdat er erg veel variabelen zijn. Je moet bijna een lab opstelling bouwen om een eerlijk en goed vergelijk tussen 2 onderdelen te maken. Het 'op gevoel' testen geeft je een redelijk idee, maar jij als testanalist weet ook dat dat niet de methode is Het probleem is dat alle sensoren slijten en alles bij elkaar geeft het een wat minder goed motorgedrag. Als je een sensor vervangt die nog niet 100% defect is, maar wel afwijking heeft door ouderdom dan gaat het motormanagement waarschijnlijk meer leunen op de andere oude sensoren (die ook al een afwijkende waarde hebben). Gevolg is dat de auto dus wel goed aan kan voelen, omdat de sensorwaarden elkaar niet meer tegenspreken/tegenwerken in de pcm. Maar betekent helemaal niet dat de motor dan weer op zijn best loopt. Het uitlezen van de waarden levert doorgaans ook niets op, want de oude sensoren zijn vaak niet stuk maar staan bijvoorbeeld op de grens van regelbereik. Daarbij komt ook nog eens dat al dit soort spullen niet extreem duur zijn....
Liep slechter en verbruikte een tikkeltje meer. Mil lampje ging ook na de zoveel 100km. branden met verschillende meldingen. Nu nergens meer last van