Welkom bij de Focusclub

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Levertijden nieuwe Ford Focus?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Achilles, 27 sep 2017.

  1. Ik snap dat je teleurgesteld bent. Maar wat jij hierboven schrijft denk je dat of heb je daar bewijzen/voorbeelden van?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. ik snap dat je teleurgesteld bent.
    maar wat jij denkt is niet waar.
    het heeft te maken met welke uitvoering jij hebt besteld en welke opties.
    ze zitten aan het einde van de MK4 productie voordat de facelift komt.
    dan gaan er dingen veranderen en raakt er een bepaalde voorraad "op"
     
  3. De tekorten van chips door corona crisis speelt natuurlijk ook mee.
    Hoe meer opties qua elektronica en rijhulp systemen hoe groter de kans dat productie vertraagd wordt.
    En bij Volkswagen worden auto's met meer opties dan weer met voorrang gebouwd tov kale versies.
    Skoda heeft blijkbaar een paar 1000 autos staan die niet af zijn omdat er elektronica ontbreekt.
     
  4. #1504 Ron1984, 29 okt 2021
    Laatst bewerkt: 29 okt 2021
    Harde bewijzen heb ik zeker niet.
    Ik weet alleen dat mijn broer ook een Focus besteld heeft. Een st-line hatchback i.p.v. een titanium wagon. Hij heeft ook zeker minder opties erop.
    Maar hij heeft een dikke maand later besteld als ons, en rijdt er inmiddels al bijna 2 maanden in rond. En dat verschil vindt ik best wel groot. En de auto's zijn besteld bij dezelfde dealer, alleen dan een ander filiaal. En hij leased via Ford zelf en wij via Justlease.
    Als wij de auto eind november mogen ontvangen, dan rijdt hij er bijna 3 maanden eerder mee als wij, en een maand later besteld. Dat zijn bijna 4 maanden verschil.

    En daarbij, als ze mij een productie datum geven dan ga ik ervan uit dat alle onderdelen op die datum ook voorhanden zijn. Dus als deze datum ineens met een maand opgeschoven wordt, dan zijn die onderdelen toch ergens anders gebleven lijkt mij. Niet op onze toekomstige auto in ieder geval.

    Maar goed. Als de communicatie al eens wat beter zou zijn vanuit de dealer, dan was er al een stuk minder frustratie en teleurstelling geweest.
     
  5. Dus jouw zwager heeft een compleet andere auto dan dat jij besteld hebt. Daar zou maar zo het verschil in productietijd kunnen zitten.
    Dus om nou te roepen dat ander worden voorgetrokken vind ik in deze tijd van een tekort aan onderdelen een beetje overdreven.
     
  6. @Kees37 Noem het overdreven. Maar 4 maanden verschil op een levertijd van 8 maanden vindt ik erg veel. Andere uitvoering of niet.
    Het feit dat hij via Ford zelf leased maakt misschien ook wel het verschil. Streepje voor misschien

    Maar nogmaals, het is een aanname. De levertijden lopen in ieder geval heel erg uiteen. En dan maar hopen dat je bij de gelukkige zit die hem snel geleverd krijgt.
     
  7. Als je geen bewijzen hebt stop dan met deze insinuaties.
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  8. Kees37 vindt dit leuk.
  9. Het kan zomaar zijn dat een bepaalde configuratie minder vaak voorkomt en dat die dus gewoon een langere levertijd heeft. Of misschien schuift er wat op door een annulering of door leverproblemen van bepaalde onderdelen.
    Er zijn momenteel zoveel zaken die invloed kunnen hebben op de levertijd.
     
  10. Heb vandaag bij het ophalen van mijn Focus 'off the record' begrepen dat ook Ford bestellingen van kale auto's minder prioriteit geeft qua productie...
    Vervelend maar noodzakelijk om de financiele verliezen ivm corona tegen te gaan voor dit jaar.
    Merken als BMW en Mercedes gooien de prijzen gewoon omhoog en verkopen alsnog genoeg autos. Als Ford dat doet dan lopen klanten over naar een ander merk...
     
  11. een logica is er echt niet in te vinden, heeft niks te maken met voor wie de Focus bedoelt is, houdt de fabriek geen rekening mee.
    in het verleden de Ford fabriek wel eens bezocht, als je dat gezien hebt dan begrijp je ook dat ze niet elk model of uitvoering apart maken.

    plus het feit dat de halve fabriek omgebouwd moet worden om de facelift te kunnen produceren.

    van wie heb je die "off the record" info? van de dealer? nou die weten ook niks hoor.

    volgens mij verkoopt Ford ook nog genoeg auto's.
    en aan de voorsteltopics te zien zijn er toch een heleboel mensen die van een ander merk afkomen en nu Ford gaan rijden.
     
  12. Wij hebben bij ons op het werk te horen gekregen dat alles wat vanaf nu nieuw besteld word,
    er 6% verhoging opzit, hoezo is er nood in de automotive branch??
    Nu bestellen betekend ergens eind 2022 of begin 2023 pas bij ons afgeleverd, daarna moeten
    er nog de accessoires op gebouwd gaan worden voordat de klant deze mag ophalen.
    In ons geval word er door de fabrikanten gebruik gemaakt van of Fiat/Iveco of Mercedes onderstel,
    ook daar staan er genoeg te wachten op de laatste onderdelen zodat er dan pas begonnen kan
    worden met de bouw....
     
  13. Verdere werktijdverkorting van 8 t/m 12 november 2021
    vanwege ontbrekende halfgeleiders
    - Vergadering digitale werken op 25.11.21 in de planningsfase -
    Beste collega's,
    Zoals gemeld in onze laatste BR-Info nr. 18 van 25 oktober 2021, zijn we nog steeds in Saarlouis
    met ons FOCUS-model getroffen door het aanhoudende tekort aan halfgeleiders in de auto-industrie. de
    Het management heeft ons laten weten dat ook de komende week tal van modules zullen ontbreken
    en daarom is een start van de productie in week 45 niet mogelijk.
    In een ondernemingsraadvergadering die vandaag plaatsvond, heeft de ondernemingsraad dit dan ook behandeld
    bijbehorende aanvraag voor werktijdverkorting.
    Verdere werktijdverkorting werd uitgevoerd voor de periode van
    maandag 8 november 2021 tot vrijdag 12 november 2021
    Akkoord.
    De beschikbaarheid van onderdelen zal naar verwachting iets toenemen voor de rest van november / begin december
    te verbeteren. Het bouwprogramma voorziet momenteel dat de productie 3 dagen per week kan plaatsvinden.
    Het is vooral belangrijk om de productie van onze Focus Facelift / MCA veilig te stellen. De planning
    voorzien hiervoor op 29 en 30 november 2021 met een licht verlaagd dagtarief (900 stuks)
    verzekeren.
    Er zijn dus aanwijzingen dat de kwestie van de halfgeleiders ons blijft bezighouden zonder verdere werktijdverkorting
    gaat waarschijnlijk niet.
    Deze bovengenoemde plannen zijn echter nog niet definitief en zullen worden besproken in
    adviseren over dagelijks overleg tussen directie en ondernemingsraad. We informeren je zodra het zover is
    geeft hierover een definitief resultaat.
    Digitale werkenvergadering in de planningsfase
    De coronapandemie houdt ons al meer dan anderhalf jaar bezig en we zijn nog steeds in
    beïnvloedt ons handelen. We voelen dit vooral door het ongewone
    Werkvergaderingen. We zijn al begonnen met veel pogingen en de meest gevarieerde
    Mogelijkheden verkend. Maar het infectieproces en de respectieve wetgeving worden vandaag nog steeds gelezen
    geen overeenkomstige bijeenkomst ook. Bij de planning enerzijds, federale en
    Er wordt rekening gehouden met de nationale wetgeving en met de wereldwijde hygiënerichtlijnen van Ford.
    Met dit in gedachten hebben we nu besloten om een digitale
    Om te streven naar werkvergadering. Dit is des te belangrijker omdat de situatie over overleven gaat
    onze locatie wordt steeds acuter.
    Hiervoor zijn we vergevorderd.
    Vanuit het perspectief van vandaag gaan we ervan uit dat we zullen slagen. Zodra de openstaande punten hierover
    zijn verduidelijkt, informeren wij u over het exacte proces.

    Bron: https://www.igmetall-voelklingen.de...e/Infos/2021/02.11.21_BR-Info_Nr._19_2021.pdf
     
  14. Het bovenstaande verklaart dan ook waarom onze auto wederom is uitgesteld aangezien deze geproduceerd zou gaan worden op 10 november.
    Inmiddels weer contact gehad met de dealer. De productiedatum is nu verschoven naar 18 november. Uitstel van 20 september tot 18 november.
    Enig verschil nu is dat er blijkbaar ook een chassisnummer bekend is. Is dat een goed teken?
     
  15. Ik kan er naast zitten, maar dan is die in ieder geval ingepland als er een chassisnummer bekend is. Kan alsnog zijn tegen die tijd dat ze alsnog weer onderdelen tekort komen, maar dat is nog niet bekend. Situatie wordt denk ik wekelijks bekeken.

    https://www.igmetall-voelklingen.de/ford/aktuelle-informationen

    Hier wordt er wekelijks of tweewekelijks een update gezet over Ford Saarlouis(Focus fabriek)

    Ikzelf wacht op een Fiesta.
     
  16. Focus in maart 2021 besteld. Diverse keren levering uitgesteld. Zou nu eind okt geproduceerd worden, wordt sinds vorige week begin december.
    Verwachte leverdatum week 1/2022 ipv mei 2021. We wachten het af
     
  17. ze noemen dat een bouwnummer maar als je die hebt dan wordt die met zekerheid gemaakt.
    nu wel hopen dat ze ook alle chips er voor hebben anders staat die daarop te wachten op de parkeerplaats van de fabriek.
     
  18. Iedereen heeft het maar over die chips, maar niemand heeft het over het knopje van de buitenspiegel verstelling:mrgreen: Daar hebben ze ook tekort aan. Dat zou zo'n rond, plat schijfje moeten zijn maar dat is bij mij een rond, bol knopje geworden.
     
  19. Ik heb afgelopen week getekend voor een Focus facelift. Ik verwacht (en dan ben ik nog positief) dat de levering ergens in april zal worden?
     
    gerardTDCI en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  20. 2023?

    zit ondertussen op 10 maanden, moet dan nog zien of deze dan geleverd wordt begin januari.
     

Deel Deze Pagina