1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 fase 2 Marco Morello: Eindelijk de nieuwe motor erin.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 30 mei 2017.

  1. Thnx.

    In het echt passen de wielen er veel beter bij. Maar een verlaging zal 'm goed doen. ;).
     
  2. Ik heb nog wel wat tegels in de achtertuin liggen, die mag je wel lenen tot de Eibach veren er zijn ;)
     
  3. Pas op hè, eens gegeven, blijft gegeven. Die tegels wil ik wel ophalen, kan ik mooi bij ons een fatsoenlijk terras aanleggen. :grin:
     
  4. Mooie auto Marco:cool: En die velgen hebben ook wel wat:D
    Nu nog een st bumper en zijskirts en andere achter bumper :P
    Dan nog eens een cilinder erbij :baeh:
     
  5. Ik zeg doen :dance:
     
  6. ST bumper wordt 'm niet, skirts wanneer de tijd en het geld daar is.
    En een ombouw naar een 2.5 5 cilinder staat vooralsnog niet in de planning. ;)
     
  7. :think: dit kan natuurlijk altijd veranderen :schater:
     
  8. Je weet nooit hoe het loopt, maar voorlopig geniet ik elke keer weer van de 2.0 Duratec. Op de een of andere manier loopt deze soepeler dan andere 2.0 Duratecs waar ik mee gereden heb. Verder bevalt de auto mij ook prima.

    Heb een paar dagen een rotgevoel gehad dat ik de MKI had weg gedaan, kreeg zelfs onverwacht maar ook ongewenst de mogelijkheid om er nog een dag extra van te genieten.

    Ik heb er bijna 250.000km nagenoeg probleemloos mee gereden, een week in het bezit bij de nieuwe eigenaars hield ie er mee op. Verrote brandstofpomp. :nocheer:
    Ding toen weer naar Dalfsen gesleept en er samen met Lars een nieuwe pomp onder gezet. Samen met de nieuwe eigenaar de kosten gedeeld. Daarna liep ie weer als een zonnetje.

    Over de MKII, is een erg fijne auto en zelfs zuiniger dan de 1.8 in de MKI.
    Heb een paar leuke dingetjes in mijn gedachten die met de tijd wel komen.
    Waaronder een xenonsetje.... halogeenverlichting blijft kudt... heb al een lampje stuk. Wordt dus voorlopig halogeenlampjes per kilo kopen. :grin:
     
  9. die dingen haal ik gewoon bij de Action, is ook Philips +30% zelfs :cheer:
     
  10. De 2.0 Duratec maakt ook een leuk geluidje; zowel in de Focus, de Mondeo als Fiesta ST150!:thumbup:
     
  11. Eens, zeker als je 'm doorhaalt. Maar iets potenter zou mogen, zonder dat het overheersend wordt. Wie weet. ;).
     
  12. #72 McGyver, 17 jul 2017
    Laatst bewerkt: 27 jan 2018
    Een luchtfilterhuis van een RS2 in combinatie met een 60mm gasklephuis doet wonderen! Pas toen ik de auto weer standaard had gemaak voor de verkoop, merkte ik hoe 'geknepen' de motor in standaard trim eigenlijk is.
     
  13. #73 Marco Morello, 17 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2017
    De fase II heeft al een ander luchtfilterhuis. Wel is er een relatief grote winst te behalen met een goeie inletmanifold, zoals:

    http://www.pumaspeed.co.uk/product-Cosworth-Duratec-ST150-Intake-Manifold_503.jsp

    Maar ja deze beauty kost zo`n €1.200,- euro en daarnaast om deze optimaal te laten werken, is een custom tune eigenlijk noodzakelijk. Je bent zo €2.000,- verder. Is een hele hoop geld. Er zijn wel "chinese rip offs" voor heel wat minder, maar vergen nog behoorlijk wat tijd om ze echt goed te krijgen.Vergelijk de inlaatpoorten maar eens met die van Cosworth.

    Nokkenassen is een stap die nog wel te doen is en redelijk bang for bucks opleveren. De "bang" komt dan met name in de hogere RPM`s. Vaak ten koste van het koppel in het middengebied. Bijvoorbeeld: http://www.pumaspeed.co.uk/product-Cosworth-200-Profiled-Camshaft-kit-190-Ford-Fiesta-ST150_307.jsp
    Zijn ook wel van andere merken te verkrijgen en ook nog wel goedkoper.
    Deze kunnen over het algemeen prima gebruikt worden met verder stock onderdelen en software.

    Om het verlies van koppel te compenseren, is een 4-2-1 uitlaatspruitstuk met het liefst een andere uitlaat met kat, de volgende stap. De standaard uitlaat wordt na de kat behoorlijk geknepen. Je gaat van iets van 60mm naar ongeveer 48mm. Ook dit is een behoorlijke restrictie.

    Zoals je leest is er niet echt een shortcut, zonder dat het op den duur een kostbaar project wordt. Maar met bovenstaande setup en custom tune is 200pk haalbaar.
     
  14. Goede genade! Dat zijn updates van een heel ander kaliber!
    Een ander luchtfilter- en gasklephuis kost je een keer €200 en levert max 10 pk op.
     
  15. Gasklephuis levert alleen maar drama op en van een luchtfilter hoef je niet meer als 2 pk te verwachten.
     
  16. eerder -2 pk. Zeker bij een open luchtfilter op een atmo. Een turbomotor is natuurlijk heel wat anders. Nee Marco; lekker laten zo, is een prima blok die nog redelijk zuinig te rijden is ook.
     
  17. Heb zelf nu een c-max erbij gekocht, ook met de 2.0. Ik vind de prestaties standaard echt niet tegenvallen, verbruik is zelfs nog lager in vergelijking met de 1.6.

    Ik vind het nog behoorlijke prijzen voor die aanpassingen, aangezien een goede costum tune ook best prijzig is.
     
  18. Welk achterlijk veel geld voor een paar pk. Kan je beter een auto hebben waar je de turbodruk iets kan opschroeven.

    Maar 200 atmosferische paarden zijn ook fantastisch, het gasrepsons van een goede atmosfeer blijft geweldig.
     
  19. #79 Marco Morello, 17 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2017
    Tja, reken op ongeveer €100,- per 1 pk t.o.v. ongeveer €15,- per pk bij een 2.5 Turbo of €28,- bij de Ecoboost. Heb ik het alleen over een stage 1 software aanpassing (handheld) bij de turbo motoren. Kan dus idd behoorlijk kostbaar worden.

    Eerlijk gezegd is een dikke €4000,- mij ook te gek. Maar een potente atmo klinkt en rijdt wel lekker. De rijbeleving dat zo'n blok levert is niet te evenaren met een turbomotor. Tuurlijk een turbomotor is sneller en maakt veel grotere stappen, maar het redlinen wat je met een atmo kan, heeft bij een turbomotor geen zin.

    De 2.0 duratec HE is wel een motor met veel potentie en reserve. Zonder aanpassingen aan zuigers, drijfstangen en krukas etc. is 200pk prima veilig te halen. En zelfs wel meer, echter zijn de toerentallen de beperkende factor.
    Met de stock internals is 7200rpm de bovengrens qua betrouwbaarheid. Wil je meer rpm draaien, dan lopen de kosten snel op. Uiteindelijk is zo'n 300pk haalbaar zonder drukvulling. But it comes with a pricetag, €9000,- of meer moet je niet van op kijken.
     
  20. 7915C36F-E2FA-41DA-B969-B5A414036F8F.jpeg Niet veel te melden, auto draait en rijdt heerlijk. De 2.0 en ik zijn grote vrienen. Oftewel ik ben heel erg blij met de auto en motor. Door de tijd heen wat kleine updates doorgevoerd. Andere Bluetooth module (met AD2P) en usb aansluiting van een Mondeo MK4 in het dashboardkastje gemaakt al gebruik ik die niet of nauwelijks nu ik Spotify heb ontdekt. Werkt feilloos met de AD2P functie. Gisteren nog een mooie kilometerstand gehaald.
     

Deel Deze Pagina