1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Magnetic Focus Wagon MK3.2 ChipChipp

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door M.Blaak, 1 aug 2018.

  1. Dat is 1 drempel. Daar gaat ze dan netjes langzaam overheen, niks aan de hand :) Anders kom ik hem wel even uittesten hoor haha
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  2. Haha, kom maar. Je kan 'm idd wel normaal nemen, maar dan moet je gewoon echt zacht rijden. Erop is niet eens zozeer het probleem. De klap die je krijgt als je eraf gaat, die zorgt voor veel schrapers :schater:
     
  3. #343 henk 68, 18 nov 2020
    Laatst bewerkt: 24 feb 2021
    Oeps dubbel gepost :cool:
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  4. Ben net over de drempel heengereden... Mn voorbumper eraf! Bizar joh! Ik zou je focus verhogen! :lol:
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  5. Zakken dat ding, de mijne gaat ook gewoon netjes over alle drempels heen en hier in Zeist liggen ook wat hele vieze. Mijn auto is toch een centimeter of 4 a 5 verlaagd.

    Hele nette auto Martijn, mooi kontje zo.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  6. Het RS bovenkantje van het luchtfilter ook maar eens gemonteerd. Een stuk hoger dan het origineel[​IMG]
     
    jason101, Leon Focus, gerardTDCI en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. en is dat ene probleem?
    neem aan dat die nu "afsluit" met de motorkap?
     
  8. De motorkap gaat gewoon dicht, dus lijkt mij geen probleem. Weet alleen niet of de isolatie vd motorkap er onder te lijden heeft. Maar dat is niet zo erg.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. [​IMG]
    Zoals jullie zien is het alweer een tijd geleden dat ze een warm bad gekregen heeft.
    Hopelijk is daar volgende week weer tijd voor als 't weer warmer wordt!
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  10. #350 Gitzo, 11 feb 2021
    Laatst bewerkt: 13 feb 2021
    .
     
  11. ja sluit af tegen de isolatie.
    bij mij zit er een hele afdruk in de isolatie van het filter.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. WhatsApp Image 2021-02-23 at 10.40.15.jpeg van 't weekend bij EQ Performance geweest.
    Aardige gasten :) idd vrij zakelijk, maar boven met een andere werknemer (denk de baas) lekker ouwehoeren :lol:
     
    gerardTDCI, Henry-ST, VinST en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Wat heb je daar gedaan? Getuned? :-)
     
  14. Jazeker. Hij zou nu 145 pk en 240 Nm moeten hebben. Rijdt heerlijk vlot nou :)
     
    PhoenixNLx, Berrychello en Magure vinden dit leuk.
  15. Echt wel...,koop eens een brilletje kerel.;)
     
  16. Zit je wel hoog he :schater:
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  17. Merk je het goed? Ik zit er ook nog over te denken (al heb ik vanaf half december nog geen 100km gereden...).
     
  18. Koppel van 170 naar 240 ga je wel merken hoor

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  19. Dat klopt, dat hoort zo. Het idee hierachter is dat het luchtfilterhuis een 'dak' heeft omdat de rubber seal tegen de isolatie plaat, welke onder je motorkap zit, gedrukt wordt. Vele twijfelen echter over het nut hiervan, het wordt vaak gezien als een onnodig restrictie. Een opengewerkt luchtfilterhuis deksel plaatsen en hem vervolgens weer deels afsluiten :shrug: De ingenieurs bij Ford zullen er ongetwijfeld een hoop berekeningen op losgelaten hebben ;)

    Veel RS rijders halen deze isolatie plaat dan ook weg waardoor het inductie (aanzuig) geluid veel beter hoorbaar wordt, zowel in als buiten de auto. Een andere optie is het verwijderen van de rubber seal. Ook dan neemt het inductie geluid toe maar in mindere maten dan na verwijdering van de isolatie plaat. De gulden middenweg, dus daarom heb ik voor die laatste optie gekozen. Zonder isolatie plaat was het me, met name in de auto, net wat te luidruchtig.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  20. Bedankt voor de toelichting Joost! :)
    Ik hoor het aanzuiggeluid redelijk als ik 't raam open heb. Dit komt voornamelijk door het K&N filter met afneembare dop denk ik. Die is er bij mij namelijk ook af.
    Ik had in eerste instantie ook niet verwacht dat de maat afwijkend zou zijn, vandaar mijn opmerking.

    Ik merk het zeker wel. Hij is een stuk gretiger vanaf 1500-2000 toeren. Met accelereren hoef je het gas minder ver in te trappen. Het lijkt bijna vanzelf te gaan.
     
    Berrychello en Gitzo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina