1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 1.6 Ecoboost! -> weg!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Mpothoven, 9 mrt 2016.

  1. Vanmorgen verbruik weer te hoog helaas :(

    Toch maar een nieuwe luchtmassameter besteld en K&N gaat eruit
     
  2. Ik rijd al een jaar of 3 met een pipercross en nog geen problemen gehad.
    Had hem 1 jaar in de 1.6 en nu 2 jaar in de 1.0L en inmiddels al 1x zelf gereinigd
    Is dat misschien een optie voor je?
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  3. heb er nog 1 liggen. :)
     
  4. Nou ik heb een hele andere auto na het vervangen zeg...

    Veel soepeler (had al heel lang dat het vermogen schommelde met doortrekken in 3 enzo) en hij lijkt ook meer paardjes te hebben.
     
  5. Je hebt de LMM vervangen ?
     
  6. Klopt helemaal, die was dus schijnbaar al langer in slechte staat
     
  7. Mooi dat het weer opgelost is !
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  8. Wat doet een luchtmassameter eigenlijk precies en hoe is je verbruik daar aan gekoppeld?
     
  9. Meet de hoeveelheid lucht die je motor in gaat en daarop wordt onder andere de inspuiting op afgesteld. Etc etc etc

    Quote
    De luchtmassameter meet bij een injectiemotor de hoeveelheid lucht die via de luchtinlaat naar het inlaatspruitstuk stroomt. Voor het inspuiten van de exacte hoeveelheid brandstof moet het ECU (Engine Control Unit) weten hoeveel lucht er binnenstroomt om de exact in te spuiten hoeveelheid brandstof te bepalen.
     
  10. Heb je het K&N filter (een 57s 4000?) er ook uitgehaald? En vervangen voor de originele of toch een pipercross.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  11. Nee K&N zit er nog in, die is ontzettend licht van kleur dus wil het even aan zien.

    Wil van het weekend eens Pipercross erin doen, maar ben dan wel turbo geluiden kwijt (de reden dat ik de K&N wilde)
     
  12. Heb je de dop er standaard uit? Trouwens Douwe sleutelt volgens mij alleen aan mijn auto is trouwens master bij de ford garage. Moet het filter bij mij maar weer eens schoonmaken. Hier trouwens geen problemen met 1.5 motor en de K&N 57s 4000 gelukkig.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  13. Hij meet het aantal kilogrammen lucht die in een bepaalde tijd aangezogen worden door de motor. Als deze niet goed werkt krijgt de ECU verkeerde meetwaarden binnen en dan zal de motor niet meer optimaal lopen.
    Het meetprincipe is vaak thermisch en kan je hier mee vergelijken:
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  14. Dop is er uit ja
     
  15. Na het vervangen van de maf en map sensor lijken de problemen nu echt opgelost. Vanavond getankt en weer een net verbruik van 1:13.55 :)
     
    1. goed verbruik, wil ik ook:clap:, niet:mrgreen:

    Morgenavond iemand blij maken, zijn:ford: :focus3: dichter naar de grond brengen met hulp van kracht honk:super: @Mpothoven
     
    PhoenixNLx en Mpothoven vinden dit leuk.
  16. denk niet dat de maf sensor een probleem is/heeft gegeven.
    zover ik weet meet de maf sensor druk. en aan de hand stand gasklep,toerental, druk. heeft hij een vaste waarde van x aan gram lucht komt er langs.
    als je LMM andere waarde doorgeeft wil dus zeggen dat er iets niet klopt, vandaar storing.

    lmm sensor werkt kort gezegd op basis van een PTC weerstand. deze wordt bij aanzetten warm, echter door de lucht dat er langs stroomt koelt het af. hierdoor verandert de weerstand ervan en zal er hogere voeding naar de ptc toe lopen. gevogl voeding valt te meten en heeft de computer zijn benodigde gegevens
    ptc heeft bij bepaald temperatuur een gigantisch groot weerstand. hierdoor zal het nooit te warm worden. het is idd dat de kn-filter bekend is dat de olie ervan de lmm sensor aantast. maar als je het amber van kleur is, dan is er niks mis mee en werkt hij perfect. zelf overgenomen van forumlid en vanaf begin geen storing erin
     
  17. #558 Mpothoven, 13 apr 2018
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
    Dat wordt afzien, eerst sportschool en dan meteen door veerpoten sjouwen :mrgreen:

    @PhoenixNLx ik verwacht op z’n minst een massage

    @trucker0werner ik baseer mijn bevindingen op basis van de BC waarden en tankingen ;)
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  18. Kijk zelf idd ook naar meting zelf en niet zoveel naar bc waarde. Die zit vaak 0.5l/100km te laag dan daadwerkelijk is.

    Met mijn kn filter heb ik op vakantie op de snelweg 1op16.1 gehaald, dus denk dat me lmm geen last heeft van olie
     

Deel Deze Pagina